Arctic-Cat 2012

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Bearcat-97, 4/1/11.

  1. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Ihan ongelmaton tainnu olla uutena tuo konekkaan.

    DaddyJ:llä ollu cateista aina se uusin kehitys versio jos en väärin muista? firecat 2003? F 2007?
    Pistäskö siksi silmään? :)

    Joo kaikilla sitä on sanomista. Tärkein kuiten että asiat yritetään valmistajan puolesta hoitaa kuntoon.
     
  2. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Vs: Arctic-Cat 2012

    pollessa tps vaatii vain säädön, eli huoltoa. Muita vaikeuksia varmaan on tulossa,
    -11 tullu tuo moottori polleen?ei se kovin vanhakaan ole.


    Aika vähällähän minusta katti nyt on mennyt,pahemminkin vois olla.
    kaikissa kelkoissa niitä vikoja on,paitsi jammussa... :)
     
  3. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Toinen asia sitten on se kun monesti ihmetellään kun kauppiaat eivät tiedä jostain recall asioista vaikka siitä jo foorumilllakin puhutaan niin otetaas esmerkki.

    Mr Jones Ämeriikassa saa ensimmäisten joukoissa tiedon tehtaalta jostain päivityksestä -> 15min kulunut ja asiasta hän on sanonut netissä -> 30min siitä niin Möttönen Ivalon kairasta näkee asiasta ja aloittaa keskustelun täällä asiasta -> 45min niin Tötterström ruokatunnilla huomaa foorumia lukiessaan että kappas minun kelkkaan on tullut päivitys ja kävelee paikalliseen liikkeeseen kysymään asiasta -> 30min kuluttua turhasta reissusta hän ei voi kuin taivastella kuinka tietämättöämiä suomen kauppiaat on näistä asioista kun kuluttajatkin tietää ja liike vain nosteli käsiä kun ei ollut kuullutkaan asiasta.

    Koko tarina kulku tässä tapauksessa kesti 2h ja tuollainen tiedotteiden tekeminen asiasta jne kestää viikkoja nopeassakin aikataulussa ennen kuin se tavoittaa sen paikallisen kauppiaan paikassa perä hikiä = Suomi

    Eli eiköhän tuo uusinkin takuun lisäys/vastaava tieto tule kun muutaman päivän pidämme taukoa tietokoneesta ja vaikka lähdemme yhdessä kelkkailemaan pariksi päiväksi sitä odotellessa.

    P.S. Ei tartte ottaa tästä herneitä ku hernekeitto päiväkin on vasta huomenna :-*
     
  4. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Totennäköisesti saapi oottaa hieman pidempäänkin. Näin se meni aikoinaan firecatin ohjausakselin kanssa, mutta tuli se sieltä.

    Mun mielestä laite on sivusta seurattuna toiminut uudeksi kohtuullisesti. Mutta mikä oleellisinta, niin valmistaja ei yritä kieltää vikojen olemassaoloa vaan yrittää selvästi ratkoa vaivat, ainahan se ei näin mene.
     
  5. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Arctic-Cat 2012

    juuri näin. sillä ne jää mieleen. mutta tarkottaa vaan että merkistä riippumatta testit tekee kuluttaja..
    siten takuuhuoltojen perusteella tehään päivitykset sauraavalle vuodelle.
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Arctic-Cat 2012

    82Km 1100XF Kattilalla koeajon tarjosi Moto-Maxi Kajaanista, mietinnät tälläisen 5000-6000km vuoteen ajavan reittijyrän vinkkelistä.
    +Etuiskunvaimennus toimii makiasti, hiukkasen joutuisi omaan ajoon simmittämään jäsymmäksi mutta loistava kuitenkin (pari kertaa pohjasi)
    +Edelleen sama alue eli ohjaus ja sen loogisuus TODELLA KEVYT ja menee sinne minne pitää sekä ei tarvitse korjausliikkeitä mutta ei myöskään säikähdä vaikka leikkisi ohjauksella nopeilla liikkeillä, ylivoimaisesti paras etupää mitä olen ikinä kokeillut ei ne turhaan ole ylistäneet tuota asiaa.
    +Ei myöskään vetele perinteisesti toisten uriin vaikka kuinka loivasti yritti usuttaa powderin uraan 10p tästä.
    +Penkinlämmitin ;D hitto ko osasi nauttia järvipätkästä ::) suap nähhä pitääkö apexin penkinpäällinen avata tälle kaudelle. Myös penkinpäällinen mukavan pitävää materiaalia.
    +Tuulilasi koska oli mallia korkea ei tarttenut kahvalämppäreitä, sarvien ja kuskin välissä ei minkäänlaista pyörteilyä! Tuollainen lasi pakko-ostos jos paljon ajaa, itte voisin elää sen kanssa päinvastoin kuin apexin korkean :-\
    +Ajamisen todellinen helppous miinus etupukki jos tuohon laittais jonkun 46mm lisäsäiöllisen pumpun niin jees!

    +-Matossa tautinen pito reittiajossa!! Mutta samalla saa unohtaa mutkasladittelut ja ilmeisesti tästä johtuen samanmittainen xtx-apexi on tietyllälailla ketterämmän tuntuinen tiukoissa mutkissa, tuntui että kovalla reitillä kone ei jaksanut edes kunnolla ottaa tyhjää vaan mooasi ;D saattoi tunnostaa vaan siltä...
    +-Huomaa että kelkka on tehty kovasti seisaalleen ajoon ja itte kun osaan ajaa vain istualtaan tästä johtuen astinlaudat on liiaksi etukenossa jalat edessä ajaen, varpaat oli sieviläisten kärjessä kokoajan, toisaalta tuolla pelillä varmasti oppisi ajamaan väkisellä seisaaltaankin myös astinlaudat ansaitsee pisteet.
    +-Jarrut on tunnokkaat ja ilmeisesti tarkoituksella hiukkasen turhan tehottomat että saataisin enemmän tuntumaa? Kato seuraava kommentti siinä lisänä jarruista.

    -Kone aika olematon tuhnu ja tuntui lähes 3-syl genesis kaasari vectorin koneelta, ei mikään kierrosherkkyyden ihme ja mutka-ajossa konetta saa "odotella" ja sitten se toinen puoli kun löysäät kaasun kone ei pudota myöskään niitä kierroksia vaan muutaman kerran jouduin jarrulla hillitsemään sellaisessa paikassa kun odotin että veto loppuu mutta eipä loppunutkaan, tähän ongelmaan auttaisi herkempi jarru ettei tartteis niin tolkusti repiä kahvasta, tuo ongelma saattaa olla yamahasyntyinen eli olen tottunut että kierrokset nousee rivakasti ja samoin moottorijarrutus on heti kuvassa mukana.
    -Tukivarret/olkavarret nakkaa lunta todella reippaasti kanttailessa syliin/reisille ja ei tuo mikään näpääryyden esikuva ollut pienessä umpisen kokeilussa.
    -Eupukin simmityksen olemattomuus...

    Kaikenkaikkiaan tuon ajon seurauksena mulla tuli sellainen tuntuma että enpä taida ikinä laittaa pätkäkelkkaa pääasialliseksi kelkaksi, en oikeasti tiedä mihin sitä käyttäisin mutta mielihän muuttuu joka päivä, xf-katti ansaitsisi paremman koneen kuin tuo joku kunnolla kiertävä 700-800cc-remmiahdin-4t-140hp versiona ois paikoillaan.
    Lisäilen tähän tekstiin kommentteja mikäli jotain vielä pulpahtaa mieleen ja saattaapa löytyä jotain kypäräkamera matskuakin.
    Huomioikaa että plussat ja miinukset on täysin omasta vinkkelistä mietittynä ja lähin vertauskohta on tuo oma -11 apexi
    Sen takia tämä piti päästä kokeilemaan ko keväällä oli apexi vs. xf1100 kamppailu kumman laitan.... Eikös se catti lupaillut omia koneita -13 vai -14??? ;D ;D ;D

    [​IMG]
     
  7. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Melko paljon kerkiät kaudessa ajella ;)

    Käyhän testaan sitä ahdettua versiota. pitäs olla tehot lähenpänä apexia...
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Kaikki vapaat mitä löytyy mutta illat on pyhitetty perheelle (uups kirjoitusmoka). Ahdettua pitää kokeilla parin vuoden sisällä, liekkö sen kierrosherkempi??? Jos ne vastais minun huutoon konepuolella....
     
  9. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Ja vähän yliki :D
     
  10. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Muistelen että ku tuo kone tuli markkinoille edellisessä korimallissa, niin silloin olis mainittu että se moottorijarrutus on tahalleen minimoitu. Säästää kuskin voimia tai jotakin? Eli se "rullaavuus" on ihan suunniteltu ominaisuus.
     
  11. rukan weerala

    rukan weerala AC XF 1100 SP Ltd vm- 12

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Gismon kokemukset tuntuvat kutakuinkin tutuilta oman 1500 km jälkeen. Moottorijarrutus on laimeampi kuin esim. Jaguarissa jossa oli tämän 1100 cm3 edellinen versio. Nuista kiihdytys, jarrutus- teho- yms kuvauksista saa semmoisen käsityksen että tätä XF 1100sta verrataan hetikohta kun sillä ajaa ns. "pätkämallin" pattihakkureihin. Tähän sorrun itsekin välillä sillä ajo-ominaisuudet ja kelkan "menohalut" ovat hyvät että väistämättä tekee mieli painaa kaasua.... mutta, mulle on "budjetoitu" + 4000 km tälle kaudelle että eiköhän tuosta huhtikkuussa tiedä jo kaiken tarpeellisen

    tähän sattui eilen sopivasti kun soitin Sumekoon oikein maksulliseen :eek: palvelunumeroon ( en heti muista milloin oisin 0600--- num3roon soittanutkaan ) kun sitä takaiskaria kyselin että onko siihen parempaa tarjolla. No vastaus tuli soitolla perään että ei oikein tehdasvalmisteista ole tarjolla,,, voihan sitä simmittää mutta silloin haetaan nopeuden kasvua ja tämä kelkka ei ole siihen tarkoitettu. Heitti Sumekolta ilmaan että kannattaisiko harkita kelkkatyypin vaihtoa --- sittenhän mää hokasin että näinhän se onkin. Tämä on XF1100 on tourinkia parhaimmillaan ja sitten kun patti alkaa ottaa runkoon ja selkään täytyy löysätä kaasua !

    Niin sen iskarin vaihto / simmitys alkuperäisestä johtaa siihen tulkintaan, että esim. runko/telastovaurioiden osalta aiheuttaa ongelmia takuukorjauksia monkutessa....
     
  12. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Arctic-Cat 2012

    jos tykkää jarrutuksesta kun kaasun löysää niin lynxi pihaan
     
  13. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Onko tää sun oma vai Sumekon päätelmä?
     
  14. rukan weerala

    rukan weerala AC XF 1100 SP Ltd vm- 12

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Sumeko: palveluneuvoja sanoi suurin piirtein näin että esim. Totaltek siellä pohjoisessa simmittää sitä Float 2sta progressiivemmasksi ym. MUTTA JOS TULEE ESIMERKIKSI RUNKOVAURIOITA NIIN SITTEN ON HANKALAA ARVIOIDA ETTÄ ONKO VAURIOT SYNTYNEET KÄYTTÖTARKOITUKSEN VASTAISESTA KÄYTÖSTÄ . ( ei huuto-tarkoitusta ISOilla kirjaimilla).

    Itse tyydyn tuohon FLOAT2een nyt ja pidän paineet maximissa 150 psiissä... silloin menee mainiosti pahassakin olosuhteessa.
     
  15. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Mulla oli vaan sellainen tunne että kaasu hirttää ;D joo varmasti hyvä isommassa patissa ja puunkierrossa sillä apexin moottorijarru on kyllä myrkkyä jos ei tykkää ajaa patin päällä mutta kaikkeen tottuu ja sopeutuu. Hiukkasen lisää luonnetta/kierrosherkkyyttää tuo kone vaatisi nytro tyyliin sillä moottorit on kaukana toisistaan vaikka ei sitä uskoisi 123hp vs 130hp, toki äänimaailma tuo lisää kierrosherkkyyttä pään sisällä ;D ;D Saattashan se olla jos on juurikin tuolla mainitsemallani genesis-kaasari koneisella ajanut aikaisemmin tuokin tuntua herkältä mutta itte oon tottunut tuohon apexiin ja sen konetta on vaikea verrata muihin 4-t kelkan koneisiin.
    Paljon totta mutta jos mennään tuolle linjalle että jos omat simmitysmieltymykset vaikuttaa takuuseen niin annan sumekon/catin olla rauhassa mutta menee niitä osia enemmän alustan pohjatessa, toki myönnän että eka simmitys apexiinkin oli liian jämäkkä kun tuollalailla miettii, silläpä siinä onkin nyt eri iskari ihan vain pelkästään sen takia että saadaan pehmeämpi ja huoltoväliä kasvatettua samoin etuiskarit vaihtuu että saadaan etupukin urakkaa helpommaksi....

    Minä olen mieltänyt näin: pätkällä voi ajaa hampaat irvessä sen hajoamatta, touringit lyhyellä penkillä eli crossoverit reipasta reitteilyä kovempaa kuitenkin kuin tourinkilaiset yleensä, mountainit on sitten jos joutuu ajamaan reitillä kruisailuun patteja varoen

    Ilmeisesti olet simmittänyt etupukin koska puhut nyt takapukista vissiin? minun mielstä takapukki oli ihan jees.
     
  16. rukan weerala

    rukan weerala AC XF 1100 SP Ltd vm- 12

    Vs: Arctic-Cat 2012

    en ole---- tätä ihmettelen itseki kun sehän on kierrejousella onnneksi ja olen nyt kaksi kertaa kirinyt sitä kaksi kierrosta per kerta ja ei se kyllä pohjaa ??? samoin etupää ei kerrassaan mitään onkelmaa siellä on 100 psiitä ja kertakaikkiaan toimii mun tyylille hyvin. tuo takaiskari vaan on vähän laiska.. se tuntuu laskevan perään ( ei toki päästä paineita mutta ) hieman ajon aikana ja vaatii ehdottomasti sen 150 psiitä että törröttää ylhäällä. Sen seuraus on tietty joskus kovemmassa vauhdissa keskikorkealla patilla että alkaa vemputtaa. Kun ois hakasjouset ja vois laittaa napsuiskarin perssonilla niin ois täydellinen, nyt täytyy tyytyä vaan hyvään ;D
     
  17. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Voip olla myös sitäki että nelarille luontainen voimakas moottorijarrutus "säikäyttää" koeajossa kakstahtiseen tottuneen asiakkaan pois. Ite ku ekan kerran nelarilla ajoin (Vector), olin samantien WTF-fiiliksissä sen kanssa. No ei ollu kyllä mun makuun koko kelkka muutenkaan mutta sillon sitä karsasti. Viime talvena siihen ehti taas tottua, välissä ku kokeili kakstahtista niin taas ihmetytti että miksi tää ei himmaa ku löysää kaasun ;D

    Kaikkeen sopeutuu paitsi jääpuikkoon...
     
  18. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Arctic-Cat 2012

    110psi takaiskariin ja loppu se perän viskely .ei se pohjaa missään tilanteessa ja kuski painaa yli 100kg.mitä se haittaa jos on ulos joustoa takapukissa.
     
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Luultvasti sinun ajotyyli on patilta patille ja löysäät notkoissa jossa on patti pohjalla? Kokeilin ajaa siten ja etupukki/takapukki kestää sen mutta ei vastapattiin ajoa eli lisää vauhtia ;D
    Kyllä noissa minun kokeilemissa lynxeissäkin on aika voimakas moottorijarrutus 2-t kelkaksi mutta ei sitä toki verrata apexiin ;D, tuolla -03 lynxillä minkä omistin kahdella ekalla reissulla naamallaan kuomun päällä ::)

    Hyvä että kirjoitukseni sai lukijoita ja mietteitä, seuraava kelkka tullaan luultavasti valitsemaan yamaha-cat väliltä...
     
  20. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: Arctic-Cat 2012

    Itsekin mietin, että jos maksimipaineet nappaa tuonne floattiin niin mahtaa olla todella pintakova. ainakin vanhemmat keulan Floatit on semmosia, että vähänkin liikaa painetta ( itellä tuossa -07:ssa 70 psi:tä) niin tulee pintakova ja erittäin nypyttävä ajettavuus. Noissa uusissa toki erilainen geometria ja Floatti 2 on muutenkin hieman erilainen, kun siellä se negatiivipuolikin mukana.

    Itse takapukin jousia yleensä suunnilleen silleen säätänyt, että kun itse hyppää kyytiin niin about 10cm perä tipahtaa.

    Oman kokemuksen mukaan Catin etupukki kestää vakiona suht hyvin normaalia reittiajoa, mikäli ei aja etupukki edellä. Oma ajotyyli juuri sellainen, että etupukki on pahimmalla rasituksella. Vauhti yleensä sen verran hiljainen, että kelkka ei mee pattien harjalla vaan tippuu päin seuraavaa ;D

    Tuosta rullauksesta sen verran, että 2t catithan ei moottorijarruta ollenkaan, ainakaan jos vertaa BRP:n tuotteisiin. Sitten Yammun 4t koneet on asia erikseen. Ekan kerran semmoisella tässä ajoin ( kaverin nytro) niin ensin meinasin lentää kyydistä kun kytkin otti kiinni terävämmin kuin partaveitsi ja seuraavan kerran ruho meni toiseen suuntaa kun erehdyin kaasusta löysäämään. Omaan makuun tuntui todella omituiselta laitteelta... vaatis pitkää totuttelua että ajo tuollaisella alkais sujua.
     

Suosittele tätä sivua