rotax kaasuttimen kurkut

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä pate, 18/12/05.

  1. pate

    pate Active Member

    Onko tosiaan lynx -01 ajettu 4500km kaasuttimen kurkut näin pehmeää tavaraa? Nimittäin pykineet niin pahasti että vaihtokunnossa täysin olen omistanut huomattavasti vanhempia kelkkoja ja kaksi pyöräisiä harvoin ollut näitä ongelmia.Uudet maksaa maltaita,aivan selvä valmistus virhe.Mutta ei ilmeisesti minkäänlaista takuuta. Mutta varmistetaan ainakin varaosien myynti.Olen kyllä kuullut että saa tarvikkeena hinta murto-osa alkuperäisestä.Sitten toinen juttu onko kukaan laittanut omaan telatunnelin vahvikkeita?Kokemusta ja hintaa aiheesta.Joissain näkyy olevan alkuperäisenä mutta ei tossa minun vuosimallissa.Ja mitä niitä on katsellut paikallisella kelkkakauppiaalla käytetyissä laitteissa näkyy olevan vielä erilaisia.
     
  2. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    No, en minä tiedä, että onko ne nyt niin pehmeät. Vielläkin on samat kurkut paikallaan, kun tehtaalta lähtiessään ja 14668,4km takana.
     
  3. henz

    henz Ski-Doo X Renegade

    Kannattaa tosiaan vaihtaa ne kurkut ajoissa, leipoo kone paremmin ku pullat konditoriassa! nim. kokemusta on.
     
    Läppä88 tykkää tästä.
  4. Kometa

    Kometa Active Member

      Olen henzin kanssa vahvasti samaa mieltä. Vanhat moottoriäijät jo ennen moottorikelkkoja tapasivat sanoa,  ett'

      [b]"Imuvuoto tuhoaa moottorin". [/b]

    Niin se vain on! Ollutkin monta kertaa!
     
  5. heisja

    heisja Well-Known Member

    :mad:

    just vaihdoin enduro 500 -03 alle 3000km.

    imuäänenvaimentimen alle kannattaa laittaa jotakin tukea niin kestää pitempään. Ainakin isot pojat Esson baarissa tiesi kertoa ??? .

    -heisja
    enduro 500 & MXLT
     
  6. Breeze

    Breeze Ski-Doo ja Lynx

    Omista kelkoista (3500 ja Formula) pitää kurkut vaihtaa joka syksy ja tänä syksynä oli vuorossa myös imuäänenvaimentajan ja kaasuttimien väliset "kurkut". Nekään ei kestä kuin 3000-4000km ! ! !
    Pienikin halkeama kun ilmestyy, niin heti vaihtoon. Sen verran pitää hyllyssä olla varaosia varalla ja ei nen niin kalliita ole, yhdellä tankillisella ostaa 4 kpl kurkkuja (a' 10,00€)
    Kannattaa toisiaan tarkistaa imuäänenvaimentimen kiinnitys. Jos kaasarit pääsee liikaa heilumaan, niin kurkkujen ikä lyhenee dramaattisesti.
    Ps. Kerran leikkasi toinen sylinteri kiinni ja todennäköinen aiheuttaja oli rikkonainen kumikurkku (muuta syyllistä ei löytynyt). Ei leikkaa toista kertaa niiden takia koneet kiinni.
     
  7. bootsi

    bootsi Well-Known Member

    Mistäs noin halvalla kurkkuja saa? :eek:
     
  8. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Juu, aika halvoilta kuullostaa kurkut! Mutta 3500:sessa on 503 rotax ja siihen saa kyllä edullisesti tarvikekurkkuja.
    ... Mutta kuitenkin nuo kurkut on halvempia vaihtaa kuin moottori!
     
  9. mikax

    mikax Member

    Mulla on 600 enduro special 01 jolla on ajettu reilu 8000km ja kurkut ovat kuin uudet.
    ei mitään merkkejä halkeamista.
     
  10. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Juuri kävin hakemassa Thunderiin alkuperäiset kaasarin kurkut, nuo tarvike mallit tuntuvat olevan niin muovisia etten oikein luota niiden kestävyyteen ja nuo alkuperäiset ovat kestäneet tähän asti. a' 79 € lähtöhinnaltaan, elämä on ;)
     
  11. sami78

    sami78 skidoo mxz500 vm.00

    kyllä kuullostaa joo kohtuullisen halvoilta noi kympin kurkut,mulle myytiin parivuotta sitte alkuperäset muistaakseni tohon 80 kappalehintaan...
    taisivat taas hölmöltä kusettaa rahat pois! :-\
     
  12. Mikke

    Mikke Member

    Itselläni on kans -01 600cc enduro.. Ajettu 4400 ja kurkut on aikaslailla murtuneet.. Kai niissä jotain tekovikaa täytyy olla, joillekkin varmaan osunut parempia yksilöitä..
     
  13. Toivanen.J

    Toivanen.J Active Member

    eihä tuossa vielä mitä vm02 racig kurkkujen hinta on 139 eskoo kpl ja jos halvempia jostai löytyy ni heti ilmotuksia..?????
     
  14. pate

    pate Active Member

    Juuri tänään kävin kysymässä alkuperäisiä 91€ kpl. Tilasin sitten duelilta tarvike kurkut vähän reilu 20€ kpl. Tulee joskus ensi viikolla.
     
  15. kamu

    kamu Member

    Löytyyköhän jotain nettisivua mistä tilasit vai menikö soiton puolelle? ::)
     
  16. pate

    pate Active Member

    Paikallisesta mopo liikkeestä tilasin ja numero on 87-086. Duelin luettelo löytyy myös netistä.
     
  17. Mikke

    Mikke Member

    Jokos Pate on vanhat ottanu pois? Jos oot oliko pahat ottaa pois? Omat on kans postissa tulossa, että pian täytys alkaa aukoon..
     
  18. pate

    pate Active Member

    Helppo juttu imuäänenvaimentimen lemmarit auki menee sen verran taaksepäin muutakun nostaa pois.Kaasuttimen lemmarit auki kaasarit irti ja sitten se muovi kapistus mikä yhdistää kurkut.Kurkut kiinni 6kpl 8mm kantakoon ruuveilla ne pois ja kurkut irti ja vaihtoon.Eli helppo homma jos on uudet kurkut näpeissä niin koko hommassa ei kauaa nokka tuhise.
     
  19. Mikke

    Mikke Member

    Joo ei ollut paha homma.. Juuri sain otettua vanhat irti.. Mulle tuli kans tarvike kurkut, mut eihän ne sopinut, kiinnitykset oli ok, mutta oli varmaan 4 senttiä lyhyt, ja kaasarin pään reikä turhan iso. En tiedä mistä oli tilattu kun myyjä hommas.. Ilmotteletko jos saat sieltä duelilta sopivat niin täytyy tilata sieltä..
     
  20. pate

    pate Active Member

    No tänän ne tuli mitan kanssa ja vierekkäin verraten samanlaiset
     

Suosittele tätä sivua