Ockelbo

Keskustelun 'Muut merkit' on aloittanut käyttäjä -valopää-, 18/1/06.

  1. juhhuu

    juhhuu summit

    Vs: Ockelbo

    Vaseliini öljyseosta met olemma käyttäny siellä.
     
  2. sece

    sece Nytro 144", Lynx 520, Terhi 10 & Ockelbo Poro

    Vs: Ockelbo

    Elikkä perinteistä mitä laitetaan näihin vanhempiin kelkoihin :D Minä vaan ku tää on jo sentään 84 :)
     
  3. juhhuu

    juhhuu summit

    Vs: Ockelbo

    No ei meillä ainakaan pysyny öljyt tuolla peltikopassa. Mulla oli karibossa vielä vaseliinit kopassa vaikka oli -87
     
  4. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: Ockelbo

    Laitetaampa tännekkin ku ei vissiin edellisillä sivuilla ainakaan ollu...

    Eli tuolla olis kuulemma uusia 4500 mattoja jonku verran ja jottai muutahi näyttää olevan. Suomen kielinen ukko.

    http://ockelbo-collection.se/webshop.php?action=category&mcat=21&scat=40
     
  5. Prosessor

    Prosessor Ockelbo Poro -83

    Vs: Ockelbo

    Onkos kukaan vaihtanut ketjua ketjukoteloon että mistä voisi tiedustella, Poroon pitäs saada uusi ketju kun oli liian lyhyt paikoillaan.
    Ei lukenut ketjussa muuta kuin made in england :p
    Voihan se olla että joku mopon ketju käy kun samalta näytti ja tavallisella liittimellä oli kiinni. (onko noissa alunperin liitintä?)
     
  6. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Jos on yksirivinen rullaketju, niin mp-liikkeistä saa edullisesti. 428 on tyyppi ja sit lasket vain vanhasta ketjusta lenkkimäärän, mitä tarvitaan.
    Laakeriliikkeistä saa myös vastaavaa 1/2" teollisuusketjua metritavarana.
     
  7. Prosessor

    Prosessor Ockelbo Poro -83

    Vs: Ockelbo

    No jos puolen tuuman ketju käy niin taidan marssia huomenna Etralle ja ottaa metritavarana :)
    Onhan mulla rattaat ja ketju irti ja puhdistettuna niin saapi ottaa mukaan malliks :)
     
  8. Pantteri`

    Pantteri` Ockelbo 300

    Vs: Ockelbo

    Niittaamalla sitte ketju kiinni. Jousilukot ei kestä.
     
  9. Prosessor

    Prosessor Ockelbo Poro -83

    Vs: Ockelbo

    Kuppanen paikka tämä Kemi!
    Etra ei myynyt enään määrämittasena ketjuja (vaikka nettisivuillaki lukee että myy) olisi pitänyt ostaa 5 metriä kerrallaan ;D
    Paikallisesta mk-liikkeestä löyty 428 mc-pyörän did-ketju sopuhintaan (sen verran pitkä, että saa samasta ketjusta 3 okkelin ketjua) :)
    Niittilukkoja ei yhessäkään liikkeessä, kaikki kiersin läpi.... mutta meinasivat että kyllä nuo jousilukot kestää jos ne kestää mc-pyörissäki...?
     
  10. sampå

    sampå Ockelbo 300 -73 + Arctic Cat Super Jag -90

  11. Pantteri`

    Pantteri` Ockelbo 300

    Vs: Ockelbo

    Joo no sitte mulla oli vaan huonoa tuuria tai lukko pääs osumaan ketjukopan kanteen. :) No pikalukkoa en enää käytä enkä suosittele, sen verta pahaa jälkeä tuli. :-[
     
  12. juhhuu

    juhhuu summit

    Vs: Ockelbo

    Mulla oli ainaki pikalukko ketjussa, ja kestää.
     
  13. Jape II

    Jape II Member

    Vs: Ockelbo

    Pikalukko kestää, kunhan on oikein päin. Eli Sokan "selkä" menosuuntaan..
     
  14. santis

    santis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Mulla ainakin 300:ssa ketju on raapinut ja raapii edelleen kotelon yläpäässä olevan pyöreän "tarkistusluukun" sisähuulokseen. Eipä ole koskaan tullut ajateltua asiaa ennen, mutta ainakin väärinpäin asennettu lukko lähtisi
    siinä kohtaa varmasti kävelemään. Vois olla parempi jos jatkoksen lukon sais näprättyä ketjun sisäpuolelle?
    Omasta (lainakelkka) ei ole tullut koskaan katsottua miten siinä on jatkos tehty.
     
  15. sampå

    sampå Ockelbo 300 -73 + Arctic Cat Super Jag -90

    Vs: Ockelbo

    Sulla mahtaa olla jotenki painunu se ketjukotelo tai sitten luukku ei ole alkuperäinen tms. Mulla muuten irtosi sen tarkistusluukun kiinnitysruuvin vastakappale siitä "sillasta". Se on vähän outo viritys, se luukun kiinnitys.

    Lukon saaminen sisäpuolelle voi olla vähän hankalaa, muttei toki mahdotonta.
     
  16. santis

    santis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Täytyypä viikonloppuna tutkailla kotelon linjausta ym. Olisko se luukun kiinnitysruuvin mutteri ihan normaali niittimutteri,
    sellanen vähän popniittipihdin tapasilla paikoilleen vedettävä?
     
  17. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    Katoppa samalla onko siellä rattaan alla prikkoja ja miten ketjun linjaus on kohillaan.
     
  18. sampå

    sampå Ockelbo 300 -73 + Arctic Cat Super Jag -90

    Vs: Ockelbo

    Mulla ainaki näytti olleen pistehitsillä kiinni.
     
  19. okkeliolli

    okkeliolli Well-Known Member

    Vs: Ockelbo

    puuttuukohan mulla tuosta cometin (duster) kytkimestä jotaki osia ku on jääny se jousi jumiin siihen ulkolautaseen ::) ei irtoa vaikka lionnut pöllö ölpäsä jo monta viikkoa.?
     
  20. sx 700 r

    sx 700 r Active Member

    Vs: Ockelbo

    Minkä mittainen ja millä jaolla on tela ocelbo 5000:ssa?
     

Suosittele tätä sivua