vm.-97-> Vmaxit

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä XTRacing, 31/1/06.

  1. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Sulla on luultavasti kulunu siitä kakkosvarista ne säätöpultit, jolloinka remmi jää "lyhyeksi" ja veto on päällä.
    Toinen mahdollisuus on väärä remmi.
    Kolmas on se että moottorin linjaus on päin persanaa..
     
  2. JaQuza

    JaQuza Member

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Ok. Kiitoksia pitääpä alkaa tutkimaan asiaa..
     
  3. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Heitä höpöttämästä.
     
  4. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Näin mulle on kertonu semmonen kelkkatohtori joka tietää mistä puhuu ja ainaki kaikki tämän perän maxit mitä oon nähny näyttää niin tekevän. eikä se lämpimänä kävely ole minua ainakaan haitannu.
     
  5. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    ja näkyy se sitä vieläki tekevän, remminä mulla on 8DN, akseliväli 268mm ja lautasväli abt 15mm, remmi on sen millin verran kakosella yli ninku pitääki että tuskimpa lautasvälikään kusee. tai sitten en vaan osaa.
     
  6. harrastaja

    harrastaja Commander 600sdi 2009. Lynx enduro.2022.

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    onko toi akseliväli minkä mainitsit.yamahan vakio? mulla oli kone irti ja tais jäädä vähän eteen. ku hiihtää perä ilmassa vähän enemmän kuin ennen. ??? linjaus pitäis olla kunnossa
     
  7. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Joo se on 267-270mm ainaki seiskasatasessa ja kytkimen ja kakosen lautasväli 13,5-16.5mm, onko lie sama väli sitten viissatasessa, luulis?
     
  8. harrastaja

    harrastaja Commander 600sdi 2009. Lynx enduro.2022.

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    juu täytyy mittailla.hihna mullakin noin 1.mm 2.varin lautasten reunan yläpuolella.
    ens viikolla 345,matto jatkopalat ja roiskeläppää 20.cm taaksepäin.eli ei iltaisin vapaa ajan ogelmia :D
     
  9. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Juu mullaki ois kaikenlaista puuhaa tuon jammun kans mutta on vaan nappa vähissä töitten jälkeen niin harvoin tulee lähettyä hallille ja ku on nuita muitaki rojekteja :) Kannattaa tarkistaa lähimmältä yamaha-dealerilta että onko nuo välit samat viis- ja seitensatasessa, minä en näistä jammuista oikein vittuakaan tiiä ku opettelen vasta.. Mutta laitahan kuvia ku saat maton ja kilkkeet alle :)


    Typo
     
  10. harrastaja

    harrastaja Commander 600sdi 2009. Lynx enduro.2022.

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    näin teemme :)
     
  11. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Vielä palatakseni tuohon hiihtämiseen, noilla sen verta paljon ajaneena tiedän sen että jos siellä on kaikki kunnossa niin se ei hiihdä hetkeäkään.
    Uus remmi saattaa vähän vikistä, ei sen kummempaa. Itekseen se ei juokse.
     
  12. Pollari

    Pollari Guest

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    No oliko sinulla tehdassäädöt paikallansa?
    Aika monet kelkat myös erimerkeiltä harrastaa tuota ihan vakioasetuksillakin, eikä se mitään haittaa.
    Edit: Tarkennetaan vielä, eli alamäkeen juoksemista ja telan pyörintää alustan ollessa ilmassa.
     
  13. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    On ollu tehdas- sekä vähemmän tehdassäätöä. Kyllähän ne saattaa vähän vikistä, mutta että jos se ittekseen alkaa pihalla juoksemaan niin sillon ei oo kaikki kohallaan.
     
  14. harrastaja

    harrastaja Commander 600sdi 2009. Lynx enduro.2022.

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    joo kyllä fiiberi noi jutut varmaan tietää. itsekkin huomasin koneen takaisin laitettuani että hihna oli vähän tiukempi kuin aikaisemmin.ja matto alkoi hissukseen pyöriä telan ollessa ylhäällä.(koneenkäydessä) ;D ihan selvä vika ainakin mulla. ;)kone jäi vähän edemmäs kuin aikaisemmin.
     
  15. TripleMax

    TripleMax Yamaha V-Max 700

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Asiasta settemänteen. Laittelin maksiin keulalle WP n iskarit ja telastossa on edessä 46 mm WP ja takana 36 Öhlinssi niin voipi sanoa että kyllä muuttu kelkka täysin erilaiseksi
    verratuna mitä oli vakio iskareilla, siis ne käytä ja heitä mallin pumput. Ei ollu jammu enää mikään hyppykeppi vaan toimi hienosti vaikka oli pattia patin jälkeen.
     
  16. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Ei mullakaan lähe itekseen juoksemaan mutta tyhjäkäynnillä vähän vikisee ja matto pyörii ku on perse ilmassa.
     
  17. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    ..Ja tuon tekee mitä sammeli sanoki että vähänki on myötänen niin kyllä karkaa pailakka ;D totta se pitäs vähän lautasväliä levittää niin että remmi jää lautasten reunan alapuolelle tai siirtää konetta vielä enemmän taaksepäin, menee kyllä tehtaan arvojen alapuolelle.
     
  18. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    ..Lukee muuten remmisuojan päällä olevassa tarrassa ne lautasvälit sun muut, hoksasin tuosa ku pesin sitä :)
     
  19. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Minä uskon että ne kakkosvarin takana olevat säätöpultit on sullaki kulunu päistään. Näin ne teki aikanaan meilläki. Otappa se kakkonen irti ja tutki, kolme mustaa pulttia varin takapuolella. Siihen prikan leveyttä vaihtamalla pystyt säätään tuota lautasten etäisyyttä. Ei tarvi sitä konetta enää heilutella.
     
  20. Vs: vm.-97-> Vmaxit

    Olikos sillä remmin korkeudella jotain merkitystä? Siis meinaan lautasten reunoihin nähen yli ?mm ja alle?

    Onko tarkka tuosta korkeudesta?
     

Suosittele tätä sivua