Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä maroach, 5/2/11.

  1. Hande-77

    Hande-77 X-trim 600 e-tec

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä


    Ok! Kiitos, melkein jo revin pelihousut kun yrittelin pähkäillä mitä tein taas väärin.
     
  2. LeviSLED

    LeviSLED Guest

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Esimerkiksi kartalta katsoessa tietää tarkasti risteysten välimatkat kun kartalta klikkaa reittiä.
    Se on oikeastaan ainoa hyöty, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole.
     
  3. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Olisiko ideaa siinä, jos tekisi laitetteittain jaotellut ohjeet? N8:ssa minulla ei toimi kartat huonostikkaan ja toimivien ohjeiden täältä esiin kaivaminen on jo aika tuskaa...

    -P-
     
  4. LeviSLED

    LeviSLED Guest

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Kannatetaan ja kovasti. Miekään en omaan nokialaiseen ole keksiny keinoa millä nuo sais ladattua niin että puhelin pysyis ees jotenki kartalla.
     
  5. maroach

    maroach RMK800 '14

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Jos joku tekee ohjeita, niin ilman muuta voin lisätä niitä tuonne sivulle. Mutta ohjeiden tulee olla helposti ymmärrettäviä sekä todellakin rautalangasta väännettyjä mielellään kuvien kera, muuten minulle alkaa tulla vieläkin enemmän kyselyjä laitteista mistä minulla ei ole hajuakaan miten niitä käytetään jne..
     
  6. LeviSLED

    LeviSLED Guest

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Milläkhän värillä pitäis merkata käytöstä poistettu kelkkareitti, jolla ajaminen on kuitenkin luvallista.
    Olisko se kelkkaura? (snowmobile=permissive)
     
  7. HACY

    HACY Its name is Doo, SkiDoo

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Jotain häikkää... Tämä pätkä, syötetty 8.4.
    http://www.openstreetmap.org/browse/way/216509382
    näkyy vanhassa
    http://vanha.kelkkareitit.fi/?zoom=14&lat=66.32604&lon=23.84115&layers=B00TFFFFFT
    Mutta uuteen ei vain tunnu ilmestyvän
    http://kelkkareitit.fi/?lon=23.8283&lat=66.3222&zoom=14&base=OpenStreetMap&layers=Kelkkareitit

    ???
     
  8. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Saisko tähän vielä apuja.. roskis nappulaa en ohjelmasta löytänyt? Muutenkin tuo muokkaaminen on turkasen hidasta kun vähän väliä tulee ilmo että "liikaa yksityiskohtia, haluatko zoomata ulos", jumimisesta puhumattakaan.. Ei myöskään anna katkaista reittiä väliltä? Liekkö liian monta pistettä ja ei toimi sen takia? Voiko tuon reitin pätkiä jollain muulla ohjelmalla, näitä ongelmia on ollut harvemmin lyhyemmillä reiteillä..
     
  9. HACY

    HACY Its name is Doo, SkiDoo

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Potlatch 1:ssä ei ole roskisnäppäintä. Shift-delete poistaa siinäkin valitun tien. Reitin pystyy katkaisemaan, kun valitsee yksittäisen pisteen reitiltä, ei siis koko tietä (ensin tietenkin klikataan koko tie että näkee ne yksittäiset pisteet). Tällöin sakset-nappi tulee aktiiviseksi alakulmassa. Ja tosiaan, jos on liian etäällä, niin kartalle joutuu ohjelma hakemaan kannasta ja piirtelemään paljon. Silloin kannattaa zoomata lähemmäs.

    Potlatch 1 on jo aika vanha. Itse olen siirtynyt potlatch 2:n käyttöön.

    .
     
  10. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Toimii tosi nihkeästi ja ruotsin reitit ei näy?
     
  11. Mileleo

    Mileleo Lynx X-Trim 600 Etec 2013

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Tossa huomasin, ettei uudelta sivulta löydy reitin editointi nappulaa kuten vanhalta.
     
  12. Jontteli

    Jontteli Lyne

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Ja "Korosta kerhon reitit"- valinta ei toimi. Vanhalla kelkkareitit-sivustolla kyllä pelittää.
     
  13. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Hej.

    Kertokaapa palikalle, miten saa/saako Androidilla Oruxmapsiin kahta karttaa päällekkäin? Hienosti näkyy joko MTK_Suomi20.img tai sitte tuo kelkkareittien gmapsupp.img tjsp, mutta loppuu tietotaito ADP-välineiden käsittelyssä.

    Tai saako tuon .gpx -filun jotenkin kerrokseksi kartan päälle?

    Naurakaa selkäkeikkaa jos on kaikki ihan ristissä ja puhun pehmosia.
     
  14. Mileleo

    Mileleo Lynx X-Trim 600 Etec 2013

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Tohon kartalle olisi kiva saada lumimäärä ja vaikka lämpötila. Tuolta löytyy rajapinnat: https://ilmatieteenlaitos.fi/avoin-data
     
  15. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Onko vika minussa, vai missä, mutta kun zoomaa ulospäin, niin reitit häviää kartalta. Ensi muutama pätkä ja sitten kaikki. Eli siis ei saa yleissilmäystä reitistä.

    -P-
     
  16. Mileleo

    Mileleo Lynx X-Trim 600 Etec 2013

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    IE11 ja FF 25.0.1 tekee täällä samoin.
     
  17. Nevermind

    Nevermind Lynx EVO 500 2001/Polaris Rush LE 800 2012

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Tjaa.. Mistälie johtuu mutta ainakin mun intternetistä on kadonnu kaikki reitit?
     
  18. Irppa

    Irppa Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Sama täällä. Tai no saa ne näkyviin kun zoomailee puoli eurooppaa näkyviin mutta lähempi tarkastelu ei onnistu.
     
  19. ryder

    ryder Poo

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Nyt pitäis taas toimia.
    Kannattaa pistää yv:tä tai mailia suoraan maroachille tai mulle jos tuo on rikki, kun nykyään niin harvoin kumpikaan jaksaa tätä foorumia lukea...
     
  20. Maxpres

    Maxpres Lynx RE600 -07

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Osaisiko joku neuvoa miten Garmin Zumo 350:ssä saa maastotartan ja kelkkakartan toimimaan? Olen kopioinut molemmat \Garmin\ kansioon ja kokeillut eri nimillä, mutta nämä eivät ainakaan auta. Navin asetuksista kun menee katsomaan, niin siellä on ruksitettuna kartat asetuksessa joka kerta vain esiladattu Euroopan kartta.
     

Suosittele tätä sivua