Ässän työkelkkaprojekti. Vaihtanut omistajaa ja rojekti ohi.

Keskustelun 'Esittele kelkkasi' on aloittanut käyttäjä Ässä, 11/12/08.

  1. keilukka

    keilukka Polle talli

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Tee kunnon tavarateline repulle ja kanisterille tonne perään, niin voi pitkälläkin reissulla luottaa niiden mukanaoloon.
    Tuulilasihan on plussaa urilla, reiteillä, metsäautoteillä, järvillä sekä aavalla.

    Liikaa tarroja ehkä mieleeni, tosin omassa orginaalit osin paikallaan  :-\

    Itsellä astinlaudoissa liian pienet koloset ja liian vähän. Tahtoo tukkeutua joten pitänee kehittää lisää aukkoja.
     
  2. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Laitan ainakin alkuun ne orkkis muovihässäkät tonne perään, kun toi pitää katsastaa niin on helpointa mennä alkuperäisellä takavalolla.. Mulla on niihin kiinnitettävä laukku olemassa tohon ja bensakannu täytyy sovittaa jotenkin mukaan. Tuulilasi tulee varmaan huomenna tai tiistaina ja väritykseen tulee pientä muutosta taas alkuviikosta. Astinlaudoista mulla ei ole vielä kunnolla kokemusta, mutta ippe69:n tekemät reiät vaikuttaa hyviltä.
     
  3. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    Tuulilasi tuli, mutta sehän oli fusionin lasi.. :( Osto ilmoituksessa luki melko selvästi että ostetaan iq rmk:n tuulilasi, mutta ei voi mitään. Olis hyväkuntoinen matala fusionin kromilasi ylimääräisenä. saa tarjota jotain. Sit mittariston taustamuovi on tilattu marmoritiskiltä ja tulee varmaan ennen ens syksyä...

    Jotain edistystä on kun jouset on vaihtanu väriä ja saa ne tonne alle tänään.. siinäpä se kehitys sit onkin..
     
  4. V1000

    V1000 Well-Known Member

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    Tuli tossa mieleen ettei mun rmk:ssa ollu valoa tuossa keskellä, sehän oli vissiin vaan niissä 40th anniversary- mallleiisa (taisi tulla joku korkeus- ja lämpömittari samassa paketissa). Sen saa pikku vaivalla lihottamalla vaikkapa passatin umpion ja ottamalla sen "linssihässäkän" sieltä. Belaruksen vakioumpiossa oli muistaakseni parilla ruuvila kiinni vaan tuommoinen peitelevy sen valon paikalla. Oli ihan mukava lisä, voipi suunnata vaikka aika alas kun pimeessä surffailessa jänkkällä ei kaikkia puita aina taho nähä.
     
  5. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    Tässä rmk:ssa on se valo siinä keskelläkin vakiona. Jännä ettei sitä oo laitettu kaikkiin malleihin missä on toi umpio. Mittareistä en vielä tiedä mitä kaikkee löytyy kun mittari ei oo veilä ikinä ollu mulla kiinni tossa.
     
  6. V1000

    V1000 Well-Known Member

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    Toi kyllä on sitten varmaan juurikin se juhlamalli, koska muistan himoinneeni sellaista, mutta niitä ei jouluksi 2004 saanut. Olisi mennyt keväälle ja värityskin olisi juurikin tuo hopea/sininen ainoana vaihtoehtona. Valo, korkeusmitari, lämpömittari ja sitten tais olla joku hieno embleemi siinä mittariston lähettyvillä joka kertoi "juhlan" aiheesta.... Kyllä ton mallin rmk on ainut oikea rmk.
     
  7. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    Joo tää on juurikin kyseinen juhlamalli.. Kuomu vaan oli vaihtunu matkalla jo ilmeisesti switchbackin kuomuun. Siinä mittariston taustamuovissa on tosiaan joku tarra ja näyttää olevan numeroitu noi laitteet vielä erikseen kun muistaakseni siinä on #1500.

    Tää alkaiskin kohta oleen valmiina testeihin, kun vaan viimeiset tilatut osat tulee perille. :)
     
  8. keilukka

    keilukka Polle talli

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    50-vuotismalli...
    Mulla ei ainakaan oo keskellä sitä projektorivaloa :-[
    Ei kyllä ole korkeus- ja ulkolämpöäkään...
    Ulkolämpö ois tulossa omana tekona kunhan muistais lyödä kiinni johtosarjaan ;D

    Omassa joku pECOs-tarra jossa se amuletti "50".
     
  9. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    Mulla näytti olevan se valokin, kun just katteltiin että siellä on keskellä H1 polttimo ja siinä mittariston vieressä on katkaisija sille. Illalla tein piiiiitkään tuulilasia ja tuli ihan priima, MUTTA olin sit heti alkuun leikannu yhdestä kohdasta vähän liikaa pois eikä toista puolta saanu millään kiinni. hyvä jos sopii edes tallin seinälle! prkl! onneks ei oo enempää muovia niin ei tarvi alkaa enää uudestaan kiroileen saman operaation kanssa. laitetaan sit joku koriste mikä sattuu löytyyn siihen lasin paikalle.
     
  10. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti...

    Alkais polle oleen siinä kunnossa, että vois laittaa kärryyn ja ajella konttorille kysyyn saisko kilvet vaikka.. :) Takapuskuri ja kuomun kiinnitys kumilenkit täytyy vielä kehitellä. Puskuri on jo hommattuna, mutta vaatii vielä pientä askartelua ja mittariston taustamuovin vaihdan uuteen heti kun brandt saa sen roudattua mulle... Tuulilasin askartelin itse ja tuli ihan siedettävä. Meinasin eka maalata sen sisäpuolelta mustaks, mutta totesin sit, että kirkkaasta näkyy ehkä paremmin läpi.. :)

    Arvaan, että joku kysyy onko tanko riittävän korkeella...  ;D On se joo korkeella, mutta kävi mielessä, et tästä on kuitenkin aika turha tehdä mitään kompromissi vehjettä reitille, crossiin, makkaranpaistoon ja umpiseen niin annan sen olla tossa kun nyt se tuntuu siltä, että vois olla umpisessa aika täydellinen. :)

    Oon nyt jonkin verran ajellu ja kaikki muu näyttää toimivan paitsi nopeusmittari. en alkanu pimeessä edes ettiin oikeita johtoja, mutta täytyy valoisassa paremmalla ajalla laittaa viimeisetkin liittimet kiinni. Tähän mennessä on jääny aika positiivinen kuva tästä kaikkien pelottelupuheiden jälkeen. Moottori tärisee vähän hitaassa puunkierrossa, mutta se vetääkin sit aikas mukavasti, kun on tilaa käskee. 8) Kytkimeen vaihdoin jousen ja tuntuu, että kelkka parani joka osa-alueella. En muista aivan varmaks, mutta tais olla esim Assaultissa toi jousi minkä laitoin. Tuli selvästi herkemmäks koko laitos ja nyt keventää jo vähän keulaakin. :)

    Kunnon kuvia ens viikolla..

    [​IMG]
     
  11. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    Onse melekonen gondooli ;D ;D
     
  12. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    Huomaa pakollinen touring varuste tarakalla! Polaris takalaukku! Kyllä kelpaa lähtee makkaraa paistaan ja kuukkeleita katteleen! 8)
     
  13. Zassi-

    Zassi- Forest Fox 380,Tundra 550wt, Xc 600

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    nonni sehä taitaa olla siinä.. noh, miten sulla kävi tuon lasin kans ? näköjään marssit kauppaan hakemaan oikean lasin ?
     
  14. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

     
  15. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    Marssin kauppaan ja ostin siivun muovia. Sit rälläkkää, vinkua ja kuumailmapuhallinta.. Parin tunnin askartelun jälkeen oli lasi paikallaan. Vähän viimeistelemättä se jäi, mutta katsellaan nyt riittääkö intoo vielä hioo reunat vähän siistimmiks. On muuten "hieman" vittuumaisempi tehdä kun revin pikku lasi..  ;D Laitan viikolla parempaa kuvaa tosta.

    Edit:

    En oo vieläkään päättäny mitä teen kuomulle. Vähän valkoista ja/tai hopeeta olis mielessä, mutta toteutus olis vähän hukassa. :)
     
  16. cpcp_3pa3pa

    cpcp_3pa3pa Terhi

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    saakeli ässä sun kanssas! millon alat askartelemaan mulle tuulilaseja, astilaudan tukeja ja muuta roinaa, kerta kaikki onnistuu tehä noin hyvin ite? :eek: ;D
     
  17. Zassi-

    Zassi- Forest Fox 380,Tundra 550wt, Xc 600

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    ehelevetti miksi mulla jää aina kaikki oleellinen lukematta ? oon vissiin niin tohkeissaan tästä rojektista ja ihailen vaan kuvia ? :-X
     
  18. Nyytsi-man

    Nyytsi-man Polaris pro-xr 440/600. Polaris RMK144

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    Hemmetin hieno, kelpaa ajella 8)
     
  19. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    jaa kovastiko sielä rainerin kulmilla kuukkeleita naakii !
     
  20. hartti

    hartti ockelbo poro

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Ostetaan mittariston taustamuovi.

    meinasikko j-koukkuja laittaa? on muuten jäätävän siiisti kelkka
     

Suosittele tätä sivua