Ässän työkelkkaprojekti. Vaihtanut omistajaa ja rojekti ohi.

Keskustelun 'Esittele kelkkasi' on aloittanut käyttäjä Ässä, 11/12/08.

  1. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Kyllä susta vielä tulee noheva suunnittelija jollekin! ::)
     
  2. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Jaa teit oikein oman topikin tälle romulle...

    Ei ole käyny vesillä. Tai jos on, niin ennen ko se tuli mulle.

    Ei muuten löydy ihan helposti semmosta paikkaa mihin tuo saa jumiin. Mie jouduin pari kertaa polkemaan lumet astinlautojen alta, mutta kunnolla kaivamaan en päässy kertaakaan.
     
  3. änduro

    änduro Rene 600 h.o -03

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    tämä ei oo tainnu edistyä nytte?
     
  4. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    On tää edistynyt, mutta ei ihan toivottua tahtia.. meni turhan paljon aikaa revin laittamiseen valmiiks reissua varten ja muutamaa osaakin tuli odoteltua jonkin aikaa. Kone on kuitenkin nokalla ja letkut alkaa oleen kiinni. tukivarret tuli oiottua ja ne+iskarit on nokalla. Öljysäiliön ja pohjamuovin korjasin ite ja niistä tais tulla ihan käyttökelpoiset. Öljysäiliössä oli ylä korvakkeen paikalla iso reikä vaan, mutta onneks puolikas korvake roikku vielä sikaflexi suikaleen varassa niin se oli hyvä sulatella säiliöön kiinni. kolvilla, täyteaineella, pellillä ja lasikuitukitilä tekee kyllä ihmeitä.. sähköjohtojen ja letkujen linjauksia pitäis kattella, että ne sais kulkeen fiksusti.
     
  5. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Hajoa polariksen vesiletkuihin ;D mulla on varmaan jokasen konehuoneessa menevän letkun päällä josaki kohtaa suojakilpeä kihnaumaa vastaan..

    Jos on tarvetta jonkunäkösille känkkyrämuotoletkuille niin mulla on sattuneesta syystä jonkulainen sortimentti...
     
  6. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    mihi ne sullaki kuluu ku ajat vuojesa kolome kertaa talon ympäri ;D
     
  7. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    ;D ;D No johan ÄSSÄ tään Kuruun tuut katkaseen ;D
     
  8. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    ee ku jari G !

    Onko Paikkari ottanu muutaman ehtoo-tuokkosen viskiä liikaa ;D
     
  9. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Oon hajonnut jo! yks letku ois vielä irti ja ei oo kyllä yhtään kehittyny noi polariksen hommat -84 indy 600:sta tai -98 rmk:sta.. yhtä perseestä ne vesiletkut.. ;D
     
  10. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Joo tää on just kuin tehty kuruun! mutta täytyy joku kerta lähtee revillä matkaan kun saadaan kuruun lunta ja oot menossa ajaan!
     
  11. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Höpöjä ku sitä Jeegeriä ;D
     
  12. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Jo vain eikä tarvi Kuruun asti mennä,Mutta siitä sitte myöhemmin ;)
     
  13. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Pidetään mielessä! :D
     
  14. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Ollut vähän kiireitä eikä tälle ole ehtinyt tekeen oikein mitään, mutta eilen illalla sain taas vähän edistyyn. Kohta voi alkaa yrittään käynnistämistä. :)

    Kauhee letkuhelvetti toi on, mutta yritetään joskus vedellä noita letkuja fiksummin kun nyt ensin sais jonkinlaisen kokonaiskuvan siitä mikä letku edes kuuluu minnekin. vinkkejäkin noiden linjaukseen kuunnellaan...

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. V1000

    V1000 Well-Known Member

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Mullaki oli tollanen RMK. Huonoin kelkka mitä ikinä oon omistanu. Ostin uutena, 100 kilsan jälkeen meni eka remmi. Noh, tuosta remmiteemastahan tuli päivittäinen vaihtokohde. Muoniosta Hetan kautta Leville ja sieltä takas Äkäslompolon kautta piti olla NELJÄ hihnaa matkassa, jos yhtään halusi pitää kyytiä yllä tai kävi välillä leikkimässä. Eihän sinne reppuun mahtunu makkarapakettia, saatika sitten yhtään olutta.

    Kauppias yritti korjata ongelmaa linjaamalla ja säätämällä rajoittajan kiinni koneseen, joka pidensi hihnojen käyttöiän jopa 150 kilsaan. Tästä kikasta seurasi koko rungon, varsinkin stongan, erittäin epämiellyttävä tärinä. Tuo ysisatanen ei kyllä muutenkaan ollut kovinkaan värinätön. Kaiken kuukkuraksi myyjä oli sitä mieltä että minun olisi kuulunut ostaa nuo kaikki 9 hihnaa markkinahintaan, koska väärinkäytin laitetta, enkä osanut ajaa sillä oikein. Loppujen lopuksi Brandtilta tuli huoltotiedote, josta ilmeni että koneen kumityynyt olivat kuulemma liian löysät. Sinä yhtenä talvena kun kelkki mulla oli, niitä kumityynyjä ei kuulunut.

    Peli veti soppaa reippaasti yli 40 satasella, johon lääkkeeksi tuli maahantuojan toimesta ruiskun päivitys. Uusi ohjelmisto oli siinä mielessä epäonnistunut, että tais olla vedetty kulutuksen putoamisen toivossa niin laihoille että leipo 20 km jälkeen kiinni. Kauppias vaihtoi sylinterit ja männät ja toivotti miellyttäviä kelkkailukilometrejä, joita riittikin sitten peräti 30. Sillä reissulla Polle sai jäädä sinne minne hajosikin, koska omistajalta paloi käämi.

    Pollea en enään sen jälkeen nähnyt, koska vaihdoin sen tuohon nykyiseen Rangeriin. Lynxikauppias haki Pollen Alatalolta, jahka se oli hakenut sen metsästä ja laittanut (käynti)kuntoon.

    Peli oli suuri pettymys koska aikaisemmat kelkat olivat olleet 700 Switchback ja XC500SP, jotka olivat pelanneet mainiosti. Tais päästä tuo silloin uusi malli pahasti keskeneräisenä markkinoille. Niin ja olihan se ohjauskin pahuksen raskas, mutta ohjausgeometriaanhan tuli sitten heti seuraavana vuonna jotain muutoksia. Tiedä vaikka toi olis se mun entinen, yhtäkaikki varmista ainakin nuo asiat omasta projektistasi.
     
  16. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Kuullostaa ihan polarikselta!  ;D

    Olen vähän selvitellyt tän historiaa ja ensimmäinen omistaja on kyllä tiedossa. En viitsi nimeä laittaa tähän, mutta postiosoite on Heinävaaraan. Kuullostaako tutulta? Seuraavan omistaja kanssa olenkin jo vaihtanut kokemuksia enemmänkin ja sieltä suunnalta on tullut apuja. Kiitos Ippe69:lle niistä tiedoista ja osista. Toi sun tarina kuullostaa ihan siltä että oon ihan tyytyväinen että oon käynyt koko laitteen läpi...  ;D
     
  17. V1000

    V1000 Well-Known Member

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Multa Muonio hevi citystä se meni vaihdossa Ylitornion Lakkapäälle. Olihan tuo omalla tavallaan hauska laite (sillon kun sattu pelaamaan).
     
  18. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Ok, ei toi sit oo sama yksilö, mutta vaikeuksia on tonkin laitteen historiassa ollut.. Toivottavasti sen nyt sais pelaan niin, että pääsis jonkun reissun tekeen ja makkarat paistaan jossain jumalan selän takana...
     
  19. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Tuo luotettavuus ois ihan passeli meikäläisen käyttöön, ehkä siksikki kattonu näitä vähän jos sattus nappaamaan.. ::) Tässä bout viien kilsan säteeltä löytyy rinnettä ja muuta rymyttävää sen verta ettei kauemmas tarttis ihan heti lähteä. Sopivasti kävelymatkan päässä... ;D
     
  20. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Ne kumityynyt, mistä V1000 kirjoitti, on vaihdettu. Sen jälkeen ei remmien kanssa ollu ongelmia.
    Ruiskun päivityksistä en muista, että onko tehty, mutta kyllä se ainaki bensaa vei tarpeeksi.
     

Suosittele tätä sivua