Ässän työkelkkaprojekti. Vaihtanut omistajaa ja rojekti ohi.

Keskustelun 'Esittele kelkkasi' on aloittanut käyttäjä Ässä, 11/12/08.

  1. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Tääkin keksintö liikku tänään muutaman kilometrin! :eek: Jäi ihan positiivinen kuva koko keksinnostä muutaman vähälumisen kilometrin perusteella. Ajoin vielä ilman kuomua ja mittaristoa, niin en viittinyt kauheesti alkaa rossaileen, mutta pääsipä ainakin kokeileen. Kaikki toimii hienosti ja jäi semmonen kuva, että tää saattaa olla aika mukava touringi. pitkäjoustoinen suhteellisen pehmeä alusta ja pitkä tela tekee tosta mukavan pehmeen ajettavan. kallistuksenvakaaja on poistettu ennen kuin tää tuli mulle niin se viimeistään takaa sen ettei tarvi mutkissa kauheesti luisutella.. ;D niin ja se moottori. hienosti vetää, mutta eihän se ihan yhtä terävä tunnu olevan kuin toi vähän äkkinäiseks säädelty 600ho revi. Tosin lunta siirtyy "hieman" eri määrä tällä ja tää vääntää vähän eri malliin. Niin ja tärinöitä en huomannut ajaessa ollenkaan.
     
  2. keilukka

    keilukka Polle talli

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Ei ne tärinät ketään kiinnosta/häiritse, panettelua vain kateellisilta :eek:

    Eihän se raketti ole mutta mukavan vetävä kunhan kaiken sais alhaalta isoon loppunopeuteen toimimaan haluamallaan tavalla ;D (siis mahdoton yhtälö)
     
  3. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Joo tuntuu olevan tärinäpuheet aika turhia.. Ja kyllähän se kone mukavasti vetää. 8) Vielä vähän alakierroksille lisää terävyyttä niin oon tyytyväinen.
     
  4. Iiza

    Iiza Polaris Switchback 600 cfi

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    tämäkin jo liikkuu,hienova...onko jo paljon testattu?
     
  5. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Ei vielä. Taas välillä muita hommia, mutta ens viikolla pitäis olla tää laitos nipussa ja pääsee ajaan lisää. Nyt oon tehnyt vasta pienen lenkin kotinurkissa.
     
  6. eliäs

    eliäs Guest

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Ohemmetti! paljola myyt tuon alustan jos laitan tuohon omaan kelkkaan sen ;D
     
  7. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Aika paljolla, kun siinä tulee sit loppu kelkka kaupan päälle.
     
  8. eliäs

    eliäs Guest

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    aijjjaa.. :D Onkos tehty mitään uutta tähän? ::)
     
  9. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Nyt ei ole ehtinyt, mutta kaikki muu tarvittava on nyt olemassa paitsi takapuskuri. Tai on vanha puskurikin, mutta siinä oli sen verran vikaa, että laitan uuden tilalle. vielä kun ehtis roiskiin maaleja, liimaileen tarroja ja kasaileen ohjaustankohhässäkät niin tää ois valmis katsastettavaks. Sen jälkeen testiä ja katotaan mitä tarvii tehdä. :)
     
  10. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Hiljaa hyvä tulee... tossa mennään nyt ja odottamassa on koropalikkaa, tankoo, kuomu+maaleja, takapuskuria jne.

    [​IMG]
     
  11. juhispahis

    juhispahis AC PORO

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Miten tuo tanko näyttää niin julmetun leveeltä, vai harittaako mulla silmät? ;D
     
  12. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Se on tosi levee ainakin mun hartioille.. :D ja se on alhaallakin nyt. tanko vaihtuu toiseen kun vaan ens viikolla pääsen jatkaan näitä hommia.
     
  13. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Nuita astimia kestäs lyhentää varmaan melko reilusti? Sitten päihin vaan tuollaset "keulimis tuet"?!.Mutta hyvältähän tuo näyttää kun jo eteenpäin menee! Hatunnostoa pukkaa kun jaksat näitä värkätä :p
     
  14. keilukka

    keilukka Polle talli

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Hä?
    Mitäs noita lyhentää, hyvä rymytessä lisätä painoa takapukille tarvittaessa.
    Astinlauta taitaa olla samanmittainen kuin pätkässäkin?
    Ja reunallahan kulkee lisäksi jäähytysnesteet peräpäähän...
     
  15. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Menee vähän patentoimiseks kun astinlautojen reunoissa kulkee nesteet. Tuossahan on kapeat astinlaudat niin tuskin ne liikaa alkaa kantaan missään ja luulen ettei ton pituinen laite keuli ihan niin paljoo että tarvis mitään tukia... Toisaalta eihän se mua haittais vaikka keuliskin..  :D Ajetaan nyt eka reissu ainakin ilman isompia patentteja, että näkee haluanko pitää tämän itsellä ensi talvenakin.
     
  16. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Eiku niin pentele...mitä ne laittaa tuommosiin paikkoihin niitä nesteitä kiertämään :D.Lähinnä ne tuet sitä varten ettei se astimien takaosa heti sujaha alaspäin kovin montaa senttiä...(ois voinu itekki ne laittaa omaan kikottimeen ::) :-X).Sulla pitää vaan pikkuhiljaa muuttaa pohjosempaan..ja mielellään rajan tuntumaan että löytyy tuolle hirmulle sen verran lunta ettei liut sula alle :D
     
  17. keilukka

    keilukka Polle talli

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Enpä usko että noi astilautojen takaosat taipuu kovin helposti... Itse olen n. 100kg varusteiden kanssa ja on tullut hypittyä kokopainolla takaosanpäällä sekä vastapattiin että penkalta alas. :eek:
    Ps. Siellä takaosassa on muutaman millin paksuista terästä tukemassa astinlautaa/runkoa + takapukkia...
     
  18. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Jaha !

    Ei maha astimet juurikhan kantaa ku on nii korkialla tuo häntä. Plus eihä sielä syrjässä sada luntakaan tarpeeksi että pääsis kunnolla jumitteleen !
    Pikkasen on kyllä kuosi muuttunu siitä mitä se oli. Onnea tuleville talville :D
     
  19. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    Ei nuita astimia tarvi lyhentää, eikä vahvistaa. Tuo kelkka ei jää kiinni ja ne astimet kyllä kestää, se reunaputki on sen verran jämäkkää tekoa. Niinko Ässä on vissiin huomanukki, mie olen poranu pari reikää niihin, ettei pääse lumi kertymään.

    Tanko on leveä, kun ei sitä muuten jaksa kääntää ;D
     
  20. hartti

    hartti ockelbo poro

    Re: Ässän työkelkkaprojekti. Kovia kokeneen työkelkan entisöintiä.

    tuleepahan ees joskus kaivettua tuota mörköä hangesta ku jätät astinlautojen lyhentämisen jos jää kantamaan nuista ;D
     

Suosittele tätä sivua