Öljypumpun ilmaus

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä CAT F6, 29/12/05.

  1. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Vs: Öljypumpun ilmaus

    itse olen miettinyt tuota ruiskusuutin asiaa...miksikä ne suuttimet menee jos siellä on paattiarallaa vaikka tuo 1,5% seos?
    Itse en ole vielä yhtään ainutta todellista syytä kuullut mikä olisi tässä asiassa väärin?
    Itse suutin on todella yksinkertainen teknologian tuote,magneettiventtiili vetää suuttimen neulaa sisään ja jousi palauttaa sen.
    Bensa virtaa siinä sykäysten välissä suutimesta sisään ja ulos.
    onhan siellä suuttimen sisällä bensatkin kesän sisällä jotka takuuvarmasti niin pienenä määränä muuttaa olomuotoaan ei niin palavaksi,luulisi sen öljyn pitävän suuttimen kanavat "rasvaisena" jotta kiteytyvä bensa ei niin herkästi takerru kiinni.
    Mutta jos ajatellaan esim. sisäänajoa,kaveri sanoi minulle samaa että "ruisku" häiriintyy" tai jotain muuta shittii mutta hänenkin tieto tästä asiasta oli vaan urbaania kuulopuhetta.
    oman efi catin kun saan joskus kasaan tässä tai ens kuussa niin aion laittaa 1-1,5% seoksen sisäänajon ajaksi yhden tankin verran.
    saattaahan se savuttaa jonniin verran mutta tulee sen verran kallis remontti tonnin kelkkaan että otan varman päälle että voitelu toimii!
    Mutta jos jollakulla on tieteellistä faktaa antaa tästä asiasta niin ehdottomasti haluan kuulla sen ja mielellään jotain artikkeleita siitä.
     
  2. rampe

    rampe F800

    Vs: Öljypumpun ilmaus

    Itse ajelin jotain 30 kilometriä noin 2% seosbensalla ja ei ollut mitään ongelmia, kelkka siis 08 sdi. Tätä ennen olin käyttänyt koneen poies, tyhjentänyt öljysäiliön ja unohtanut ilmata öljympun ;D
     
  3. Leekare

    Leekare Well-Known Member

    Vs: Öljypumpun ilmaus

    Ok, kiitän vastauksistanne. Eli kovaa ajoa vain :)
     
  4. Zakki

    Zakki Well-Known Member

    Vs: Öljypumpun ilmaus

    Soittelin huoltoon, kertoivat että kun vaihtaa öljypumpun pitää kelkan seisoa yön yli että saa ilmaantua rauhassa ja kuplat tulee pois. Lieneekö a/c korjaamokirjassa maininta?
     

Suosittele tätä sivua