2014 600 etec rikkoo puolan

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä ympyrä, 25/3/18.

  1. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Tämä oli jo tuolla korjaamo-osiossa, mutta laitetaan varulta tännekin

    Moottori meni vikatilaan ja tuntui käyvän yhdellä pytyllä. 10km ajoin että pääsin takaisin autolle ja kelkka kulki noin 40km/h.
    Kelkkaan vaihdettiin puola magneeton puolelle, joka hajosi heti. Liike arvioi että puola oli rikki ja vaihtoi uuden puolan. Tällä puolalla ajoin noin 100km, jonka jälkeen magneeton puola paloi jälleen. Kelkasta on mitattu puolalta jännite joka oli kuulemma ok. Tämän takia eivät epäilleet staattoria syylliseksi.
    Nyt tarvitsisi apuja vian paikantamiseen.
     
  2. Jarno.V

    Jarno.V Skidoo -14 137" freeride

    Ootko tulpat vaihtanu, entä johdot?
     
  3. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Mittaisin staattorin silti tai tarkistaisin avaamalla. Mulla oli yksi käämi palanu ja antoi silloin ylijännitettä jostain syystä.
     
  4. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Kannattaa tarkastaa sekä moottorin, että akun maadoitukset samaan syssyyn.. Firman kelkassa huono maadoitus oli osasyynä staattrin kosahtamiseen.
     
  5. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Kiitoksia vastauksista. Pitääpä jutella huoltoliikkeen kanssa
     
  6. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Staattori antoi liian pientä jännitettä lämpimänä. Uusi staattori tilattu
     
    vinotintto tykkää tästä.
  7. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Se on jännä se taattori vika ku voi tehdä vaikka mitä oikkuja
     
  8. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Tosiaan niinku toisaalla jo sanoinkin niin samoja temppuja teki Lynxin eilen. Menikö sulla ihan kerrasta pimiäksi? Sitä metin, että kun sammutti kelkan ja käynnisti uudestaan niin toimi täysin normaalisti ilman vikavaloja.

    Missä hinnoissa oli staattori ja puola?
     
  9. vinotintto

    vinotintto Lynx 5900 GLX

    Mulla toho re lynxii maksoi 270€ stattori ja pikku hilppeet päälle. Mut ku huollossa sen tekivät ku epäilivät eka boxia ni koko lysti vaihtoneen n.800€
     
  10. ympyrä

    ympyrä Well-Known Member

    Meni kerrasta pimeäksi. Mulla veti vikavalon päälle joka kerta kun kone hieman lämpesi. Tyhjäkäynti ok, mutta heti kun kaasuun koski niin pisti vikavalon päälle ja kävi yhdellä. Itse opin että pitää katsoa heti vikakoodi, kun merkkivalo syttyy päälle. Jälkeenpäin vika ei ole näkyvissä muuten kuin huollossa. Puola on 65€ ja staattori hieman alle kolmesataa.
     

Suosittele tätä sivua