440 xcf runko

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä TAP, 23/4/07.

  1. TAP

    TAP Member

    Polaris Indy XCF 440 Edge kelkkaan vm. 2000 tarvittaisiin ajo- tai korjauskelpoinen runko. Täsmälleen samantyyppistä purkuosaa ei ole löytynyt ja tyypiltään "sinne päin" tapauksetkin sijaitsevat kaukana, enkä haluasi turhaa reissua tehdä. Kysymys kuuluukin: missä malleissa käytetään runkoa, johon 440 XCF:n osat voi koota? Miten esim. vesijäädytteisen XCR 440:n runko poikkeaa föönin rungosta?
     
  2. julli

    julli rmk

    Oletko saanu XCF:fän rungon ajokelvottomaksi vai onko "kyläkaupasta" löytynyt sopiva kelkka ilman sopivaa runkonumeroa?? Älä pahastu, tuli vain ensimmäisenä mieleen...
     
  3. TAP

    TAP Member

    Suoraan kysymykseen suora vastaus, kelkka on ostettu vakuutusyhtiöltä Pirkkalasta. Onhan siinä muutakin vikaa, kuten pakoputki, pari tukivartta, muovikatteet , plexi, ym. pientä. Runko on kuitenkin suurin ongelma. Kelkasta ei tarvitsisi tulla näyttelykelpoista, joten muoviosat voi vaikka korjata. Rungoksi kelpaa vähän hitsailtukin, kun itselläni on ikää jo sen verran, että suurimmat revittelyhalut ovat menneet.

    Luonnollisesti minulta löytyy "aihiosta" vakutusyhtiöltä saadut dokumentit, jos joku mahdollinen rungon myyjä haluaa varmistaa pelin rehellisyyden.
     
  4. julli

    julli rmk

    Okei joo sori. alkoi vain heti epäilyttään ko näin projektin. tahtovat olla edgen rungot tiukassa ko itsekkin olen kyselly runkoa kun olis semmonen valkokuomuinen vanha 700 polle ja vois kesän mittaan väsäillä tekniikan uudempaan runkoon. kiilakopan rungolla on ajettu vissiin uudesta asti kilpaa ja alkaa olemaan sen verran vetelä, että kun etupuskuristä vääntää puoli kierrosta mutkalle, niin takapuskuri pysyy paikallaan 8)
     
  5. Hippo

    Hippo Well-Known Member

  6. TAP

    TAP Member

    Parkanossa oleva runko lienee Edge, mutta poikkeaa varsin paljon oman raatoni rungosta. Olen joskus omistanut aiemminkin kelkan, mutta muutoin olen kyllä  oppipoika alalla. Itse asiassa ajattelin kelkkaa, joka olisi hyvä kulkemaan maastossa ja mieluusti bensapihi.
    XCF lienee joku pikkusportti.

    Vakuutusyhtiöiden varastolla käydessäni näin kelkkoja ja yksi hieman kiinnosti, mutta en ostanut heti. Kotiin päästyäni ajattelin, että taidanpa ostaa kelkan kun ei autoakaan jäänyt käteen. Avasin autovahinkokeskuksen sivut ja jouduin toteamaan jonkun jo ostaneen kelkan kotimatkani aikana. Selailin kelkkoja ja muistelin XCF:n olleen siedettävässä kunnossa. Hakiessani kelkkaa totesinkin tapauksen pahemmaksi ja eniten harmitti, kun vieressä oli uusi tulokas pinemmällä hinnalla ja vähäisemmillä vaurioilla.
     
  7. julli

    julli rmk

    440 fööni ei ole pensapihi, syö saman ko 600 nestekone. niin ja motin luotettavuus ei ole parhaasta päästä.
     
  8. proxfan

    proxfan PROXR 440,

    kyllä tohon runkoon xcf:n hilut sopii
     
  9. TAP

    TAP Member

    Linkissä olevaan runkoon en usko XCF:n osien sopivan, ainakaan minun XCF:n. Olisin lisännyt tähän viestiin kuvan, mutta oli minulle liian vaikeaa.
     
  10. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    taitaa olla sun fööni gen2 koppanen
     
  11. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    näyttääkö se sun xcf tältä:

    [​IMG]

    jos vastaus on kyllä, rungon pitäisi olla sama kiila kopan (wedge) kanssa. Koppaa kutsutaan GEN 2:si. Uudempi on sitten edge. En äkkiseltään löytänyt varmaa tietoa kumpi on kyseessä, uskoisin kuitenkin olevan GEN 2, sillä mm. XC600 oli v.2000 vielä GEN 2 kopalla.

    Runkohommia katellessa 99 ja 00 välillä mahdollinen ero on kynkkien (pitkittäistukivarsien) takapäässä, eli 00 _SAATTAA_ olla jo takapäät viety suojaan sisemmäs kuten viimeisissä kiilakopissa, esim 98 XC 700. Jos taas ne on esillä kuten tossa laittamassani 99 kuvassa, varmasti kiilakoppasen föönin runko passais?

    EDIT: eli kyllähän se on edge kuten jo aikasemmin kerroit, 00 tuli jo kisamalleihin eli 440 neste ja puhku tuo edgerunko.
    tuolta voit silmäillä runkojen eroja: http://parts.polarisind.com/Browse/Browse.asp
    Nuiden sivujen mukaan presiis samaa runkoPAKETTIA ei ole uudemmissakaan, mutta itse eturunko+tunneli setissä tuskin suuria eroja on?
     
  12. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    P*skapuhetta, kohta yheksän tuhatta mailia mittarissa ja on pelannu vähintäänki ko unelma.
    Paitti että on siihen männät vaihettu 3000-4000 mailin jälkeen, mutta silti. :)
     
  13. xc700

    xc700 600rr

    Tuo -99 mallin kone on hieman erinlainen kuin -00. Ja juuri nämä -00-03 moottorit eivät ole kovin kestäviä.
     
  14. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Niinpä muutes oliki, eikö se 00-> ole joku racing viritys kone?
     
  15. ts#320

    ts#320 Lynx RS -12 & -14

    Juu taitaahan se olla.. :eek: Itsellä ollut näistä xcf:stä vusimallit -00, -01 ja -02.
    2000 vuoden kelkka ei pelannu niinku ollenkaan :mad:, mutta siitä eteenpäin -01 ja -02 mallit pelas oikein hyvin, ei mitään vikaa. Pensapihiksi noita ei kyllä pysty sanomaan.
     
  16. TAP

    TAP Member

    No niin, kelkasta löytyi tekstiä " MODEL S01NX4FS" ja  "MFD.DATE 10/30/2000". Polarisind. sivuilta haku antaa XCF SP EDGE, mutta vuosimalliksi 2001.

    Nettivaraosissa myynnissä oleva runko poikkeaa rakenteeltaan selvästi aivan etupäästään, en kuitenkaan 100 varma ole etteikö voisi silti osat sopiakin...näyttäisi XCF EDGE MODEL S00NX4FS rungolta (  http://parts.polarisind.com/images/5616/5616a005.gif ) PRO-X runko 2001  S01NX4CS näyttäisi minulle sopivammalta (  http://parts.polarisind.com/images/6167/6167a003.gif  )

    Pitää olla tarkkana,kun vain yhden kirjaimen ja numeron heitto :-\
     
  17. SixSixOne

    SixSixOne Well-Known Member

    Tuonhan näkee jo valmistuspäivästä että se on 2001.
    Mutta asiaan, tuossa kun sun rungon kohdalla klikkaa usagea, näkee että tuota runkoa käytettiin myös 2001 pro-x:ssä (LC). Tuo on itseasiassa aika huvittavaa kun mallinimissä mainitaan edge ja pro-x, vaikka molemmissa on sama runko (pro-x). Tuossa 2001 pro-x:ssä (sinun laitteessa) näkyy olevan jo ihan pro-x rungon mukainen tuki iskareiden yläkiinnitysten välillä ja yläkiinnitykset kuomun alla, onhan sullaki? Minun muistin mukaan edge- ja pro-x -rungoissa on etuiskarit eri silmävälillä (pro-x:ssä pidemmät), joten tuo xc 500 (edge) ei sovi (ja muutenki tuo ois vähän downgreidausta), vaan ihan normi pro-x runko tuohon menisi, niinku arvelitki.

    Esim. 2003 pro-x näkyy olevan rungon puolesta aika vastaava(kun puhutaan tuosta eturungosta, pari vahviketta näkyy erilailla). Tuossa sun pro-x:ssä voi toki olla jotain spesiaalia myöhempiin verrattuna, kun tuo 2001 oli eka/toka vuosi pro-x:lle, mutta mitään isoa ei minun silmään satu.

    Moottorin kiinnityksistä, esim. 2003 600 ja 2001 440 pro-x:ssä näkyy olevan samat engine mount platet, joten minusta tuossakaan ei ois ongelmaa..

    Toivottavasti tämä valotti vähäsen.
     
  18. TAP

    TAP Member

    Tosiaankin loppuvuodesta tehdään jo seuraavan vuoden mallistoa. Pikku hiljaa alkaa tämä asia selkiämään. Jos jollain on myynnissä runko,niin pitää pyytää antamaan tyyppikilvestä "MODEL" numero, niin voi tarkistaa kuvista näyttääkö oikealta.
     

Suosittele tätä sivua