583 rotaxin koneremontti

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä tommi, 11/8/06.

  1. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Nyt on koettelemusten jälkeen kytkin akseli ja magneetto irti :mad:. Sytytys näissä malleissa ilmeisesti säädetään anturia siirtämällä? Männissä lukee elko 75,95 --->ilmeisesti alkuperäiset ? Suosituksia kannattaako laittaa tilalle alkuperäistä,wisecoa vai tarvike mäntää? Sylinterit aattelin töissä kevyesti hoonata...niissä ei taida olla mitään pinnoitetta? Tiiviste sarja kannattaa vissiin ottaa alkuperäisenä, kun oon jostakin lukenut, että tarvike stefoissa ois ollu paikoillaan pysymis ongelmia? Tässäpä kysymyksiä näin aluksi...kysellään sitten myöhemmin lisää. Joskus kyselin mikä vikana, kun on niin laiskan olonen se kelkka...kiertoluistin ajoitus oli väärä.
     
  2. LamsiA

    LamsiA ?

    männistä voin sen verran sanoa että älä ainakaan mitään halpoja tarvikemäntiä osta. ne ei kestä. wisecoista ei mulla ole kokemuksia että niistä en osaa sanoa. alkuperäiset on ainaki varma vaihtoehto :)
     
  3. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Kiristys momentit: alakerta, pytyt, kansi? Mikä liima hyvä moottorin (puoliskojen) väliin?
     
  4. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Tuossapa sulle niitä momentteja Clyymerin raamatusta

    Alakerta -1990 m6 10Nm m8 22Nm. 1991- m6 10Nm m8 24Nm m10 38Nm
    Pytyt 1990-1991 22Nm. 1991- 30Nm
    Kansi 22Nm

    Tuossa "puoliskojen" välissä olen käytänyt Loctiten 5699.
     
  5. mareh

    mareh Member

    noista stefoista et vaik on alkuperäinen ni laita lukkoliimaa siihe ulkokehälle ni pysyy paikallaa varmasti eikä tarvii sit pelätä niiden ulospullahtamista.alkuperäinen on aina alkuperäinen ja suosittelen sitä mielelläni kyllä.itse olen käyttänyt wisecoita jo pitkään ja ovat olleet todella hyviä ja kaiken A ja O on näillä mänillä ajettaessa muistaa lämmittää moottorin huolella ennen ajuun lähtöä ja moottoria kasatessa hiero mäntiin reilusti 2t öljyä muuten saattavat hirttää ennen aikojaan.
     
  6. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Alkuperäiset männät sinne meni...muutaman satasen pienemmät ku ensiasennetut :-X Vähän arvelluttaa, mutta myyjä vakuutti että ne on sinne tarkotettu.

    Kysymyksiä: Magneeton mutterin momentti
    Onko variaattorin sisä lautasella joku tietty asento kampiakseliin nähden?
     
  7. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Mutteri  105Nm ja kierteeseen 242 Loctite. Kampiakselin voit lukita kiristystä varten laittamalla lohkon MAG puolen pensapumpun "tykyttäjän" reikään n.4mm terästapin tai skidoon erkoistyökalu no:*******. ja pyöritä kampuraa hitaasti että terästappi lukitsee sen.

    Variaattorin tööttäät vaan siihen kampiakselille ja kiinni  ja momentiksi 105Nm, pieni ajelu ja löysäät vähän pulttia ja vedät sen taas uudestaan 105Nm momentiin. pitäis olla siinä :p
     
  8. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Konetta irroitettaessa kumityynyjen ja Koneen petin välistä helisi säätörikkoja konehuoneen pohjalle 3kpl ::)...nyt sitten pitäs se kone sinne nostaa, niin nakkaanko ne rikat vitikkoon, vai miten mittaan mihin ne kuuluu? Tai jos joku kehtais käyvä kattoon cobra endurosta missä väleissä niitä rikkoja on ja kuin monta.
     
  9. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Pitääkö kaasuttimien luistien nousta ihan kattoon, vai riittääkö, jos luistien alareuna on kurkun reunan tasalla?
     
  10. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Ei oo vaijerit pitkäikäisiä jos vastaa luistit kattoon ::)
     
  11. KiNmo

    KiNmo ex 136" enduro 600

    Vs: 583 rotaxin koneremontti

    On tässä männänvaihto operaatio menossa. Niin mihinkähän ne kaksi pienempää o-rengasta tulee mitkä tuli tiivistesarjan mukana..kun ei ole moottori kokonaan auki ni ei oo selvinny. Isommat meni pakoaukonsäätimiin.
     

Suosittele tätä sivua