Ajohanska-topicci

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Kuitu, 11/1/06.

  1. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Mistä sais Rovaniemeltä Snogearin hanskoja? Kortenimellä ei ollut kuin pieniä kokoja jäljellä...
     
  2. _ha

    _ha lynx

    ittellä on nuo winroyn neopedred hanskat, halvalla oli myynissä niin oli pakko ostaa ja kokkeila kyllä net osottautui aivan hyviksi.
     
  3. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    Halvat marketti Dalbello lasketteluhanskat, asiansa ovat ajaneet ihan kohtuuella.
     
  4. TRI

    TRI Well-Known Member

    Mulla on Level merkkiset lumilautailu/laskettelu hanskat ollu jo 3 vuotta käytössä ja on kyllä toimineet laskuhommissa ja kelkkailussa todella hyvin.Irroitettavat sisähanskat ja joku sellainen lasien pyyhkimis tyyny löytyy ja toimii ja on niissä jotain tuuletus härpäkkeitäkin.Hintaluokassa 50 € taitaa olla nuo hanskat.Keväällä ilman sisähanskoja pystyy ajeleen hyvin ja ei oo sormia palellut yli 20 asteen pakkasilla sisähaskojen kanssa.
     
  5. facom

    facom Guest

    Olisko mitään vinkkejä semmoiseen seikkaan että kun ajan kelkalla hanskat kädessä, aivan sama minkä merkkiset yms. mutta joko paleltuu kuoliaaksi tai sitte hikoilee aivan älyttömästi?  ??? 
     
  6. SNOW-CRUISER

    SNOW-CRUISER Snow Cruiser -66

    No kunnon hanskat on lämpimät ja ne hengittää. Ainakin Reiman hanskat hengittää ja ovat lämpimät. Mutta jotkut vedenpitävät hanskat on huonot koska eivät hengitä ollenkaan. Eli suosittelisin hanskojen vaihtoa.
     
  7. Mirkkoena

    Mirkkoena Member

    Vaihtakaa aitoon nahkaan, eli mp käsineet. Lievästi topatuilla pärjää tosi kylmässä jos vaan kahvalämppärit toimii.
     
  8. yamahahihhuli

    yamahahihhuli ski-doo mxzx800r-13

    olen kirjottanut aikasemminkin omista hanskoistani jotka ovat alpinestarin ja prätkä hommiin tarkoitetut.eli täyttä nahkaa.hyvin olen pärjänny lyhyillä pätkillä mut nyt tuli monena päivänä 150-350km mittariin niin alko kyll tuleen rakkoja ja känsiä irtoon.ajopäiviä oli 9 ja kilometrejä tuli1600.olen kyl liputtanut noitten puolesta mut nyt kyll kaipais vinkkejä muihinkin suuntiin kun tämmösiä sessioita on tulevaisuudessa tiedossa ;) ;)
     
  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Kokeileppa vaihtaa hanskat vaikka 150km välein auttaa kummasti. Ittellä on ollut ejendals tegeran talvimallit (kumia sisäsosa) sekä yhdet nahkaiset ejendalsit reissussa niin hyvin pärjäsi, noita ejendalsin hanskoja on ainkin 15 eri sorttia joten rautakauppaan ja kokeilemaan. Nykyisillä scottin s1:llä tulee kovettumia mutta nekin rupes lisääntymään kelkan vaihdon myötä mutta muuten ovat niin lämpimät ja mukavat jopa märkänä että ejendalssit on varahanskoina ja pitkillä matkoilla ne menee 150km jälkeen käteen...
     
  10. Dude

    Dude Well-Known Member

    Se taitaa olla noiden ohuiden hanskojen ja hyvän tuntuman kääntöpuoli. Että alkaa tuleen rakkoja pitkillä päivämatkoilla. Kannattaa tosiaan pitää toiset hanskat mukana, vähän paksummat. Ja klikkerit "matka-asentoon". 200km jälkeen on ainakin kovimmat möykytyshalut jo menny :)
    Toivottavasti ensitalveksi joku tekee kunnon hanskan. Alkaa nuo scottit olla niin moneen kertaan teipatut että leviää kohta lopullisesti :) Jos lähettäs ne scottiille saatteella että lisää näitä kiitos :)
     
  11. yamahahihhuli

    yamahahihhuli ski-doo mxzx800r-13

    jepulis,pitääpä lähteä heti arkipäivänä rauta kauppaan ja taian ostaa tollaset scotitkin kun monet niitä kehuupi ;D ;D ;) ;)
     
  12. JariTapani

    JariTapani Guest

    Tuli ostettua tollaset scotin S1:Set. Muuten ok hanskat, mutta kastuessa ei meinaa enää saada hanskoja käteen. Sisusta tulee ulos ku vetää hanskan kädestä. Ja minkä hiton takia tuo pikkurilli ja nimetön on yhistetty sillä lirpakkeella. Ainakin tuola ummessa kaseikkoa kierrellessä aina tiukassa paikassa ku käen pitäs nopsaa heilahtaa ni se jää jarrukahvaan kiini se lipare. Em tiiä mutta paluu halvarssoneihin tulee justiisa.
     
  13. foumula

    foumula AC M8000 , isolohkovesirevohka

    Mulla on yleensä pitemmillä ajoreissuilla semmoset sinisalon jotku tourinki kinttaat eikä oo kyllä kertaakaan paleltunu vielä näpit ilman kahvanlämppäreitä. Jos jonnekki lähelle lähtee värkkäilemään niin lidlistä ostetut mp hanskat on todettu ihan hyviksi ;D
     
  14. ixs

    ixs Skidoo Renegade Backcountry -13

    Ja ennen kaikkea edukkaikksi:D
    Hiihtohanskat on ihan ok jos niissä on semmonen materiaali kämmenpuolella että ei lipsuis ote tankosta.
     
  15. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Ei mulla oo mitään yhdistetty...
     
  16. Linnan Herra

    Linnan Herra RalliKatti 440/600. Suzuki LT-R 450/480

    Vs: Ajohanska-topicci

    ufon neopreenit ei haittaa vaikka kastuu on silti hyvät käteen
     
  17. polaris edge 500

    polaris edge 500 polaris RMK 550-09 polaris iq 600cfi-07

    Vs: Ajohanska-topicci

    itsellä kahdet m-racing/mp-asu.tyytyväinen olen ollut toimii hyvin myös märkänä toiset ovat paksummat ja toiset sitten ohuet
     
  18. Kiljunen

    Kiljunen Guest

    Vs: Ajohanska-topicci

    Minulla on hyvät Ruotsalaiset hanskat merkkiä en muista :-\
     
  19. polle.

    polle. Ski-doo mxz 600ho sdi -05.

    Vs: Ajohanska-topicci

    Ostin tuossa korteniemeltä ixs:n neopreeni hanskat noh huomasin että tassuhan se on kokoa kasvanut vähän tuossa kesän aikana ja nyt ovat jo pienehkön oloiset, joskus kuullut että nuo neopreeni hanskat on hyvät muotoutumaan myös isoon käteen vaikka on pienihanska. Noh miten edesautan tätä ilmiötä? Saunassako ne muotoutuu vai miten? Osaako kukaan kertoa?
     
  20. Bodomy

    Bodomy X-RS 600 e-tec -10

    Vs: Ajohanska-topicci

    Scotin SRE Snowit tuli hankittua, vielä ei oo päässy ajossa kokeilemaan, mutta pirun hyviltä vaikuttavat.
    No pian sen näkee onko noista mihinkään ::)
     

Suosittele tätä sivua