Astinlautojen modaus-ohje / -09-10 REX Xtrim

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä jazzo, 25/2/12.

  1. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Umpisen ajeluissa alkoi nyppimään ainainen astinlautojen puhdistus, joten tuli retusoitua -09 Xtrimmiin uudet hieman enemmän rei'itetyt laudat käyttäen blingfactoryn astinlaudan vahviketta.

    Lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen.

    Kuvien ja tarinan kera homma löytyy täältä:

    http://powderclowns.com/powderclowns/?p=733

    Muutama tunti siinä vierähti. Suosittelen jos laudat täyttyy usein lumesta.

    Jälkeen:
    [​IMG]

    Ennen:
    [​IMG]
     
  2. tertsu

    tertsu Kelkaton

    Vs: Astinlautojen modaus-ohje / -09-10 REX Xtrim

    Kiitokset seikkaperäisistä ohjeista. Astinlaudat on kyllä täynnä lunta ja jäätä umpisella, mutta auttaako tuo reikien suurentaminen merkittävästi ongelmaan? Isoin ongelma noissa astinlaudoissa on niiden leveys jolloin ne kantavat todella helposti umpisella, mutta kaventaminen ei olekaan sitten niin simppeli juttu.
     
  3. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: Astinlautojen modaus-ohje / -09-10 REX Xtrim


    Asian oikeastaan voi jakaa kahteen osaan:
    1. Leveät ja pitkät laudat kantavat liikaa umpisella (joskus siitä voi olla hyötyäkin)
    2. Pienin tai olemattomin lumenpoistorei'in varustetut laudat keräävät lunta ja jäätä

    Tuo reikien tekeminen parantaa jälkimmäistä ongelmaa. Toki lautojen päälle kertyy lunta tuon modauksen jälkeenkin mutta niitä pystyy pitämään hyvin puhtaana jaloilla potkimalla. Lumi tippuu läpi eikä paakkuunnu/kasaannu/jäädy - paitsi jalkakoteloihin. Niitä en lähtenyt rei'ittämään kun siinä on päällekkäin niin paljon osia: jalkatuki, runkopeltiä, pohjamuovia ja minulla vielä HD takapanssari.

    Astinlautojen lyhennyskin auttaa tuohon ensimmäiseen ongelmaan. Kaventamista harkitsin myös, mutta jäi tekemättä kun tuo vahvike saatui sopimaan leveyden puolesta niin hyvin. Ei se kaventaminenkaan mikään mahdoton juttu ole jos löytyy sopiva vahvike. Niitit pois reunavahvikkeesta, soiro sahalla pois ja vahvike takaisin. Joku 3-4cm kapeammaksi sitä saa ilman että joutuu siihen L-vahvikkeeseen ym kajoamaan. Tokihan niitä pystyisi pelkästään kaventamaan ilman mitään vahvikkeita, mutta mä halusin ensisijaisesti helpottaa lumen kertymistä ja reikää alkoi tekemään mieli ;)
     
  4. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Vs: Astinlautojen modaus-ohje / -09-10 REX Xtrim

    Itse asiassa myös kun tunnelissa on jäähy niin se lumen kertyminen on paljon suurempaa kuin ilman jäähytintä olevassa. Itse huomasin tämän kun omassa ei ole tunneli jäähyjä ollenkaan niin lumi ei lämmön myötä laudoilla kostu ja varisevat kaikki kuivana pois niiltä eikä kärrety lunta ollenkaan..
     

Suosittele tätä sivua