crossipyörä reitillä?

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä mxz-x 600, 4/11/06.

  1. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    No johan meni tinkaamiseksi!

    Luvalla ajelun toki ymmärtää. Sinne on sillon sovittava kaikkien yhdessä, niin mökkien, pyörien kuin kelkkojen ja näiden ohjastajien.

    Mutta tuo luvaton rälläily noilla urilla/reiteillä, se on lisääntynyt valtavasti esmerkiksi täällä Roin alueella. Ja niitä vaaratilanteita on sattunut monelaisia; millon on tultu poikittain vastaan, millon ollaan keskellä reittiä/uraa kiinni pimeessä paikassa tai safaria vetäessä joku asiakas vetää lipat noista pyörän jättämistä jäljistä. Henkilökohtaisesti minua ei häiritse spoorit mitkä pyöristä syntyy.

    Tässä on tietenkin muistettava  se että kaikki mikä rikkoo lakia, tekee myös naarmuja siihen muiden harrastajien ylpeänä kantamaan kilpeen.

    Näin minä asiasta ajattelen.
     
  2. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Fiiberi puhuu paljon, ja vielä asiaa... ;)
     
  3. henz

    henz Ski-Doo X Renegade

    Taitaa vika olla sun suksissa, ei ne mopot akseleita myöten revitä siellä.
     
  4. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    eihän niillä reiteillä saisi ajella. ??? toivottavasti ei tule vastaa.. varsinkaa mitää v*tun mopomiehiä jollaki mankilla ne on sitte niin...
     
  5. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Jaa, no mitäs se sinä kortittomana siellä reitillä sitte teet?? Et taida olla niitä mopomiehiä yhtään parempi.
     
  6. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    no äläs nyt fiiberi :D on nuo touringit keksitty :eek: kyytissä tietääkseni saa istua ilman korttia ?
     
  7. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Sitäpä tässä vain että kovia sanoja mopoikäisen suusta. Minulla ei muuta...
     
  8. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    no niin no joo. ei piä vetää herneitä nenää. ei ole mopot enää kiinnostanu 3vuotee. ei tiiä miksi mutta ei se minusta se mopo sinne reitille kuulu. mielipiteet kullaki.
     
  9. frosty

    frosty Well-Known Member

    Täällä meilläpäin on nykyjään sellainen meininki, että rossipyörien takia kelkkailijat ei pääse rossiradalle kelkoillaan, jos reitillä tulee rossi/enska-pyörä vastaan, tulee päähänlyöti -kisa. Välittömästi.
     
  10. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    kyllähä minäki luulen että reiteille toivoo ite kukanenki mielummi kelkkailiaa ku mopoiliaa? korjatkaa jos oon väärässä.
     
  11. Koff koff koff

    Koff koff koff New Member

    Oiskohan kelkkamanilla liikaa vauhtia tilanteessa jos ei laite pysy hanskassa??
    Puhut tuossa asiaa muutama mätämuna pilaa koko porukan maineen.
    Kelkkailijoiden mainekin on aika höllässä kun muutamat ei seuraa ollenkaan millaisella seudulla ajelevat, asutusta saattaa olla 30metrin päässä tai lähempänäkin.
    Pahin minkä olen nähnyt oli sellainen että kelkkareitti kulki kolmen metrin päästä talosta.  Talon kohdalla oli noin 400 metriä suoraa.
    Kyllä tiesi milloin kelkka meni ohitse. Ei siinä kelkkaa tai asukkaita säälitty. Oli mukavaa varmaan kaverillani kun vuorotyötä teki ja joutui sellaisen "häirinnän" kohteeksi.
    Onneksi reitti kulkee nykyisin muualta.

    Sitten vielä yksi kysymys.

    Kuinka hyvin kelkkareitin pitää olla teille kelkkailijoille olla merkitty että ette siltä eksy.
    Alkoi vaan ihmetyttää kun se reitti on jo muutaman vuoden kulkenut toista kautta, niin joka talvi se kaverini pysäyttää kuitenkin vanhaa reittiä ajavia kelkkailijoita ja kysyy niiltä että miksi ette aja oikeaa reittiä pitkin.

    Vastaus on aina sama " me eksyttiin"

    Kyllä osaavat hyvin eksyä sanon minä.
    Kelkkareitti on erittäin hyvin merkitty, se on hoidettu, vanhan reitin päihin on aina talveksi laitettu ajoesteet ja siitä ei ole aikaisemmin kuljettu kyseisenä talvena joten lumessa ei ole minkäänlaisia uria näkyvissä. Eli miten tuo "eksyminen" on mahdollista?? Kertokaa minulle. Minua ja sitä kaveriani asia kiinnostaa.

    En sen kummemmin ole kummankaan lajin/harrastuksen kannattaja tai vastustaja, mutta ei hirveästi kannata oman harrastuksen mainetta mustata.
     
  12. frosty

    frosty Well-Known Member

    Totta, tolkku pitää olla kelkkailijoillakin mukana.

    Eiköhän kyseiset jannut ole vaan ominlupineen ajaneet vanhaa reittiä ja ehkä kuvitelleet ettei se haittaa kun siinä kerra on jo reitti mennyt. Sanoivat vaan kysyttäessä häthätää että eksyivät, kun ei muuta tule pieneen mieleen. Munapäitä löytyy joka pitäjästä.
    Ainakin täällä Heinolassa päin on kelkkailijat hyvin perillä reiteistä, mutta aina löytyy joku joka tahraa muidenkin puolesta mainiota harrastusta. Valitettavan usein reiteiltä "eksyjät" ovat ulkopaikkakuntalaisia, joiden jläljestä sitten oman kylän kuskit kärsivät.
     
  13. pekkisrace

    pekkisrace F5 -06

    No justiinsa.

    Jossei tunnu enska piikki hyvältä naamalla, ni tuskin tuntuu hyvältä naamalla 40mm harjalla ja piikeillä oleva mattokaan. Ja ihan varmasti reiteillä sattuu vaaratilanteita enemmän vastaantulevan kelkkailijan kans kuin kakspyöräsen kans, suhteessa ajajien määrään. Maanomista sanoo ketä siellä saa milläkin ajaa.
     
  14. frosty

    frosty Well-Known Member

    Mitä sillä on merkitystä, kelkkareitti on kuitenkin kelkkareitti, eikä mikään enskapolku. Pysyköön pyörät pois sieltä, minun mielestä.


    Niimpä ja minä sanon ettei tässä enskapyörät aja. :D
     
  15. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Kesällä kelkkareitillä saa juosta vaikka lehmät jos niin mutta talvella sinne en "ylimääräisiä" kaipaa... ::)
     
  16. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    Näinhän siellä monessa paikassa tapahtuukin ;)
     
  17. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Joko se taas alko... ;D
     
  18. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Mee Fiiberi syömään kinkkuu... 8)
     
  19. pekkisrace

    pekkisrace F5 -06

    Luultavasti melkein kaikki jotka reiteillä kakspyöräsillä päästeleen, tietää ettei siitä ainakaa kehuja saa. Se vaan monellakin saattaa reitti kulkea lähes takapihalla, ni sit sitä ajatellaan et jos mä nyt vähän sipasen, ei kai siitä haittaa oo. Itsellä enska ja kelkka, tiedän et siellä on kiva enskallakin ajelle kun keli on kohillaa, mut eipä sinne enää oikee ilkee mennä ku tietää että sanomista tulee. Joten nyt ejellaan esnkalla radalla tai kadulla, pidetään se kelkka siellä reitillä.

    Vaikka jossei toi lumi tilanne ala pikkuhiljaa korjaantuu, ni alkaa olla sama mitä siellä reitillä kulkee ;)
     
  20. frosty

    frosty Well-Known Member

    Nii-i, kohta siellä varmaan kulkee enempi mönkijöitä.
     

Suosittele tätä sivua