Dyno lappuja

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Alien162, 2/9/09.

  1. DSP

    DSP dragon

    Vs: Dyno lappuja

    Virittääkö kukaan kelkkaa pilkki hommiin tai reen vetoon ? :)
     
  2. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Dyno lappuja

    Laittakaahan niitä omiakin lappujanne ;D

    Tuossa kiusasin vanhusta aikanaan:

    [​IMG]
     
  3. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Dyno lappuja

    Mites asiasta tietävät. Olen jostain antanut itseni ymmärtää, että varivetoisessa värkissä varin hyötysuhde alkaa laskea aikas rajusti kun kytkimen kierrokset ylittää n. 9000 rpm. Onko näin ja jos on, niin onko ylipäätään hyödyllistä tehdä moottoria joka antaa huipputehonsa liki 10000:lla. Häviääkö viimeisten satojen kierrosten teholisä variin?
     
  4. XLT_SPECIAL

    XLT_SPECIAL Polaris XLT SP 1996 & Ariens ARROW 295S

    Vs: Dyno lappuja

    En tiedä onko syynä kytkimen kestävyys vai hyötysuhteen/toiminnan parantaminen, mutta RX-1:ssä on ainakin alennusvaihde kun sen kone kiertää niin hirveästi.
     
  5. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: Dyno lappuja

    Olen samoilla linjoilla Eemelin kanssa, ehkä täällä dynolappupuolella olevat eivät rakenna kelkoja puunkiertoon :D
     
  6. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Dyno lappuja

    Kommentoin vain Eemelin ihmettelyä, että mitä joku tekee jne.

    Toisaalta moottorivalmistajat tavoittelevat laajaa tehoaluetta, eipä noita VESsejä ja RAVEja muuten tehtäis... ;)
     
  7. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Dyno lappuja

    Tässäpä viime talven kulkineen lappu.

    [​IMG]
     
  8. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Dyno lappuja

    Tossa Reimondin vmax4 lapusta pitää huomioida sitte se, että tossahan ei kytkin pyöri yhtä kovaa kuin kone. Aikas kiva naukuja :) Mulla on kyllä nyt tekeillä 660 kisabensalla jota on tarkotus kierrätellä vähän reilummin. Ihan teemana tekniikka tutuksi. Oon kyllä omaa dynoa haaveillu tässä mutta vielä ei oo kynnet pitäny.
     
  9. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Dyno lappuja

    Tuo on koneen kierrosluku vai mitä meinasit? ja nelosessahan ei ole alennusvaihdetta vaikka rattaat onkin apu-akselille.
     
  10. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Dyno lappuja

    Niin kierroslukua. Ai siinä ei tosiaan ole alennusvaihetta, empä niin tarkkaan koskaan ajatellu asiaa. No näkyhän toi huipputehon tekevän kuitenki ihan malttikierroksilla.
     

Suosittele tätä sivua