Ensimmäistä kelkka ostamassa?

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä kelkka-ukko, 19/3/13.

  1. Tane93

    Tane93 Member

    Vs: Ensimmäistä kelkka ostamassa?

    Jos lynxit tai ski-doot hakusessa niin itse suosittelen hyvin lämpimästi 600 HO SDI konetta runkoon kun runkoon. Kulutus kaasari vehkeitä pienempi ja tehoa on mielestäni hyvin. Vaikka nykypäivänä on e-tec vaihtoehtokin niin silti pidän SDI konetta ainakin itse parempana ja ehkä jopa parhaimpana. Ainakin oma mielipiteeni on että vaikka vähän enemmän benukkaa ja öljyä viekin kuin e-tec niin jos haluut luotto kamppeen, keskivertoa enempi voimaa niin laita SDI :)
     
  2. keitsi

    keitsi 2015 BoonDocker DS 3900 800R E-TEC

    Vs: Ensimmäistä kelkka ostamassa?

    Olihan nuissa alkupään eteceissä ongelmia mutta mites nykyisin. T. Etec 600 minkä koneella 12000 km ajettu, mäntäremppa tehty 10000 tienoilla ja hyvin kukkuu.
    Liekkö sitte mulle ja tutuille sattunu hyviä yksilöitä kun näiden luotettavuutta haukutaan.
    Oisko vaan elämään jääny legenda johtuen (jo korjatuista) tyyppivioista?
     
  3. Tane93

    Tane93 Member

    Vs: Ensimmäistä kelkka ostamassa?

    Juu u, kyllähän tyyppi viat on saatu korjailtua ja kehiteltyä poies kaikenmailman prototyyppien jälkeen.
    Olen ite talvisin tekemisissä aina n. 25:den e-tec koneellisen kelkan kanssa on 600:sta ja 800:sta ja ainakin ite hoksannu että on niitä jotka joudun purkamaan useat kerrat talvessa ja on niitä joita ei tarvii purkaa kertaakaan. Kaikkihan hyviä vehkeitä on mutta paras on se mistä itetykkää ;)

    Ja yksi omasta mielestäni selvä ongelma näissä nykyajan kamppeissa on se et vaikka tekniikka kehittyy ja suorituskyky/ominaisuudet paranee niin siltiki osat heikkenee, vuosi vuodelta... :)
     
  4. Hjaurus

    Hjaurus Ac snopro f800 rr 2013

    Vs: Ensimmäistä kelkka ostamassa?

    Mutta kun laittaa suzukin konnee niin kestää, pitäähä se ollahi muutama heikko lenkki nuissa bompalaisissa että säilyy jonninnäkönen työ. Saapi tehä varaossaa. :)
     
  5. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: Ensimmäistä kelkka ostamassa?

    Kyllä ensikelkaksi hyviä on esim. Catin "kekkosmallit" ( 07-11 pätkätelaiset). Ovat käytettynä suhteellisen edullisia ja kestäviä niin rungon kuin tekniikan puolelta. Bensaa menee enemmän kuin Rotaxin moottoreissa, mutta aika huolettomia kamppeita.
    Toki noillakin rotaxin tuotteilla on kyllä sitten todellisuutta huonompi maine. Niitä on myyty niin paljon, että myyntimääriin nähden vikoja tuskin on sen enempää kuin muissakaan.

    Mutta kyllä ensikelkan oston periaate on se, että vanhaa ja paljon ajettua ei kannata ostaa jos ei itse osaa remontoida. Mieluummin hieman uudempi ja vähätehoisempi ( puhkut erinomaisia ensikelkkoja. Niillä oppii ajamaan, eikä satu havereita niin helposti)
     

Suosittele tätä sivua