Eri merkkiset 2-tahti öljyt sekaisin.

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Stained, 7/12/08.

  1. Stained

    Stained Rattikelkka

    En tiedä. Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta vaikuttaako se moottoriin jos laittaa erimerkkiset öljyt sekaisin. Esimerkiksi Castrolin synteettisen 2-tahti öljyn ja jonku toisenmerkkisen synteettisen 2-tahti öljyn. Actic cat suosittelee tietynmerkkisiä öljyjä siinä sen ohjelehtisessään. Onko väliä jos sinne pönttöön laittaa jonkun muun merkin öljyä, joka ei ole luettelossa?? :D
     
  2. EePee

    EePee Kelkka myyty!

    Ei ainakaan minun mielestä , pääasia että ovat synteettisiä molemmat. Itse olen ajanut Nesteen öljyllä ja hyvinhän toi on ainakin vielä pelittänyt.
     
  3. andyman

    andyman Well-Known Member

    Kyllä sitä varmaan väistämättä joutuu joskus sekoittamaan kahta öljymerkkiä,eikä se varmaan ihan helposti mitään hajoita. Itse ainakin koitan kuitenkin aina käyttää samaa öljyä mahdollisimman paljon,ja jos vaihdan merkkiä niin ajan vanhan mahdollisimman vähiin pöntöstä ennen kuin lisään uutta.

    Nuo valmistajan suositus öljyt on yleensä vaan myyntipuheita, ja ainakin itse uskon että kallis valmistajan öljy on usein huonompi kuin joku edullisempi tunnetun öljymerkin tuote.
    Mutta on kyllä poikkeuksiakin ja koneita jotka ovat todella tarkkoja millä öljyillä niitä ajetaan.
     
  4. Stained

    Stained Rattikelkka

    Joo.. Niin vähän ajattelinki. Tietyt öljy merkit kuten esimerkiksi Castrol maksaa Arctic catille että laittaa sen nimen siihen lappuseen. Pikkuveljen kanssa tuli aamulla kinaa tästä asiasta niin piti kysässä. :D
     
  5. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    kylläpä niitä joskus joutuu sekoittaan sekaisin eikä ole mitään sen takia hajonnut mutta yleensä olen aina talven yli samalla öljyllä yrittänyt ajella mutta joka talvi merkki kyllä jotenkin aina muuttuu mitä aina sattuu ensimmäisen purkin ostaan ;D
     
  6. komulatu

    komulatu Well-Known Member

    Säiliö vanhasta mahollisimman tyhjäksi, ja sitten uutta tilalle. Jos sekoittelet miten sattuu, voivat voitelyöljyjen lisäaineet sekoittuessaan aiheuttaa tilanteita, jossa voiteluainekalvo ei käyttäydy sille tarkoitetulla tavalla...
     

Suosittele tätä sivua