F-Series + peräkärrin leveys?

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Hiikeri, 26/10/06.

  1. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Tulipa hitto mieleen että nyt käytössäni oleva kärri on sisälaidoiltaan ~126cm leveä.
    Olikos se niin että että esim. F5(vm. 05-06) menee sisälle vain "ahtamalla"?  :-\

    Eli pitäisi olla vähintään 130cm leveä kärri?

    Heppu kärrejä näköjään itsekasattavina vain 125 ja 150cm leveinä?

    Tämä olisi 132x330cm kokoinen mutta ei saatavilla itse kasattavana?
    http://www.heppu.fi/?sivu=tuotteet&tid=46
    Kun on valmiiksi kasattuna parisen sataa € kalliimpi kuin esim. 150cm leveä rakennus-sarjana. :'(
     
  2. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Catin sivuilla noitten leveydeksi on ilmotettu 48" eli ~122cm... mene ja tiedä sitten onko mitta todellinen suksien ulkoreunoista. Joku varmaan käy mittaamassa...
     
  3. Jaape

    Jaape Well-Known Member

    Mahtuu ja jää vielä vähän tilaakin kun kärry 126cm leveä;D
     
  4. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Heh, ei kestä kovin leveitä suksia vaihtaa ;)
     
  5. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Tietääkö kukaan sen Hitsometin kärryn leveyttä mitä joskus cattia ostaessa sai kohtuuhintaan?

    Välillä on tullut sellasta lainattua ja siinä ainakin nää 109cm raideleveydeltään olevat catit menee ihan laitoja pitkin. Sukset nappaa vielä vähän kinni sinne kuomun saranoihin.
     
  6. MikkoY

    MikkoY Polaris 600 HO Fusion Race

    Juu, mullakin on 125cm leveä Heppu, joutuu pikkusen tähtäämään... ;)
    Kyllä se sinne hyvin mahtuu, huono puoli tuossa Hepussa on tasapainotus.
    Eli kun kipin lasket alas etkä ota etu"laitaa" pois, lava ei pysy kallellaan.
    Kun edestäkin otaa sen "laidan" pois, pysyy hyvin kallellaan.


    Muuten olen erittäin tyytyväinen Heppuun, erittäin kevyt vetää perässä, muutenkin ollut hyvä hankinta.

    Mikko
     
  7. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Mulla on Kontti merkkinen kärry, kylläkin Thunderin vetämiseen. 140 x 330 lava, laidat 30 korkeat ja metrin korkuinen koppi päällä. Kippi toimii hyvin, iskari varmistaa että pysyy etuosa ylhäällä. Suosittelen.
     
  8. svart

    svart kelkaton

    Ei mahdu ainakaan jos on vaihdettu leveämmät sukset kuten mulla SLP Powderit, No joo ahtamalle väkisin menee mutta joutuu suunnilleen kantamaan kelkan kärriin ja sitten pudottamaan oikealle paikalle, eli ei mene ajamalla kun suksen reunat tarraa heti kiinni.
    Vaiha arvon Hiikeri kerralla esim. 150 lev. Heppuun kuin mulla niin ei jää heti sitten kapeaksi, siinä ei nappaa suksiraudatkaan lavan reunaan kun toi lavan reuna menee maahan kiinni kiparessa kun siinä ei ole se valo paneeli siinä lavan alla vaan valot on lavan sivuilla, ja kun on leveyttä hieman enempi niin ei tartte sihdata niin tarkaan vaan voi vetää vauhdilla lavalle kun jää laidoille vielä marginaalia.
    Jos kuomua meinaa hankkia nyt tai myöhemmin niin kannattaa myös huomioda että kolmenmetrin lavalla ei mahdu kuomu enää kiinni ähfäläisen kanssa, jää parista sentistä kiinni. On testattu.

    Ja tosiaan toi ei meinaa kunnolla pysyä kippi ylhäällä kuten ei se toinenkaan heppu jota käytin aiemmin vaan lava rämähti yleensä aina silloin alas kun oli ajamassa kelkkaa kyytiin ja suksen kärjet menikin lavan alle eikä lavan päälle, ja siten :mad:
    Tohon Heppuun viritin kaasujousen kipille niin jo pysyy ylhäällä eikä ollut edes kovin iso projekti. No joissain taitaa olla sekin vakiona.
     

Suosittele tätä sivua