F6 alustan iskarit

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Firecatti, 12/10/06.

  1. Firecatti

    Firecatti Rave Re 800 -15

    Onko kukaan laittanut äffäläiseen alustaan Wp:n tai öhlinssin 46mm iskareita?
    Jos on nii minkä hintaset? Varmaan jossain tonnin nurkilla?
    Ite oon aatellu jos wp:t laittas alle.
    Ei tahdo nuo vakio kepakot olla mistään kotoisin.
     
  2. frosty

    frosty Well-Known Member

    Minulla oli F7:ssa WP:t telastossa. Nykyjään se kelkka on AC440:llä.
     
  3. Firecatti

    Firecatti Rave Re 800 -15

    Oli varmaan huomattava ero vakio iskareihin?
     
  4. janppa

    janppa Guest

    Nettivaraosassa näyttäisi olevan Öhlinsin sarja äffiin. Hinta muistaakseni parin tonnin hujakoilla.
     
  5. AC440

    AC440 Livesports.fi

    On todellakin huomattava ero! En ite oo mikään iskarivelho, mut nuo oli jo vakiosäädöissään hyvät! Mie itekki ostin joskus wp:t fööni poron telastoon, johon ne tuli Korhosen Petterin crossisäädöillä... Sit ko vaihoin neste 440 poroon, siihen mikä nykyjään on Frostyllä, ni vaihdoin ne iskarit suoraan siihen, ilman että muutin mitään säätöjä. Toimivat siinäkin! :) Tuossa seiskassa on nyt ne Frostyn laittamat WP:t ja itsekin tykkään niillä ajella. Tosin ei ole tuohon vertailukohtaa, kun en vakioilla ole ajanut... On mulla vieläkin tuolla laatikossa ne WP:t jotka oli siinä SnoProssa, mut ne on kumpikin paskana... Kyllä ne sais korjattua, mut itellä ei tarvetta ja korjaushinta sama kuin myyntihinta melkein... :-\
     
  6. jmrt33

    jmrt33 Lynx RAVE 550 2010

    Minulla on tulossa 46mm Öhlärit telastoon. Takapukki 3-säätöinen ja etupukissa hidas ja nopea sisään. Tällaisia ei kaupasta suoraan saa, ovat teetetty F-sarjan. Polvijärven kauppias on nämä alkujaan hommannut, ostin nyt hieman käytettynä. En ole vielä kokeillut, hieman jo himottaisi!
     
  7. jmrt33

    jmrt33 Lynx RAVE 550 2010

    Niin ja hinta, 1600€ telastoon. Kokeilen myös eteen kaksisäätöisiä Öhläreitä, ne on tonnin.
     
  8. laiska

    laiska Well-Known Member

    On olemassa etpukkiin kahta versiota 46mm öhlinsseistä. Lisäsäiliö letkulla tai kiinteästi. Kummat sulla on.
     
  9. jmrt33

    jmrt33 Lynx RAVE 550 2010

    Letkulla on etupukki.
     
  10. laiska

    laiska Well-Known Member

    Eli joudut hitsaapaan etupukkiin paikan säiliölle tai sit vaihdatat sen iskarin pään uuteen. Viimevuonna tuli uusi iskarin pää tuotantoon ja viimevuonna jo tehtiin uudella kiinteällä säilöllä olevia iskareita. Noita on jonkun verran irronnut noita letku säiliöitä koska ei ole ollut kunnolla kiinni etupukissa.
    Viime talvena tuli myös tehtaan tuotantoon 46mm etupukkiin tosin vain SnoProohon jotan joutu alakiinnitystä siirtää eri reikiin.
    Mulla oli omassa viimetalvena kiinni sellainen tehtaan proto ja pelitti hienosti.
     
  11. jmrt33

    jmrt33 Lynx RAVE 550 2010

    Mielenkiintoinen juttu! Olen miettinyt myös, saisiko siihen vaihdettua myos sen paluun säädöllä olevan varren? Penttiläkö sellaisen proton teki, vai joku muu?
     
  12. laiska

    laiska Well-Known Member

    En tiedä mitkä sulle on tulossa, koska mun mielestä kaikissa Simon tekemissä oli paluun säätö. Mut ne protot oli ihan tehtaan tuotantoa.
     
  13. jmrt33

    jmrt33 Lynx RAVE 550 2010

    Minä ostin ne Kallisen Pekalta, ajaa AC: n endotiimissä. Hän sanoi hankkineensa Polvijärveltä (en muista kaupan nimeä), minä soitin kauppaankin ja muistaakseni kertoivat Simon tehneen ne. Se alapää etupukin iskarissa on niin lyhyt ja kun siitä menee se akseli läpi, kai siihenkin saisi paluuruuvin. Ne on lyhennetty käymään suoraan F-sarjaan.
     
  14. laiska

    laiska Well-Known Member

    Siis ne on lyhennetty firecatin iskarista uuteen f-sarjaan?
     
  15. jmrt33

    jmrt33 Lynx RAVE 550 2010

    Kai jostain pidemmästä, minun tieto on hieman vajavaista. Ne on kuitenkin ollut -06 F6:ssa
     
  16. laiska

    laiska Well-Known Member

    Ootko varma että niitä on lyhennetty. Mun mielestä 2007 on 15mm pitempi ja iskuakin on11mm enemmän. Ja se paluun säätö pitäisi olla helppo juttu, samanlainen varsi tyypiltään kun takapukissa, koska siinä on se pikku ruuvi varren sisällä. Näin siksi koska uudessa taitaa olla etupukin iskari ns. ylösalaisin.
     
  17. jmrt33

    jmrt33 Lynx RAVE 550 2010

    Nyt puhuttiin varmaan eri vuosimallista, ne tulee -06:een
     
  18. laiska

    laiska Well-Known Member

    noniin.Eli sitten. Jos ne on simon tekemät niin ei niitä ole lyhennetty mistään vaan tehty alusta alkaen kokonaan uudet.
    Öhlinsseihin saa kaikkia osia varaosina ja ne on kasattu kokonaan osista.Tulee sillä tavalla halvemmaksi kun ostaa joku epäsopiva ja muuttaa siitä.
    Ja nyt kun puhutaan vihdoin samasta asiasta niin siihen etupukkiin ei saa tuolla mitalla paluuvaimennuksen säätöä.
    Se mitta on niin lyhyt että se paluuvaimennuksen silmukka on siihen liian pitkä.
    Se proto mikä mulla oli ,oli paluuvaimennettu, mutta se olikin pitempi ja siinä joutui siirtämään alapään kiinnitystä.
    Noi sun on tehty enskasääntöihin missä kiinnityspistettä ei saa muuttaa.
     
  19. jmrt33

    jmrt33 Lynx RAVE 550 2010

    Just näin pitäisi olla. Kiitos tiedoista!
     
  20. Firecatti

    Firecatti Rave Re 800 -15

    Mitenkäs nämä enganssin iskarit?
    Kokemuksia?
    Miellytäs tuo hinta ainakin vähän kukkaroo.
     

Suosittele tätä sivua