F7 keulimisen esto?

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä tic cat, 28/1/07.

  1. tic cat

    tic cat AC F7/-04 & JAG 340/-88

    elikkä porukoilla kokemuksia ilman keulimis palikoilla ajamisesta onko herkkä menemään nokka pystyssä vai miten ohjaus kärsii vai mitenkä oli. ja hyötä/haittaa palikoitten poistamisesta? niin että pitääkö tässä lähteä tallille poistamaan palikoita ??? ;D
     
  2. MT

    MT -Kelkaton-

    minua kiinnostaa myös, että miten kelkka käyttäytyy ilman noita palikoita? En ole vielä ehtinyt kokeilemaan ilman.
     
  3. frosty

    frosty Well-Known Member

    Pois vaan ja jos keuliminen on ongelma, kiskasee telaston eturemmejä karvan tiukemmalle. Patikossa satakertaa parempi ilman niitä.
     
  4. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Jos F6 ominaisuudet on lähelläkään F7 niin ota jumalavita ne palikat pois sieltä ja nakkaa niin kauas ku vaan saat ne siitä kelkasta :D Patikko ominaisuudet paranee AINAKIN sen 110%... Mutta tuosta kestävyydestä en mene takuuseen noiden palikoiden poistamisen jälkeen mutta itse otan sen riskin!
     
  5. arctic rat

    arctic rat Vanha Scandikki

    täysin riippuvainen kuskin painosta,ellei sitten halua simmata takapukkia todella jäykäksi.
    itsellä on painoa 110kg ja palikat on löysimmillään,toki mulla on myös jäykemmät jouset kolmiot löysimmillään ja himpun jäykempi iskari,mutta ei todellakaan mikään kivireki.
     
  6. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    No mites mutkat? Meneekö poistamisen jälkeen kummeli tyyliin:
    "Se ei riitä, että tullaan mutkaan lujaa - vaan sieltä pitää päästä poiski" ;D

    Itellä ainaki Crossissa piti väännellä kolmoselle ne keulimiset. On tosin tylsä nyt ajella ku ei saa keulaa juuri keviteltyä. Nyt kuitenki pystyy jotenki ajaan mutkassa, mutta hemmetin huonosti vieläki kuiten. Noh, mulla onki ne Catin omat järviset keulassa ... ::) Perjantaina koitin Zmbyn kelkkaa pitkästä aikaa ja oih ja voih, ku oli iisiä ajaa mutkat.

    Tuosta tuliki mieleen - Pitääpä lähtä lottaamaan ;D
     
  7. frosty

    frosty Well-Known Member

    Ei minulla ainakaan häiritse mutkaominaisuksia. Telaston kestävyyskin paranee ilman niitä palikoita.
     
  8. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Sama täällä. Ei nuo mun mielestä mutka-ajoon vaikuttanu mitenkään, ehkä paremmin jos jotain. Mutkasta lähtee->kaasupohjaan->niiaa taaksepäin hiukkasen, koska pukki pääsee painumaan taaksepäin->matto on tarkemmin maassa->parempi pito-> katoaa kauuuuas ;)
     
  9. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Mulla on siihen mutkaan tulo tuollasta kummeli -tyyliä, jos keulimiset on löysällä. Pitäs kirrata remmejä, mutta sitte ummen ominaisuudet ei oo niin mukavat. Tällä hetkellä on siis: tullaan mutkaan -> jarrua -> kääntyy -> kolme isä-meitää ja ave-mariaa, ettei vahingossa lipase kaasuun -> jos lipasee -> suoraan tangentin suuntaan -> ei hyvää päivää ;D ;D

    Eli, nyt pitää mennä jarrulla mutkat, tai ainaki olla tosi skarppina. Mutta empä mie ralli-kuski ookkaan, mie pidän vain oman vauhtini :)
     
  10. frosty

    frosty Well-Known Member

    No sulla onkin tuo pienperhe -mallin tela. Meillä on nää sinkkumalliset. :D
     
  11. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Näinpä, näinpä ;D
    Seuraava tela tulee olemaan suurperhe mallia ;)
     
  12. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Mihinkäs tämä perustuu nyt äkkiseltään?
     
  13. frosty

    frosty Well-Known Member

    Lähinnä hyppimisen sietoon. Keulimisenesto -palikoiden kanssa voi käydä näin jos laskeutuu hiukan hännälleen.

    [​IMG]
     
  14. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    F5:lla pääsin ajamaan ilman palikoita 40 km viikonloppuna. Ei tullut vielä paloja ikävä. Kannattaa ainakin kokeilla..
     
  15. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Kirrasikko etupukin remmejä?
     
  16. jhir

    jhir Well-Known Member

    Älä heitä jorpakkoon vaan lähetä mulle, voin maksaa posti kulut. Nimimerkillä XXXL
     
  17. arctic rat

    arctic rat Vanha Scandikki

    meinaatko zr:rrään laittaa?itellä oli jääkiekko halkaistuna omassa,halpaa ja toimivaa... ;D
     
  18. jhir

    jhir Well-Known Member

    joo on mullakin nylonista oma tekemät
     
  19. VEKSUF5

    VEKSUF5 Ski-doo Xp600 -09 Lynx600 RC -07 Skidoo 1200 -013

    Mä kyselin siitä tuolla toises kysymykses"takapukki hyppyytää". Se se oli. En poistanu niitä ainakaan vielä. auttoi jo kun laitoin 1 asentoon. Heti oli paljon pehmeempi ajaa. Olisiko viskattava koko palikat hiiteen. Toki kelkka tervehtii suksella. Auttaisiko siihen jos kiertäisi etujousia tiukemmalle. Niin ja se remmi.....
     
  20. jhir

    jhir Well-Known Member

    jos kelkka potkii takamuksille hypyissä niin ulostulovaimennusta tulisi tiukentaa. Etujousien kiristys ei auta keulimiseen mutta takajousten kiriminen auttaa.
     

Suosittele tätä sivua