FX Nytro RTX keskustelu

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 25/3/07.

  1. TKai

    TKai 600 RE '17 & '15

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Itseltä lähti juuri joulukuussa 2009 rekisteröity SE vaihdossa. Kilometrejä oli ~3200 ja kelkkaan jäi muutakin kuin vakiopalikkaa. Veikkaan että irtoaa ihan sopivalla hinnalla. Pistä YV jos kiinnostaa, niin kerron kaiken ko. yksilöstä ja missä kaupassa luurailee (ei ole vielä netissä).

     
  2. tigu

    tigu Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Kyseistä laitetta kanssa katsellut..varsin "edullinen" muihin verrattuna.
     
  3. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Se on kauppamies. Tai sitte on kulunu laite, ei tosin noilla kilsoilla pitäis olla paha. Ite ostin snopron siltä vuosi sitte, mint condition ja hinta oli puolet edullisesta.
     
  4. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Hyvin toimii mun mielestä tuo SLP PP! Slp:n omilla raudoilla (olisko ollut 10cm kovapalaa?) Kääntyy kyllä just sinne minne pitää. Ainoa mikä enää harmittaa ni on se että en omista lämmintä tallia.. :'( SYY: Telasto oli AIIVAN pelkkää kiveä ensimmäiset pari tuntia ja iskunvaimentajat ei niinku yhtään antanu periksi.. Yritin säätää sisään-ja paluuvaimennukset vakioasetuksista pari napsua vielä pehmeemmälle.. en onnistunut.. Hakaset M. Pitäis saada iskarit kai ihan sulaks että saapi varmuudella oikeat napsut laitettua?? Niiiii ja sit vielä sellane juttu et paluuvaimennuksen säätö etupukin iskarissa taitaa olla mulla paskana.. Ku jos sen ensin ruuvaa täysin kiinni ja sit alkaa pehmeenpäin napsutteleen ni se napsuu jonku 5-6 napsua ja sit ei enää napsu mutta pyörii kyllä.. ??? ??? ??? Jokatapauksessa hienosti se pelittää vaikka tekemistä on aina.. 8)
     
  5. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Jos iskarit on "kiveä" pakkasella, niin kiiruusti huoltoon! Silloin niissä on kondensoitunutta vettä sisällä ja ne on JÄÄSSÄ!
    (Öljy kun ei jäädy, joten kunnossa oleva iskari toimii kyllä pakkasellakin :p)
    Eli normaali huolto olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten. Jos jäisellä iskarilla ajaa, niin yleensä hajoaa. Toivottavasti ei vielä ole niin käynyt...
    Ja toisekseen tollanen iskari ei toimi huonostikaan vaikka olis sulakin.

    Puristusvaimennuksen (ruuvarikanta lisäsäiliössä) napsut on aika tunnottomat. Ja tarkkana sitten sen kiinni/pohjaan ruuvaamisen kanssa. Ei saa kiristää yhtään kun pohjaa. Ja olikos min 2 napsua auki.
    Paluuvaimennuksen (ohivirtaus) säätö taas hiukan liiankin jäykkä sielä varren päässä. Kunnon ruikkaus WD-40 notkistaa hiukan.

    Olis ehkä kannattanut uskoa ja lähettää ne kaikki iskarit sinne Motormanille shimmattavaksi. ;)
    Nyt olis säädöt ja klikkerit kohdallaan, eikä tarvis kun ajaa..
     
  6. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    ::)
     
  7. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Miksi? Saahan se kai olla vaikka kiinni asti.
     
  8. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    En väitä vastaan yhtään. :)
    Hauskaa hommaa tää kelkan laitto kun nimeltämainitsematon liike (Jyväs-Marine) kauppas kelkan mulle ja myyjä oikein vakuutteli että: "TÄMÄ kelkka on hienosti pidetty minä tunnen tämän kelkan omistajan ja on pitäny hyvässä kunnossa!"

    Minä tottakai hölmönä uskon kaiken ja tinkaan ittelleni vielä syyshuollon kaupan yhteydessä (Johon ei tainnut sitten kuulua muuta kun kelkan pesu näin jälkeenpäin tarkasteltuani) :mad:

    On tää varmasti pidetty hyvin siinä mielessä että tekniikka on hyvässä kunnossa ja päälisin puolin lähes virheetön.

    Mutta mutta.. Mitä nyt pientä oon tehny: Eturunko, puslat varsiin, puslat telastoon, liukumuovit, uudet ohjainraudat, jarrun korjaus(levy väärässä kohtaa), jarrupalat, käsijarrun korjaus(poisto), öljyjenvaihto(kyllä.. liike ei sitä tehnyt vaikka piti tehdä!) kaikkee pientä jota en edes muista enää..

    Mutta huumorillahan tämä harrastus pitää ottaa ei tästä muuten mitään tule! :D Ja onpahan kelkka sitten hyvässä kunnossa kun olen sen läpikäynyt. 8) Vielä olis sit tosiaan ne telaston iskarit huollettava ni sit olis aika hyvin läpikäyty nytro kaiii... ::)
     
  9. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Piti oikein tarkastaa, ja kyllä se 2 kliksua auki on se tiukin salittu. (ja 12 kokonaan auki)
    Jos öljyn virtaus lisäsäiliöön "suljetaan lähes kokonaan", niin voihan se ainakin teoriassa isossa patissa vaikka halkaista sen iskarin.
    (Varsi painuu sisään ja ei ole enää riittävästi tilaa öljylle. Mutta kun öljy pääsee virtaamaan alta pois lisäsäiliöön jossa on välimäntä, niin sen takana oleva kaasu painuu kasaan ja sallii tuon)

    Adjusting screw position:
    12 clicks out / 6 clicks out / 2 clicks out
    Minimum / Standard / Maximum

    CAUTION:
    • Do not continue to turn the adjusting screw in
    direction a(=kiinni) after it stops. The shock absorber
    can be damaged and compression damping
    force adjustments cannot be made.
    • Do not turn the adjusting screw in direction b(=aukipäin)
    more than 12 clicks. Even if the adjusting
    screw is continually turned after 12 clicks,
    there will be no change in the compression
    damping force.
    • Be sure to stop the adjusting screw at a position
    where there is a click.

    ----------------------

    Kurre89, Joo, huoltoja ja huoltomiehiä on monenmoisia. Myyjistä puhumattakaan. Nehän myy aina kaikki vehkeet tyyliin: "ollut sokeella papilla saaressa ja vain opaskoira on ajanut sillä sunnuntaisin kirkkoon".
    Yksi syy, jonka vuoksi esim minä olen aina huoltanut kelkkani ite. Tietää ainakin mitä on tehty, ja mitä jäi tekemättä. Ja ei tarvi syytellä ketään jos meni v..tuiksi.

    Mutta koskaan en ole kuullut, että Yamahassa olisi jarrulevy väärässä kohtaa. Mikähän juttu tää on?
     
  10. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Joo tosiaan siis sen levyn molemmin puolinhan pitäs olla räjäytyskuvan mukaan sellaset holkit tai puslat mikkälie jotka tosiaan pitää sen levyn keskellä jarrusatulaa. Noh, mun nytrossa ei ollut kuin toinen ja sekin väärällä puolella sitä levyä jolloin toinen jarrupala kulunut loppuun ja levy alkanut jo syömään jarrusatulaa kun taas toinen jarrupala ei ollut kulunut paljon ollenkaan.

    Sellasta.. :p
     
  11. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Noista ainakin osan olisit saanut myyjäliikkeen piikkiin jos olisit halunnu alkaa asiaa viemään eteenpäin.
     
  12. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Jopa on järjellä rakennettu iskari :eek:
     
  13. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Ehkä niin mutta mielummin teen itte ja pysyn kaukana "huonosta" liikkeestä.. :) Kuitenkin tykkään pirusti tehä itte kaikki mahdolliset huollot ja korjaukset mitkä vaan pystyn ja osaan.
     
  14. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Sama vika, mutta kovin isoja kuluja en ainakaan ite hyväksy ellei ole erikseen kaupanteon yhtydessä mainittu vioista.
     
  15. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Joo samaa mieltä, mutta sen verran pidän sanani ja ylpeyteni että jos myyjälle oon sanonu että "tehdään kelkasta kauppa" sen jälkeen kun se oltiin yhdessä kierretty ympäri ja "tarkastettu" ni en siitä enää "pikkujuttujen" takia mee votkottaan. Ehkä myyjä sai egoonsa ison plussan kun "hehhee myinpäs poijjalle paskan kelkan hehhee" mutta menettipä vain ehkä yhden asiakkaan. ::)
     
  16. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Jos saivarrella saa niin se ei tuo sinun lista näytä ihan halvalta + olet sopinut kaupat kelkasta jossa ilmeisesti on ollut vika/vikoja joita myyjäliike ei sulle ole kertonut. Eli etpä siinä sanojasi olisi syönyt. En kuitenkaan tarkoita tätä pahalla, vaan ihan mielipiteenä. Tiiät ite parhaiten mikä on se mukavin meneteltä sun kannalta.
     
  17. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Tuossakin on kyllä pointtinsa! Mutta nyt on kelkka jo nipussa ja kunnossa ja jälkiviisaus on perseestä.. -.-' Ens kerralla viisaampana kelkkakaupoille ja nyt vaan ajua. 8)
     
  18. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Vanha eturunko on sulla? Myy mulle se?
     
  19. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Myyn toki! Oon tulossa viikonloppuna tampereen suuntaan pistä mulle YV et mikä on osoite. tai joku ABC vaikka?
     
  20. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Laitan sulle yyveetä.
     

Suosittele tätä sivua