FX Nytro RTX keskustelu

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 25/3/07.

  1. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Rohkenisin väittää että jopa sillä "vakiokassahihnalla" eli Ripsawillakin on reippaasti nopeempi laitos uralla/reitillä kuin tuolla 365/51 matolla. 8)
    Oikeissa säädöissä olevaa pätkää kun pystyy viemään mutkat läpi "hiukan" eri vauhdilla.

    Uran ulkopuolella sitten eri asia, mutta täähän onkin pätkätopicci.
     
  2. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    No sä viet sitä pätkääs siellä uralla hymy korvissa sitten. On se edelleen rtx vaikka sen jatkais viismetriselle matolle.
    Parempi siitä tulee joka käyttöö pidemmällä matolla, paitsi reikä päässä pumppukaasuttamiseen ja mutkaan sladittamiseen.
    Mutta sitä vartenhan voi ostaa vaikka RE lynxin kun ei piano kuitenkaan oo ikänä yhtä nopee reitillä...

    Niin ja joo. Vaikka ajelenkin pääasiassa reittiä niin ottasin silti sinne mieluummin puolipitkän pelin pitävällä matolla ku nysän kassahihnalla. On se vaan niin paljo parempi ku on pitoa. Eikä oo muuten yksiäkää liukuja sulattanu koko kauteen tai lappuja lähteny matosta. Eikä oo juurikaan kankeempi mutkaan nostavilla jatkoilla ku pätkäkään.
     
  3. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Saako näistä tupet irti ehjänä vai tarviiko ostaa nekin?
     
  4. jarimink

    jarimink yamaha viper xtx

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    joo tupit lähtee kyl nätisti irti mut vastus sieltä särkyy
     
  5. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Znood.

    Ootko kattellu tolla matolla mattonopeuksia ummella ja paljoko ottaa kone jengaa? :)
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Jeps.. Kyllä se vaan jäätyy tuo päivitettykin rele. Kelkka yön taivasalla ja pakkasta -26C naksaa mutta virta ei kulje. Miten voi olla että näin on vain Yamahalla..
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Joo pelko persiissä ens viikolla ekat kylmäkäynnistykset yön jäljiltä apexiin.... ;D
     
  8. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Todella outoa. Olin Lapissa ajelemassa viikon päivät ja kelkka oli koko viikon ulkona. Välillä oli pari päivää ajamatta koska ulkona paukkui yli 20 reippaasti. Kerran ei halunnu startata, mutta kun huusin: "prkele pitääkö sut hinata kotio täältä!!?" --> starttas saman tien! ja muuten toimii aina kyllä nytro uskoo kun sen opettaa kunnolla. ;D

    Ja tosiaan. En oo vaihtanu mitään muuta ku uudemman startin rele hässäkän:

    OSA 7:

    http://www.partzilla.com/parts/search/Yamaha/Snowmobile/2009/FX+NYTRO+RTX+SE+%28DEEP+PURPLISH+BLUE+SOLID+E%29+-+FX10RTRSYL/ELECTRICAL+2/parts.html

    En muista tarkkaan mitä vuosmallia tuli tilattua. Mutta olihan siitä jutustelua jossain kohtaa mistä vuosmallista eteenpäin on muuttunu paremmaksi?? ?? ??
     
  9. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    No siis oon säätäny voimalinjan silleen että huippukiekat on jotain karvan alle 9000. Välitystä on lyhennetty 8-piikkisillä vetopyörillä ja piikkiä pienemmällä ylärattaalla. Kytkimes on G-P-G jousi, 17mm rullat ja pultit kevyimpien niittien tilalla painoissa. Hakee semmoses 10cm pehmeessä lumes joku 140 mittariin suht vaivattomasti. Voimaa tulee ainakin välittömästi ja sukset on ummellakin helppo saada kohti taivasta ilman viivettä.
     
  10. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Mulla kyseessä siis polttoainepumpun rele. Startin releen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmaa.. *koputtaa puuta*
     
  11. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Joo, mut meinasin sellasta umpista jossa kelkka etenee n. 10km/h mutta mittari näyttää nopeutta X.. Mulla pyörittää tolla lisumatolla jtn 80-100km/h ummella tossa hitaassa vauhdissa.. kyllä mullaki ottaa ton 140km/h aika heleposti 10cm lumilla.
     
  12. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Niin no mulla on korjattu nopeusanturin ratas by bling factory, eikä matto niin pyöri tyhjää ku on kunnon lapa.
    Aika tarkkaa näyttää gps-nopeutta ku vertasin. Sanosin ettei oo kauheesti heittoa.

    Tässä on vertailtu ja kulkee lähinnä saman verta ku skidö 800 rene vakiona.....
     
  13. Jauho

    Jauho Rmk 155" ja CFI800RR 128"

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Mistä saa semmosia mattoja ettei pyöri puuterissa tyhjää `? :eek: Täytyy olla jo hyvä matto ettei mattonopeudet huijaa... Tai sitte piano tekee maamoottoreita ;D
     
  14. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Kannattaa se startin relekin huvikseen vaikka vaihtaa? Mä en koskaan ottanut selvää mikä mulla reistaili kun kelkka ei käynnistynyt vaan ostin sokkona startin releen.

    Mutta muistan kyllä että on tullu lämmiteltyä niitä neljää sulaketta siellä keulillakin. Mutta vaan pari kertaa ja painotan sanaa että en ole laboratoriossa tutkinu asiaa.

    Ei tiedolla ei taidolla, vaan tuurilla mie veän.. ;D
     
  15. znood

    znood Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Tottakai ne huijaa, mutta ei todellakaan niin paljon kun kassahihnalla. Eikä 10cm jään päällä ole mikään puuterin riemuvoitto jossa matto kelaa tyhjää.
     
  16. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    ...

    Sulakkeet on ketjukotelon takana. Miten startin rele auttaisi pa-pumpun virransyöttöön..
     
  17. Mici

    Mici Summit 800 & 5900 lts

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Minulla piti vaihtaa myös uuden mallin bensapumpunrele toissapäivänä.
    Ajoin järvellä puuterissa ja oikein kunnolla pöllyytti lunta kuomun sisään, niin loppui veto seittemän kympin vauhdista ja sammui siihen ???
    Aikansa naksuttelin virta-avaimella, niin rupesi bensapumppu hurraamaan, mutta ei vieläkään toiminut kunnolla, pätki ja sammui, mutta pääsin ryömimään takaisin.
    Lämmittelin sähköpuhaltimella, mutta pätki isommila kierroksilla vieläkin.
    Onneksi olin hommanut varalta uuden releen, niin nyt toimii!
    Kivassa paikassa tuo 3.s rele siellä keulassa, on tarkoitettu varmaan japanilaisille pikku käpälille ;D
    Helpottaa vähän kun nostaa koko relepaketin siitä telineestä ( kumilenkki) niin saa vähän paremmin esille.
     
  18. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Hei! En mie tiiä!! Sanonpahan vaan että ei oo mulla ollu käynnistysongelmia stratin releen vaihon jälkeen.. Mutta eipä minun taida kannattaa mitään sanoa kun professorit tietää paremmin.
     
  19. jarimink

    jarimink yamaha viper xtx

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    pystyykö tällasessa nytrossa säätään tota kytkin vartsu lunjaa vai onko aina laitettava uusia osia yhen piikin pienempi yläratas on jo tilaukses
     
  20. Creek

    Creek Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Onhan siinä hulppeasti vartsun esijännityksen säätö ja lautasten välyssäätö... ja kytkyttimen puolella pystyy kikkaileen painovarsien niittejä/pultteja vaihdellen, sitähän näkyy harrastetun.

    Muutoinhan se on ostopalikkaa rullien, painovarsien, jousien ja heliksien osalta.
     

Suosittele tätä sivua