Harituksen säätö

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Svelo, 12/2/13.

  1. Svelo

    Svelo Ski-Doo Renegade X-RS 900 ACE Turbo

    Itsellä on Ski-doo XP-REV SPL STL suksilla ja tosiaan tuntuu hieman vetelevän, joten ajattelin tuon harituksen tarkistaa. Mistä kohtaa tuo haritus tulisi säädettäessä mitata? Millaisia harituksia porukalla on ollut kelkkoissaan? Oletteko mitannut harituksen sukset ilmassa vaiko maassa?
     
  2. JariR

    JariR Well-Known Member

    Vs: Harituksen säätö

    Sukset maassa tietenkin. Aja muutama metri eteenpäin ja mittaa n. 25 cm. olkatapin etu- ja takapuolelta, haritusta 5-8 mm. niin on hyvä.
     
  3. wangel436

    wangel436 Nytro R-TX SE med ÖHLINS

    Vs: Harituksen säätö

    Itse mittaan sukset ilmassa ja mustekala lenkkien välissä kiinni. Ja haritusta 10-15mm.
     
  4. patikkomestari

    patikkomestari Yamaha Nytro RTX

    Vs: Harituksen säätö

    Toi oli mulle uutta,että mitataan harituksia sukset ilmassa.
    Ite oon aina mitannu sukset maassa haritukselle ja tosiaan esim.mustekalalla välykset pois lenkeistä vedättämällä.Tanko suoraan ja molemmat sukset sitte linjannu mattoon nähden samalla tavoin harittaan.
     
  5. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Vs: Harituksen säätö

    Uudesta Mk-lehdestä vilkasin tuota haritus artikkelia.
    Siinä kait neuvottiin säätään haritus sukset ilmassa, keulasta nostettuna.
    Haritusta 5-10mm ja mitat otetaan 25-30cm olkatapin edestä sekä takaa.
     
  6. patikkomestari

    patikkomestari Yamaha Nytro RTX

    Vs: Harituksen säätö

    Se on tieten noin,jos enempi ajelee sukset ilmassa 8)
    No ei vaan,kaippa se sitten on noin.Ite säätelen silti vastaisuudessakin sukset maassa haritukset ym:t,jukuri ku oon ;D
     
  7. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Harituksen säätö

    Mitatkaa ihmeessä haristus maassa ja ilmassa, ja säädätte siinä, kummassa se on pienempi, jos oleellisesti muuttuu...

    Tosin itse säädän maassa, ja kun keulassa on välyksiä, niin ne pitää nykäistä kärkilenkeistä pois niin että vetää kärkiä toisiaan kohden.
     

Suosittele tätä sivua