HJC CL-MAX sähkövisiirillä?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä jake_soomi, 16/1/07.

  1. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    Kokemuksia kypärästä? Onko toimiva lämmitettävän sähkövisiirin kanssa ja onko käytännössä iso ero hieman kalliimpaan SY-MAX -malliin? CL-MAXeja olisi paikallisella tarvikemyyjällä saatavilla, mutta CY-MAX:n suhteen maahantuojalla on kuulemma isojen kokojen kanssa toimitusvaikeuksia.
     
  2. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    Tuli sitten kaupat tehtyä CL-MAXista. Hyvältä vaikuttaa, eikä sitten huurru millään!  ;D Mukana tulleen kuonokopan funktiota en kyllä oikein ymmärrä, kun ei se mahdu kunnolla naamalle, jos leukaosan laskee alas.  ??? Eipä sillä kyllä mitään tuntunut tekevän ainakaan näin pikkupakkasilla. Visiirin sisäpuolella kävi aika kova pystysuuntainen ilmavirta, mutta sitä pystyi rajoittamaan teippaamalla mukana tulleet vaahtomuoviteipit visiirin sisäpuolelle yläreunaan. Kaikin puolin siis olen tyytyväinen pottaan näin ekan 50km lenkin jälkeen.  :D
     
  3. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Mistä tuo muuten ottaa virran siihen visiiriin ???
     
  4. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    GTX:ssä on visiirinlämmitystä varten valmiina virtapistoke, johon visiirin virtajohto sopii suoraan. Sähkövisiirin mukana tuli johtoja, joilla virran voi vetää vaikkapa suoraan akulta ja ohjeista ymmärsin, että visiiri toimii myös vaihtovirrallakin, jos akkua ei ole.  ::)
     
  5. Jahavetti

    Jahavetti Yamaha RS Rage -06

    Itse käytän samanlaista kypärää. Toimii ihan riittävän hyvin. Jos kuitenski sataa alijäähtynyttä vettä kuten tammikuun alkupuolella Kjä-Pyhä reitillä niin teho ei riitäny sulattamaan visiiriä vaan viisiiri jääty. Olen tyyväinen tähän malliin vaikka johtojen kans saa pelata vähän enemmän.
     
  6. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    Alijäähtynyt vesi on kyllä aika mahdoton tapaus, kun eihän autoissakaan tahdo lämmityslaitteessa riittää teho sellaista sulattamaan.  :-\ Pöllyävän lumen sähkövisiiri kyllä jaksaa ihan hyvin sulattaa. Tuli tossa tammikuun lopulla todettua ku kävin lumimyräkän jälkeen 10cm tuoretta pakkaslumikerrosta reitillä pöllyttämässä. Kelkka ja mies oli yltä päältä lumessa, mutta visiiri pysyi täysin sulana.   ;D
     
  7. harza

    harza Well-Known Member

    Mulla on kanssa hjc:n kypärä sähkövisiirillä, ja olen sitä kyllä jo tällä foorumilla kehunut, mutta kehutaan lisää. Olen siihen kyllä helevetin tyytyväinen, olen aina ajanut umpikypärä päässä, ja perinteinen visiiri paukku huuruun ja jääty kokoajan. Crossi kypärää en hankkinut koska mua ei kiinnosta alkaa harrastaan mitään teippi sulkeisia, ja pakkasilla kun ajetaan niin on enemmän ja vähemmän viehättävää vetää jäätynyt kypärä huppu tauon jälkeen naamalle... ::) Kun olen täältä lukenut kommentteja noista crossikypäristä, niin aika monella on ollut ongelmia tiiveyden kanssa, eli aina jää joku rako josta vetää sisään, umpikypärän kanssa moista ongelmaa ei ole. Suurin syy crossikypärän suosioon on varmastikkin ulkonäkö, mutta itse ainakaan en jaksa alkaa mukavuudesta tinkimään ulkonäön takia.
    Testasin tuota kypärää viimereissulla ensin ilman sähköä, ja kun kaverin perässä ajoin, niin lumipöly alkoi jäätyä visiiriin, mutta kun tökkäsin sähköt päälle niin ei ongelmia. ;D
     
  8. Kake3

    Kake3 Well-Known Member

    HJC Sy-max on jäänyt pois tuotannosta. Sen korvaa uusi malli.
     
  9. jokkis10

    jokkis10 Member

    Mulla on HJC kypärä sähkövisiirillä, olen tyytyväinen. Ei mee huuruun kovallakaan pakkasella ja tuntuu lämpöiseltä myös kylmällä ilmalla. Ainoo mikä häiritsee on visiriin tumma sävy, hämärässä haittaa näkemistä.
     
  10. Quattro

    Quattro kelkaton

    Jaahas, toivottavasti vanhaan malliin kuitenki saa sähkövisiirejä vielä jonkun vuoden :(
     

Suosittele tätä sivua