HJC CL-X4

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Doonari, 1/2/07.

  1. Doonari

    Doonari Active Member

    Elikkä tuollaisen kypärän ajattelin Saksasta hankkia:
    http://shop3.webmailer.de/cgi-bin/ePages.storefront/45c2366200439f432719ac172c270636/Product/View/34311&2D1712897&2D1

    Käsittääkseni kyseinen malli on suhteellisen suosittu kelkkapiireissä, joten hyvät ja huonot puolet ovat ilmeisesti tiedossa. Seuraavista asioista kaipasin lisätietoa ja kokemuksia:
    - painoa on lähes puolitoista kiloa, onko liikaa?
    - ajomelu? nykyisen kypärän (Boeri Viper :-[ ) kanssa joutuu käyttämään korvatulppia, kauhea ulina :(
    - jos mitoistani (183 cm, 75-80 kg) voi jotain päätellä pääkopan suhteen, mitä kokoa suosittelisitte (nykyinen kypärä M, mutta tuntuu hiukan pieneltä, syvyys ei riitä, L?)
    - mitkä lasit sopivat parhaiten yhteen kypärän kanssa (itse olen ajatellut Smithin Warppeja, Scottin Enduroja tai ProGripin 3405 Snow:eja)
    - tuleeko mukana suojamaski kuten esim. Allright:in kauppaamissa malleissa?
    - ilmastoinnin toimivuus?

    Tuossa nyt oli asiat, jotka näin ensialkuun askarruttavat. Lisää tulee sitä mukaa kun/jos keksin. :)
     
  2. maroach

    maroach RMK800 '14

    Käy ihmeessä sovittamassa paikallisessa ennen kuin tilaat, niin tulee varmasti oikean kokoinen.
     
  3. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    - painoa on lähes puolitoista kiloa, onko liikaa? - Kelle on kelle ei, eli riippuu käyttäjästä. Itsellä on yleensä kauden ekan reissun jälkeen hieman niskat kipeänä mutta sekin poistuu reenin myötä.

    - ajomelu? nykyisen kypärän (Boeri Viper :-[ ) kanssa joutuu käyttämään korvatulppia, kauhea ulina :( - Erityisen kovaksi en ole tuota kyllä ainakaan todennut. Ei ole kyllä tarvetta korvatulpille.

    - jos mitoistani (183 cm, 75-80 kg) voi jotain päätellä pääkopan suhteen, mitä kokoa suosittelisitte (nykyinen kypärä M, mutta tuntuu hiukan pieneltä, syvyys ei riitä, L?) - Jotakuinkin samat mitat ku mulla ja mulla on L kokoa kypärä. Kypärä hupun kanssa ihan tarpeeksi timmi, mutta pystyin käyttämään myös kaverin M koon kypärää. Eli kokeilu jossain liikkeessä kannattais

    - mitkä lasit sopivat parhaiten yhteen kypärän kanssa (itse olen ajatellut Smithin Warppeja, Scottin Enduroja tai ProGripin 3405 Snow:eja) - Smithit ja Scotit todettu toimiviksi, eli melkein kannattaa päätyä edullisimpaan/miellyttävimpiin laseihin.

    - tuleeko mukana suojamaski kuten esim. Allright:in kauppaamissa malleissa? - Tuolta saksasta tilaamalla en tiedä mutta ainakin kaupasta ostettaessa tulee.

    - ilmastoinnin toimivuus? - Ei valittamista. Hikoilen paljon ja aina päämärkänä mutta kypäränpiikkiin en sitä pistäisi.
     
  4. XC-

    XC- Rave 600

    Itselläni on kyseinen kypärä varustettuna Smithin snow warpeilla. Ja mulla meinaa ainakin paleltua korvat -15 --> Tiedä sitten jos olisi paksumpi kypärälakki paranisko tilanne.. Muuten kaikin puolin hyvän tuntonen päässä.
     
  5. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    mulla sama kypärä "Dawng matt" Paljon siistimpi luonnossa. Sitten siihe päälle warp TI lasit joihin tuplalinssit ja hengityksenohjain (Tulee todella tiivis). Tolla setillä oon pärjänny todella hyvin enkä oo viel kertaakaa hikoillu ton kanssa. Painoa ei ole yhtään liikaa, juuri sopivasti itseasiassa. Olen joku 175 ja painan 65kg ja en erityisen vahva ole niin eiköhän toi sullekki natsaa ihan hyvin. Tuuli ujeltaa hieman vaimeammin kuin muilla testaamillani kypärillä ja aijon korvatulppia käyttää jo ihan ajomukavuuden vuoksi, se on sitäpaitsi siistiä kun ei kuule mitään muutakuin matalia kumahduksia ym. ::)
     
  6. Doonari

    Doonari Active Member

    Olisihan tuo varmin keinoa saada oikea koko, mutta kun ei ole mahdollisuutta siihen. Lähin liike on aivan liian kaukana, sen saa kun korvessa asuu. :(
     
  7. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Silloin on parempi jättää tilaamatta.
     
  8. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Otappa mittanauha käteen ja mittaa päänympärys otsan ja takaraivon kohalta. Itellä 60cm ja HJC CL-X5 kokoa XL, Laseina Smith Warp Ti.

    Loistava paketti...
     

Suosittele tätä sivua