Joensuun ympäristö

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Hiikeri, 3/1/06.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    n34, nythän voit ajella kelkan jo Kontioniemeen(kun saat kelkan kuntoon?), varmasti jäät kestää, 100%:sti jos rantoja pitkin ajelee. Keskiviikoksi lupaillut -15C niin sitten voisin olla päivällä lähdössä ajelemaan(kunhan on toinen kaveri kiskomassa kelkkaani kärriin ajojen jälkeen, yksin ei mene).

    SVart kertoili syksyllä että parisen vuotta sitten oli jossain Suomalaisessa kelkka lehdessä ollut eri iskari merkkien välinen testi.
    Jotain se mainitsi että oli joku Öhlins ollut "löysimmillään" jämympi kuin joku toinen merkki "jämyimmillään"...

    Eli kyllä se Öhlins on 1. iskarimerkki ja kaikki muut tulee perässä...
     
  2. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Öhlinssin paras satsi maksaa sen 3000€. ::)
    Eikä sitä saa pohjaamaan ku väkisin, jos sillonkaan... 8)
     
  3. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Pitää aamulla soitella Jokikoneelle ja vakuutustarkastajalle... ::)
    Sit selvii millon saan kelkin taas ajoon...

    Tänään ajelin höytiäisen rantoja... Lusikka pohjassa ku en muuten uskaltanu. :-[
    Joku tais tänään lynksillä suihkii jäitä pitkin Kontiolahdelle jos en ihan väärässä ole... ::)
    Tai Huhmarin rannasta ku se lähti niin keula näytti Kontiolahteen. ;D
     
  4. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    No niin, heti on eka video pätkä kasassa. Vielä kun sais puristeltua sitä ja jakoon jonnekkin niin eiköhän se klo. 1:00 download osoite ole täällä.
     
  5. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Paljon sen tiedoston koko on nyt?
    Entäs kesto? ::)

    Laita vaan sellasenaan se video.googleen... ;D
     
  6. RevAzki

    RevAzki mxz 600 rev sdi -04


    no eihän noi sit PALJOO maks :D
     
  7. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Sellasen satsinhan ostaa vaikka autotallin nurkkaan pyörimään varalle jos menee kelkasta joskus alusta rikki. ::)
     
  8. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Video koodautuu nyt, pakkaan sen 99mb kokoiseksi niin saan sen sitten upittua yhdelle servulle jossa on 100mb maksimi.

    Silti täytyy sanoa että ainakin tämä Moviemaker eli *.wmv on paska kodekki, kuvan laatu huonontuu ihan sata-nolla. :mad:
    On mulla tässä myös Pinnacle Movie Maker 10.7 mutta ei TODELLAKAAN ole nyt ollut aikaa sen opetteluun, liian vaikeata äkkiseltään. :-[
    No, opetellaan.

    Btw, tarvitsisin just osaavia videokoodaajia. Esim. N34 käytellyt jotain video-ohjelmia? tjsp... tai kuka tahansa...
    Meinaan että kun kuvaus vehkeet on mulla niin ei kehtais itse kymmeniä tunteja jaksaa väsätä näiden kanssa vaan vois joku muukin olla videoiden editointi vaiheessa mukana avussa...
     
  9. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Jotain kelkkapätkiä digikameralla kuvattiin pari-kolme vuotta takaperin ja niitä tuli editoitua hieman. ::)
    Mut siis ei mitään kummempia kuin et musat taustalle ja leikkelyä. ;D

    Kyselehän MER-racing tiimin pojilta että mitä ohjelmia ne käyttää... ::)
    Foorumilla esim. Tuntsi kuuluu siihen jenggiin...
    Itse ainakin pidän MERrin videoista... ::) Hyvin kuvattu ja editoitu...

    Täytyy kysyy koulussa datanomeilta että mitkä ois helppoja edit. ohjelmia millä pääsee alkuun. :)
     
  10. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Eikös sulla ollu se pätkä niin video-googlessa? ::)
     
  11. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

  12. RevAzki

    RevAzki mxz 600 rev sdi -04

    minkä merkkinen hiikeri sulla se kypäräkamera?
     
  13. RevAzki

    RevAzki mxz 600 rev sdi -04

    nii..ja resoluutio?ja hinta?kaveri prätkään ettimäs samanlaista
     
  14. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    ei onnistunut uppaus. tulkaa QNetin irc kanavalle "moottorikelkka" niin voin hätäisimmille uppia sen henk.koht...
     
  15. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Miten mä sinne pääsen? ;D
    Hommaa Hiikeri mese. ;)
     
  16. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Mese mulla on mutta en sitä käytä koska se on perseestä. Sillä filujen upload/inload nopeus jotain 1/4 osan luokkaa koska kaikki tieto kulkee MS:n servujen kautta!
    Et ole IRC:iä käyttänyt? LOL ! ! ! ;D

    Maailman kätevin keskustelu/tiedonsiirto protokolla joka on kaiken lisäksi Suomalainen keksintö, ja reaaliaikainen keskustelu, toisin kuin joku forumi.

    Imutat jonkun, ihan minkä tahansa irc ohjelman, itse käyttänyt jo '90 luvulta asti mirc nimistä ohjelmaa. Serveriksi sieltä vain Qnet ja kirjoitat kanavan nimen jolle haluat tulla. Esimerkiksi "moottorikelkka", siellähän sitä pyöritään.
     
  17. oldis

    oldis Guest

    Mulla ainakin Pinnacle Studio 9 ja 10 perusteet hallussa joten pystyn konsultoimaan tarpeen vaatiessa. Videon siirrot onnistuu kotona DV/Firewire/s-video & komposiitti muodoissa suoraan.
     
  18. svart

    svart kelkaton

    Ei muuten taida tarvita enää tän viikon jälkeeen huolehtia jää tilanteesta, meinaa pitää pakkasia koko viikon. No hyväähän se vaan tekee ja sitten kun heti perään kun tulis lunta vielä 20-30 senttiä niin johan kelpaisi.

    Jos palataan aiempiin iskari asioihin niin Öhlinssit on kiistatta suvereenit ykköset ja muut niiden korvikkeita, tosin WP:tkin on asia keppejä joiden hinta nyt on hieman vähempi pulssia nostattava.
     
  19. nuse1

    nuse1 n-duro rave 600-06

    Joo kyllä pielinen nyt jäätyy..ti-ke öiksi  luvannut yli -30c ja pe pitäs tulla luntakin lisää :D Kyllä tästä vielä kunnon kelkkakausi saadaan käyntiin :)
     
  20. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua