Jotain hauskaa talveksi

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä Lynx700500, 18/8/13.

  1. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Olen nyt kolme talvea pärrännyt tuollaisella xtrim 600 sdi -08 vehkeellä ja alkaa maistumaan puulle. Harmittaa sinänsä vaihtaa kun viime talvena laakeroin alakerrat ja vaihdoin männät.
    Jotenkin kaipais räväkkyyttä lisää. Vois se edes pikkaisen joskus suksia nostaa ja helpommin olla ummessa kikkailtavana.
    Kulkukykyä ummessa ei sinänsä kaipaa lisää kun täällä Oulun alueella pärjää pätkälläkin.
    Eli mikä oli sellainen hauska kelkka tonnin lisä rahalla, kun tuon vanhan myy pois. RS lynx on käynyt mielessä. Niitä sais 09 malleja kohtuu hintaan. Sit joku 800 kuutioinen pommiteckki vois kans löytyä. Ehkä unelma olis joku 345 pitkä tela 44mm harjalla. AC vois tulla kans kyseeseen, mutta polarista eikä pelarusta tähän talon ei tule.
     
  2. jeppis

    jeppis Well-Known Member

    Vs: Jotain hauskaa talveksi

    Joku crossfire 8 vois olla mukava? Ei reitillä niin mukava kuin lynx, mutta pikku parannuksilla umpisessa todella hauska peli. 8)
     
  3. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: Jotain hauskaa talveksi

    Itse olen kans tuota Crossfireä katsellut. Pärjääkö sillä yhtään reitillä? Aika patikkoiset reitit on täällä oulun alueella ja pps alustaakin pitää aika usein oikoa, niin kuinka kusessa tuon kans sit on? Missä kohti tuossa 800 kuutioisessa catissa tulee kone rempan paikka?
     
  4. jeppis

    jeppis Well-Known Member

    Vs: Jotain hauskaa talveksi

    No ei sillä mitään pro-ukkojen vauhtia pysty vetämään, mutta kyllä sillä nyt ajelee. Itellä on toi vanhempi hakaneula-alusta ja uudemmissa -09-> on ns. float alusta, eli ilmaiskari takapukissakin. Sen toimivuudesta reitillä en osaa sanoa. Itellä oli kans kilpuri lynxi ennen tätä, ja jos oikeesti patikossa haluaa lujaa vetää, niin en suosittele. :D Mäntien vaihto n.10 000km kohdalla ja muuten alakerralla ajelee varmaan sen 20 000km
     
  5. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: Jotain hauskaa talveksi

    sanoisin, että jos joutuu sitä PPS:ääkin oikomaan niin tuskin kannattaa mihinkään vaihtaa. Ajokokemusteni perusteella reitillä ei ole PPS:n veroista alustaa. Umpisessa sitten kyllä catti pieksee tuommoset, mutta ei noista catin alustoista kyllä helposti saa reitille hyvää. Itse ajan sen verran rennosti, että alustojen keston kanssa ei ole ollut ainakaan vielä ongelmaa, mutta kyllä iskareita on saanut simmata ja hakea säätöjä kerran jos toisenkin. Lyhytliikkeisen catin etupukin ongelma tahtoo olla, että joko on muuten hyvä mutta pohjailee liian helposti tai sitten ei pohjaa mutta alkujoustosta tulee kivirekimäinen. Tämä ongelma toki lievenee jollain laatuiskarilla.
     
  6. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: Jotain hauskaa talveksi

    Ei se crosfiren alusta kovin hyvältä sitten kuulosta. Reitti ajo on itselle kuitenkin aika tärkeä osa kun sitä suurin osa. Eniten bomban vehkeissä ärsyttää niiden varaosien hinta. Joku pikku nuplikka on heti 50€
    No miten tuollainen kohtuu uusi RS lynx. Mäntiä vaihdellaan vähän useammin ja tankilla käydään kans vähän useammin. Onko muita yllätyksiä tuollaisessa sekä ajossa?
     
  7. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Kaveri juuri kehui yllättyneensä pohjoisen reissulla catin pätkäkilpurin umpisenkulusta. Tosin mallia 2012. Vetojakin aika reippahasti.
     
  8. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: Jotain hauskaa talveksi

    Tuo kisa catti olis kans varteenotettava vaihtoehto. AIka vähän tällä hetkelle mitään tarjontaa. Kyllä se talven myötä piristyy
     
  9. Reni

    Reni Lynx Rs

    Vs: Jotain hauskaa talveksi

    Kokeile ihmeessä RS lynxiä! Itse laitoin viime talvena 08rs:n ja oon kyllä ollut tyytyväinen! Hauskuus kerroin on kohillaan! Reitillä tosi nopea kampe ja kestää vetää surutta pattia, samoin crossiradoilla! Ja kyllä se ''ummesakin'' menee ko antaa happea ja sukset osoittaa kokoajan taivasta kohti ;) Reittisäädöissä yhtähuoleton ko muutki kelkat! Tietenki järkipäässä jääpätkillä ja sähkölinjoilla. Näitä saa jo järkihintaan ja on rahalle vastiketta jos haluaa kelkalta luonnetta! 8)
    Kulutuksesta sen verta että kulkee = kuluttaa ;D Ei tainnut mennä kertaakaan alle 30L/100km
     
  10. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Kyllä se itsellänikin taitaa seuraava laite olla 600:n kilpuri. Catti tai jompikumpi rotax moottorisista. Edellinen kelkki oli kilpuri 700 koneella ja kulutus oli ainut miinus. Oikeen mitään ei hajonnu hölmöillessäkään, jos vaan muisti huollon jälkeen kiristää pultit.
     

Suosittele tätä sivua