Juomareppu

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä jojo, 10/2/07.

  1. jojo

    jojo Active Member

    Kuinka moni käyttää juoma reppua ja varsinki enska kisoissa?
    Kokemuksia kertokaappa, jos on.
     
  2. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Käytän, ja ainut huonopuoli, että meinaa jäätyä, eli joskus toimii ja joskus ei. ::) Mulla ku on sellanen ongelma, että ajan jostain hel*vetin syystä kisoissa suu kokoajan auki, niin se kuivuu ikävästi ja rupee aina janottaa sairaasti. ;D Ja urheilujuomaa oon käyttäny repussa. tuntuu, että oon yksi harvinaisista kuskeista, jotka käyttää kyseistä systeemiä(en oo paljoa niitä nähny), kun kaikki kysyy mikä toi on. ;D siellä on dopingiä. ;D
    Reppuhan on suunniteltu kesäkäyttöön joten siinä syy jäätymiseen. Tai voishan sinne laittaa huoltoasemalta vähän polaric jäänestoa sekaan josko auttais. ;D
     
  3. Mutkantti

    Mutkantti Well-Known Member

    Mahtuisko se reppu ajotakin alle?
     
  4. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Mulla se on panssarin alla, mutta varmaan mahtuu myös passarin päälle ja eihän se pajoa tilaa vie siellä takin alla, kun repun nestetilavuus 1,5l. Repun paksuus n.6cm. :)+ niissähän on hyvät kiinnitysremmit.
     
  5. banditx

    banditx Guest

    vaikka on panssarin alla niin silti jäätyy? aattelin ettö jospa sen laittaisi jonkun vaatteen alle niin pysyisi paremmin sulana... :)
     
  6. Mutkantti

    Mutkantti Well-Known Member

    Itekki aattelin, että eikai se nyt voi ajotakin alla jäätyä.. vissiin sitte voi :/
     
  7. YT

    YT Well-Known Member

    Ei se pussissa oleva neste jäädy vaan letkussa oleva. Minä puhallan letkun tyhjäksi hörpyn jälkeen.
     
  8. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Varmaankin enemmän ongelmana se letkun kun ite säiliön jäätyminen.. Siihenhän kuitenkin ajoviima käy ja silleen.

    Vois itekkin koittaa tuota talvikäytössä. Kesällä se on ollu enempi itellä mukana mutta eihän toi iso vaiva oo ottaa mukaan tuosta kaapinperältä..
     
  9. jojo

    jojo Active Member

    Minkä merkkisiä reppuja teillä on? Eikö scotilla ole ihan hyvä rinkka?
     
  10. SixSixOne

    SixSixOne Well-Known Member

    Jos laadukasta haluaa niin Camelbak, niillä on myös juuri lauta/talvikäyttöön tehtyjä malleja.

    edit. Jonkinlainen neopreni siinä letkun päällä voi auttaa jos olette pitäny paljaana.
     
  11. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Joo se letku mulla on jäätyny, ei säiliö. Ja kokeilin myös ite viimetalvena tota nesteenpuhaltamista putkesta pois ja se auttoi, vaikka välillä jäätyikin suuosasta. Ja sitten taas suoralla hirvee imu käyntiin ;D ;D Mulla on scotin.
     
  12. pasiy

    pasiy Polaris IQ 550 Shift

    Mulla on myös käytössä. Tai oikeestaan tulee käytettyä kun EK:n pituus menee sellasen 30 kilometrin yli. 1,5 litraa on myös tilavuus, sellasen kameli kyttyrän siitä saa kun pistää takin alle, mutta helpottaa kyllä pitkillä EK:lla kun saa huikkaa.
     
  13. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Cameliin on saatavilla tai ainakin on ollu saatavilla semmoinen neopreenisukka letkuun...Biltemasta saa halvalla kokeilurepun l. päivittää parempaan jos pystyy/tarvii käyttää... ::)
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Se viima yms ei vaikuta mitään muuta kuin paljaalle iholle eli pakkasen purevuus lisääntyy kun tuulee tai ajetaan. Ilman lämpötila ei muutu miksikään liikutpa sitten kävellen tai kelkalla sen sallitun 80 km/h.
     
  15. rehto

    rehto Well-Known Member

    Ilman lämpötila tosiaan on sama tuuli sitten paljon tai vähän mutta kylläpä se lämmön siirtyminen voimistuu kovassa tuulessa sekä iholla että missä tahansa muussa ilmaa lämpimämmässä pinnassa. Kun se lämpö siirtyy ympäröivään ilmaan sitä lämmittäen niin samalla se lämmön siirtyminen hidastuu mutta jos tilalle vaihtuu koko ajan uutta kylmää ilmaa niin hidastumista ei tapahdu. Lämmön siirtymistähän tapahtuu kunnes pinta on ympäröivän ilman lämpöinen joten ilmaa kylmemmäksi pinta ei ikinä jäähdy.
     
  16. PURE

    PURE Ski-Doo 600 XRS Mzx

    Mä käytän juoma reppua ainoastaan Giantissa, hörppy aina 10 km paalulla, SCOTT RADIATOR
    on reppu siinä letkunpäällä neopreeni ei jäädy ja pelaa. Käytän reppua panssarin päällä.
    Suosittelen ainakin pitkissä kisoissa lyhemissä parempi kun ei ole mitään ylimääräistä ohjelmaa.
     

Suosittele tätä sivua