Kaasarikoneinen IQ 600 vs. CFI (ei RR)

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä mp71, 9/2/12.

  1. mp71

    mp71 Renegade 850 XRS -19, Oulu

    Moro,

    Oon kahlannu haulla noita viestiketjuja läpi, mutta ajattelin kysäistä vielä erikseen ku kaikkiin kysymyksiin ei tunnu löytyvän vastauksia.

    Onko kaasarikoneisessa IQ 600:ssa (vuosimalli noin -07 +-1) muita eroja ruiskukoneiseen kuin mittaristo ja sitten tietysti, että kaasarien sijaan CFIstä löytyy se ruisku? Esim. alusta lienee sama.

    Onko tuntumaa kulutuseroista kaasari- ja ruiskuversion välillä samalla koneella? Onko tuntumaa kestävyyseroista noiden kahden välillä?

    Muuta kommenttia mitä mieleen tulee noihin liittyen?
     
  2. znood

    znood Guest

    Vs: Kaasarikoneinen IQ 600 vs. CFI (ei RR)

    Kyllä nuo cfi-koneet on parempia bensatalouden ja koneen toimimisen suhteen. Kaasari on tietysti "perusvarma" eli jos on vikaa niin helpompi paikallistaa kotikonstein.
    Sanoisin että kaasari on loppupeleissä varmempi peli mutta se saattaa vaatia säätelyä ja putsaamisia enempi. Ruisku puolestaan ei rötää ja bensatalous on parempi.
     
  3. mp71

    mp71 Renegade 850 XRS -19, Oulu

    Vs: Kaasarikoneinen IQ 600 vs. CFI (ei RR)

    Tuli hommattua CFi. Noita kaasarikoneisia oli vaan hyvin tarjolla sopuhintaan päivitetyillä alustoilla ja vähillä kilsoilla niin alko kiinnostaan. Nyt mennään tuolla ruiskulla varmaan pari vuotta tai enemmän.
     
  4. Tommy T

    Tommy T Polle

    Vs: Kaasarikoneinen IQ 600 vs. CFI (ei RR)

    Tämä ei ole ainakaan pätenyt niihin Polariksiin joilla minä olen ajellut.
     
  5. znood

    znood Guest

    Vs: Kaasarikoneinen IQ 600 vs. CFI (ei RR)

    Perustelut on hyvä muistaa :)
     
  6. Tommy T

    Tommy T Polle

    Vs: Kaasarikoneinen IQ 600 vs. CFI (ei RR)

    Mulla on toiminut kaasarikoneet aina tosi hyvin. CFI-koneet joita oon kokeillut ei oikein luottamusta herättänyt. Aina sai miettiä ennen ojan ylitystä, että vastaakohan se tällä kertaa kaasuun vai rötääkö. Nämä kokemukset kylläkin 700- ja 800-kuutioisista CFI-koneista. Voihan se olla, että kuussatanen toimii paremmin.
     
  7. znood

    znood Guest

    Vs: Kaasarikoneinen IQ 600 vs. CFI (ei RR)

    En ole ainakaan itse kokenut minkäänlaista miettimistä kaasun vasteessa. Rötäämisellä tai sen puuttumisella tarkoitin aiemmassa kommentissa sitä että seos on kohillaan kelillä kun kelillä.
     
  8. mp71

    mp71 Renegade 850 XRS -19, Oulu

    Vs: Kaasarikoneinen IQ 600 vs. CFI (ei RR)

    Mullon kokemusta ruiskuista aiemmin moottoripyörissä. Varsinki 2-pyttysissä ne on tupannu hieman kakomaan moottorijarrun vaihtuessa vedon puolelle varsinkin pintakaasulla ja edestakaisin sahatessa vedon ja moottorijarrun välillä. Tuo kelkka ainaki alustavasti vaikuttaa hieman samalta siinä suhteessa, että jos patikossa suht pintakaasulla joutuu ajaan ja löyssää kaasua ja sitten taas painaa sitä niin nykäsee hieman ennenkuin kierrokset lähtee siististi nouseen. Kierrosten noustessa pelaaa ihan hyvin kyllä. Pitää seurailla tilannetta onko ominaisuus vai vika. Kaasarien ollessa säädössä en usko, että vastaavaa tapahtuu.

    Seoksien kyll luulis olevan ruiskussa paremmin kohillaan (ulko)lämpötilasta riippumatta kaasariiin verrattuna, mikä on hyvä asia. Kulutuksesta en vielä osaa sanoa mitään.
     

Suosittele tätä sivua