kannattaako hankkia edge x 500 vm03

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä krope, 15/2/06.

  1. krope

    krope New Member

    olen hankkimassa ensimmäistä kelkkaa, ja nyt ois tarjolla polaris edge x 500 03 ajettu alle 4000 mailia eka omistajalta . luin keskusteluja malleista. varmistaisin vain että onko tuossa 03 edge x:ssä vahvistettu runko vakiona, koska puhuvat , että vääntyy jos ei ole vahvistettu. alustaa olen kuullut kehuttavan hyväksi. mitenkähän moottori/variaattori puoli? (lähinnä kestävyys kiinnostaisi), koska en omaa kummoisia mekaanikon taitoja. keskustelu palstoilla puhuttiin HELIXISTÄ, että tuuppaa halkeamaan!!?? mitähän tämä helix mahtaa tarkoittaa?kytkin? entäpä sitten se ketjukotelo? reissu ja kiristys periaatteella, vai onko mitään hyväksi todettuja keinoja saada se luotetavaksi, ettei pultti löysty?? kiitoksia vastauksistanne jo etukäteen
     
  2. InDy

    InDy Polaris Rush

    Omasta puolesta voin kyllä yleisesti suositella noita kelkkoja, edellinen oli mulla edgeX -01  ja nykyinen XC Sp -05. Nämä kumpikin oli/on kylläkin 600:sia.

    Alusta pelaa kun sen säätää itselleen sopivaksi.

    Siitä ketjukotelon pultista on nykyään paljon haloota, itellä ei ole ollut sen kanssa ongelmaa.  Ei sitä joka reissun jälkeen tarvi ketjun kireyttä tarkistaa, muutaman kerran kaudessa se kyllä riittää. Sitten määräaikais huolloissa aukasee sen ketjukotelon ja tarkistaa sen THE pultin kireyden.

    Aina kun joku kysyy näistä kelkoista näillä foorumeilla, niin eräs käyttäjä herjaa ne rungot poikki joka kelkasta.  Ei siinä mitään, kokemuksia pitää jakaa. 
    Itellä ei ole ollu rungon kanssa mitään ongelmaa, siitä edellisestä tarkastin sen vuosittain ja mistään halkeamista ei ollut merkkiäkään.  Ei ollut -01:ssä vahvikkeita ja käsittääkseni niitä ei ole vakiona siinä 03:ssakaan. Vauhti on aina ollut reipasta, ja tämän perän sikapattiperäsuolipitkällä reiteillä se kelkka saa kyllä sitä tuntumaa.

    Muistaaksni -02 500:sissa oli sitä ongelmaa että VES vena katkesi joissakin koneeseen tehden täyden tuhon. Käsittääkseni seuraavaan vuosimalliin ne ves-venttiilit sitte muuttu.


    Omasta puolesta voin kyllä suositella yleisesti noita edgejä, jotain pikku hässäkkää ja pajotusta on aina joskus, mutta ne kuuluu lajin luonteeseen.
     

Suosittele tätä sivua