Kelkan etäostaminen

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä kaideg, 18/2/10.

  1. kaideg

    kaideg Yamaha Venture 500xl

    Asustelen täällä länsirannikolla ja myytävien kelkkojen valikoima on parin kolmen sadan kilometrin säteellä melko heikko.
    Sportti kelkkoja kyllä on, mutta itseä kiinnostaa touring kelkka joita ei liiemmin ole tarjolla.
    Kiinnostavat kelkat löytyvä sen verran kaukkaa että olisi mielekkäämpää jos kelkan kuljetuksen hoitaisi vaikka kiitolinja.

    Onko kellään kokemusta mitenkä kelkan ostaminen on etäkauppana onnistunut.

    Mikä on järkevin kuljetusmuoto
    Mitenkä paperi hommat on hoidettu.

    Jos on myyjiä tai ostajia jotka olette kauppa tuolla tavalla tehneet, kertokaa kokemuksianne
    Moottoripyörä puolella tuo on kuulemma hyvinkin yleistä että pyörä ostetaan toiselta puolelta Suomea edes näkemättä sitä.
    Mitenkä kelkkapuolella mahtaa asia olla.

    Onhan tuo tietysti kuin ostaisi sian säkissä, näkemättä mitä on ostamassa.
     
  2. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Vs: Kelkan etäostaminen

    Kannattaako tuo? Sillä rahalla mitä kuljetusfirmat perii, käy itse auton ja kärryn kanssa helposti mutkan jo vähän kauempanakin.
    Ja lisäksi nuissa käytetyissä kelkoissa on aina yllätyksiä joita myyjä ei tiedä tai sitten ei rehellisesti kerro.
     
  3. tek

    tek Lynx RE E-Tec -15

    Vs: Kelkan etäostaminen

    Itse en kyllä käytettyä kelkkaa ostaisi näkemättä. Myyjän ja ostajan "siisti" on usein erilainen.
     
  4. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Kelkan etäostaminen

    Älä osta näkemättä, siinpä pätevä neuvo! Enkä suosittele kyllä pistään kaveriakaan ostamaan, puhutaan kuitenki köyhille isoista rahoista. ite paikan päälle vaan kyyläämään vaihtoehtoja.
     
  5. kaideg

    kaideg Yamaha Venture 500xl

    Vs: Kelkan etäostaminen

     
  6. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Kelkan etäostaminen

    Juu, nii o..

    Ja varsin usein on nähnyt ostajia jotka 10 vuotta vanhaa kelkkaa ostaessaan kuvittelevat havittelevansa uutta kelkkaa, ja näin ollen heidän mielestään "siisti" on yhtä kuin pakasta vedetty...

    On sitte toki kelkkamyyjiäkin joiden mielestä rekan alle jäänyt ja ratakiskoille viikoksi unohtunut kelkka on siisti...

    Koskaan en moottorikelkkaa ostais näkemättä (paitsi ton mun 3900:sen), mutta sen kunnosta minulla oli varsin selkeä käsitys (kuin junan alle jäänyt) ennenkuin kelkasta näin edes kuvaa... ::)
     
  7. tema_80

    tema_80 Guest

    Vs: Kelkan etäostaminen

    eiköhän tuo kannata käydä ite tsekkaamassa ja tuoda kärryllä kotia.
     
  8. SKMXZ

    SKMXZ No sled now...

    Vs: Kelkan etäostaminen

    Onhan tossa kaverit Rovaniemeltä useamman Lynxin ja Ski-Doon ostaneet merkkiliikkeestä näkemättä. Ja vaikka paikanpäälläkin ostaneet, ei kyllä oo seuraavana aamuna ollu muistikuvaa mitä on tullu ostettua (ei kaveri ainakaan ku aamulla kerroin mitä se oli ostanu illalla, messu viikonloppu...heh). ;D Kyllä ne on ainakin olleet ihan hyviä. Ja sillä hinnalla mitä niiden kuljetus on maksanu niin ei todella kannatta sieltä itse lähtee hakeen. Ihan Kaukokiidolla on tullu Raumalle, siitä jo hakeekin Laitilaan. Yli 20kpl on tullu vuosien saatossa. Suurin osa on ollu juurikin tourinkia, jokunen pätkäkin. Muutama uusikin on tullu, yks xtrimmi ylivuotinen tänäkin talvena. Voihan sitä osua kohdallekin joku p... mut tänne on tuolta tullu kyl ihan hyviä pailakoita, ei isoja pettymyksiä oo ollu ainakaan Lynen ja Doon kanssa. Tosin kaveri kyl toivoi ettei olis ostanu kelkkaansa, sen verran on murhetta ollu ja kalliiksi tullu mutta ku halvalla sai... Mut ei kyl ostanu tosta liikkeestä ja oli kyllä muu merkkikin.
     

Suosittele tätä sivua