Kelkkakunkku 02.03.2013 Messilä

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä Fani, 12/1/13.

  1. migga

    migga Active Member

    Vs: Kelkkakunkku 02.03.2013 Messilä

    Itselleni nämä olivat ekat kisat ja sijoitus sen mukaisesti se hännänhuippu :) Oishan sitä huonolla tuurilla voinu jäädä maali näkemättäkin!

    Pakko kuitenkin sen verran antaa palautetta, koska vaikuttaisi mielestäni myös lopputuloksiin muiden osalta:

    Lähdin siis EK4:lle ensimmäisenä ja olin AT200 ja AT20 alueen ihan rajalla silloin 13:30. STAFF-lappu kaulassa minulle tultiin kertomaan, että olisin saanut lähteä varikolta vasta tuolloin kohti sprinttiä ja siirtymään varattu siis 5min. Koska en kuitenkaan ollut mennyt AT20 alueelle, niin minun käskettiin odotella paikoillaan. Muita kelkkoja alkoi kertyä taakseni koko ajan lisää eli moni muukin oli ilmeisesti käsittänyt tuon lähtöaikansa väärin.

    Hetken kuluttua paikalle saapui toinen herra STAFF-lappusensa kanssa ja kertoi, että sprintti ajetaan sprintin säännöillä ja AT ei ole käytössä. Jatkoin edelleen odottelua samoilla sijoilla, kunnes paikalle tulee kolmas STAFF-henkilö ja pyytää minulta AT-kortin sanoen, että aloitellaanpa tämä homma jotta porukka pysyy järjestyksessä. AT-lapun saatuani ajelin AT20-alueelle sisään odottelemaan omaa lähtöäaikaani 13:35. Kiitokseksi tästä kolmesta eri neuvosta järjestävän tahon puolesta sain 3minuuttia sakkoa liian aikaisesta AT-leimauksesta. Kuinkahan moni muu oli yhtä sekaisin tuolla viimeisellä pätkällä, koska sieltä ropisi monelle muullekin AT-sakkoja?

    Toinen mikä ihmetyttää on, että kerta kerrotaan toisen auttamisesta pätkällä saavan hyvitystä, niin kuinka minun pitää määritellä tilanteen vakavuus, jotta olen oikeutettu tuohon aikahyvitykseen? Viimeisenä ladynä sain pitkän enskapätkän lopussa Legendan perääni ja päästin hänet ohitse. Hetken kuluttua hän oli mutkassa jonkin kokoisen koivun ympärillä ja pysähdyin kysymään, onko kaikki kunnossa. Mielestäni hän piti vasenta kättään sen oloisesti, että siihen oli mahdollisesti sattunut. Hän viittoi minulle kädellä, että tulla auttamaan. Tässä kelkan reitille auttamisessa kesti sen verran, että pari muutakin Legendaa hurautti täyttä vauhtia ohitse. Pätkän maalissa en osannut tästä mainita, vaan kuulin hyvitysmahdollisuudesta vasta huoltoporukaltani. Pyysin vaatesäilytyksestä vielä ilmoittamaan, että tälläinen "auttaminen" on tapahtunut ja että en ole ensikertalaisena osannut siitä oikeassa kohdin kertoa. Kiitoksena tästä auttamisesta 0min 0sek hyvitystä. Auttamani legenda kiitteli sentään kovasti. Jäi sellainen fiilis, että kaveri pitää olla vissiin ambulanssilla haku kunnossa ennenkuin kannattaa jäädä auttamaan... ???

    Muutoin kiitokset kanssakisailijoille neuvoista mm. tuon AT-kortin kanssa. Seuraavissa kisoissa mie olen jo viisaampana mukana ;D

    #777 Katri Mikkola
     
  2. giant

    giant Well-Known Member

    Vs: Kelkkakunkku 02.03.2013 Messilä

    Hei tää on kelkka kunkku kisa ei täällä ole sääntöjä mitä pitäs ymmärtää. ;D
     
  3. Havujuke

    Havujuke Member

    Vs: Kelkkakunkku 02.03.2013 Messilä

    Kiitos palautteesta, sprintin lähdössä tuli tosiaan epäselvyyttä monella kilpailijalla lähtöajasta vaikka aikakortissa oli selvästi merkitty siirtymä 5min ajoajaksi lähtöalueelle. Pyrimme jatkossa yksinkertaistamaan asiaa.

    Aikahyvityksen saamiseksi ( mihin olisit ollu oikeutettu ) pitää tehdä kirjallinen pyyntö välittömästi maaliin tulon jälkeen tuomaristolle, joka käsittelee asian.

    Menestystä alkaneelle kisauralle.

    Jukka Havumäki Kilpailunjohtaja
     
  4. migga

    migga Active Member

    Vs: Kelkkakunkku 02.03.2013 Messilä


    Kiitos vastauksesta Kilpailunjohtajalle! Sain tosiaan tuolla päivän aikana ohjeen, että tieto olisi pitänyt antaa vain suullisesti EKn lopussa, joten enpä osannut sitten tuota kirjallista lähteä sen päälle väsäämään.

    Edellisestä palautteesta jäi vielä mainitsematta, että ennakkomateriaalissa tieto "ajetaan kuten viime vuonnakin" ei ole järin informoiva ensikertalaisen silmin :) ja kukaan ei ollut osannut kertoa huoltoporukalle, että mistä löytyy EK2 lähtö, jonne odottelin lisätankkausta. Onneksi bensa riitti kuitenkin, niin ei kiukuttanut sen enempää.
     
  5. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    Vs: Kelkkakunkku 02.03.2013 Messilä

    en ole jaksanut ;)
     
  6. Touhu

    Touhu Member

    Vs: Kelkkakunkku 02.03.2013 Messilä

    Tulipa nähtyä mielenkiintoinen tilanne kun hiihtolatu meni suoraa yli sprinttiradan ja kilpailun aikana hiihtäjä laski ko ladulla ollutta mäkeä alas. Paikalla olleet katsojat onneksi huusivat hiihtäjälle joka heittäityi perseelleen eikä ehtinyt radalle asti.. Mäen päällä näkyi kyllä olleen järkkäri varoittamassa hiihtäjiä, tiedä sitten miksi ei viesti mennyt perille asti. Samaisessa paikassa Korsumäki vietti parisen minuuttia lumitöissä ja kyllä siinä muutama muukin teki ylimääräisiä käännöksiä.
     

Suosittele tätä sivua