Kokemuksia eri liukumuoveista

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä PKE, 31/1/06.

  1. PKE

    PKE Well-Known Member

    Pistäkääs tulemaan hyvät ja huonot kokemukset eri merkkisistä liukumuoveista.
    Ainakaan Yamahan alkuperäiset ei oikein tunnu kestävän täälä etelän jäätiköillä, vaan sulavat tosi helposti.
    Onko ns. tarvikemuovit jopa parempia kuin alkuperäiset? Ja jos joku on tämän havainnon tehnyt, niin pistä kiskojen myyjäliike ja tarkka malli tänne.
    Esim Duell, Allright jne.
    Grafiitti kiskot liukkaat, mutta sulaa helposti?

    Allrightin välittämät kotimaiset Speedset muovi/puu kiskot kiinnostaisi, mutta ovatko korkean hintansa veroiset? (44€/kpl)
    Kulutusta kuulemma kestää hyvin, jos ei hiekkaa. Eivätkä sulakaan kovin helposti. Mutta kestääkö paukuttaa jäistä patikkoa, vai alkaako puusuikaleet lennellä…?

    Eli eikun kommentteja!
     
  2. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    Mulla nyt toista talvea grafiitti-liu'ut alla eikä oo kulunu juuri mtn. hyvin tuntuu kestävän eikä repeile herkästä
     
  3. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    puiset on ja hohhoijaa.....jos takuuseen saan uudet niin en kerro enempää...
     
  4. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    on tainneet olla kimpexejä nuo mulla. grafiti sellaiset. ei oo kovin kestävät . aina on sulaneet pois keväthangilla ;D
     
  5. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    eikös graffitit pitäis ajaa sisään? kuumaksi jollain opilla,ummelle uuestaan kuumaksi ja ummelle, sitte pitäis kestää enempi.saatan muistaa kyllä ihan väärinki ??? itellä kestäny muut hyvin paitti värilliset.
     
  6. Reima

    Reima Well-Known Member

    Laitoin yammuun täksi talveksi allrightin 14 euron (kpl) liukumuovit alle. Ei ole kulunut juuri ollenkaan, tosin en ole paljon ajanutkaan. Mutta jos näitä saa neljät yksien alkuperäisten hinnalla, niin luulis näillä pidemmälle ajavan.
     
  7. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Thunderissa alla AC:n (kenen lie tekemät) alkuperäiset muovit, huristeltu pohjoisen hiekattomia reittejä abt. 10000 km ja eivät paljon uusia häpeä.
     
  8. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    :eek:
    Ei mulla vaan nuo graafiititkaan 3000 kestä, vaikken aja lumetomilla/hiekkasilla paikoilla!
     
  9. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ajotyyli, muistatko käydä välillä (tiheästikin kelistä riippuen) jäähdyttämässä umpisella?
     
  10. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Noi puiset on itsellä toiminut ihan ok. Kovalla lumella/jäällä ei ole sulaneet. En sitten tiedä miten kestää jäisessä patikossa... Kannattaa laittaa vaan oikein päin...

    Teflonit eivät kestä patikossa, vaan sydän murtuu irti. Ne onkin lähinnä DR/Oval käyttöön
     
  11. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Joo kyllä aina jäähdytys koukkaukset tulee tehtyä...
     
  12. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Eipä noita umpisia satu kohalle keväällä merellä pimplaushommissa ollessa,
    tulee ihan kivasti kilsoja ku sutittelee saaresta saareen lunta etsien.
    nestemäistä saippuaa olen käyttänyt liukasteena jos liut on alkanut sulaan.
     
  13. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Yks hyvä jippo, joka vähentää liukujen sulamista on tämä:

    Poraat pienellä poralla liukumuoveihin koloja, siis ei reikiä. Niitä saa olla aika reilusti, kolot "varastoivat" jäätä ja lunta, täten voidellen liukumuovia hiukan paremmin.
    Sanomma niitä "Köyhän miehen tehloneiksi", ollaan jo useampaan kelkkiin kolot porailtu ja kyllä niistä on apua ollut.
     
  14. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Minulla oli polle 02 ja ajoin 8tkm ja liut oli alkuperäiset ja vieläkin olis ajanut. Ihmeen kestävät oli, mitä lie ainetta. :D :D
     

Suosittele tätä sivua