Kokemuksia F 6 tai F 7 -05

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä MarkoZR600, 11/1/06.

  1. MarkoZR600

    MarkoZR600 Well-Known Member

    kaksi hyvää vaihtoehtoja kiikarissa f6 -05 rek 12/04 aj.650km tai f7 -05 aj.1100km.
    kulutuksista kokemuksia.
     
  2. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Itselläni on kokemusta vain kutosesta. Kulutus??? Mitä väliä, toki eihän se minulle kuulu. Minulla menee n. 2,5 L/100km enemmän kuin kaverilla -03 Enduro 500 Lynellä samoilla reiteillä. Mutta, osa erosta tulee myös painoerosta, kaverini on selkeästi kevyempi. Mutta, tämä kun on vaihdettu kytkimen ja varin osat, ne on lähes pakollinen päivitys noihin kelkkoihin, eli varaudu n. 230,- lisämenoon.
     
  3. peccis

    peccis Assault 850 144" -20

    tyyppivikoja on nopeusmittarin anturi, muuten kestäneet pirun hyvin... ilmapumppuihin saat lyödä reilusti painetta ja etupukin jousen vaihat jäyhempään ni seo siinä. konepeiton äänieriste saattaa repsottaa mut sehän on hianosäätöö vaan :)

    edit:kulutus vitosella ~25/100km
     
  4. MarkoZR600

    MarkoZR600 Well-Known Member

    Niin kaikki menee mitä tankkiin laitaa ,niinhän se on mutta aattelin jos joku on laskenut niin olisi tiennyt suuntaa mitä menee 100km:lle
    mitä osia noihin kytkimiin kannattaa laittaa,paljonko ootte etu iskareissa pitänyt painetta. olen itse aika iso kokonen n.110+kg
     
  5. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    No, onhan noita joskus laskettu, kun porukalla ollaan ajettu. Mutta, se vaihtelee paljon kelien, reittien ja fiilisten mukaan. Crossiradalla menee ihan sikana, kovalla reitillä 250 km lenkillä, kun ajaa oman kunnon rajoilla, menee vähän reilut 20L/100km, jonkun porukan mukana 18-19L... Kaveripurukassa on 600ccm Revi, 600ccm Enduro ja muutama katti nykyään. Revi menee hieman pienemmällä kulutuksella, enska ja kissa suht samoilla. Mutta, jos ajat vaikka 3000 km kaudessa, niin tuolla kulutuksella ei ole mitään väliä, rahallinen ero vaikka siihen Reviin jää olemattomaksi ja toimintasädekin on suht sama, kun kissassa on iso tankki. Siksi koko kulutusasia ei minua ole jaksanut kiinnostaa, se on enemmän safari-kelkkailijoiden hommia ;D

    Kytkimeen ja variin saat hyvät osat ODS:ltä, siitä on toisessa keskustelussa maininta. Setti on hyvä ja edullinen. Ilmapusseihin kannattaa mielestäni laittaa shimmauksen jälkeen 10ml öljyä. Sen jälkeen olen pitänyt reittiajossa n.55 psi painetta ja radalla jonkin verran enemmän. Tuolla paineella etupää toimii toosi herkästi mutta kuitenkin kantaa hyvin isoissa pateissa. Olen suht samaa kokoluokkaa, niinkuin varmaan kuvasta näkyy ;)

    Nopeusmittarin anturi tyyppivika? En tiedä siitä, meillä on porukassa 4 kpl F-kissoja, yksi -03 F5, yksi -04 F5 ja kaksi -05 F6 mallia. Yhdestäkään ei ole mennyt kyseistä anturia. Äänieristeiden irtoaminen oli -04 mallien tyyppivika, josta tulikin tehtaalta korjauskehoite myyjille. Itseltäni meni takuuseen viime talvena istuin, liukurungot ja telaston pukit. Kestivät kuitenkin kauden loppuun asti ajot. Muilla ei ole mennyt mitään omista kissoistaan. Itselläni tämä on F6 oli ensimmäinen Catti, sitä ennen Bomban vehkeitä. Vaihdoin Lynx 440 Racingin tähän ja olen ollut tyytyväinen, niin tyytyväinen että vaihdoin viime talvena Ski-Doonikin tuohon toiseen Cattiin, Bearcattiin... Näillä näkymin keväällä tilaan uuden Catin ison tykin tuon kutosen tilalle...
     
  6. seppi

    seppi Ski-doo mxzx600

    nostetaan tällanen vanha keskustelu esiin noista F6:sta, mitäs eroa normi firecattiin on tuolla ns. kisa-mallilla jossa teippaukset erit ja runko on musta? niitä on aika vähän näkyny missää et jos sellasen laittaa laittaako samalla kätesä p....aan?
     
  7. AC-Master

    AC-Master Well-Known Member

    Eipä käytännössä teknisiä eroja. Joissain oli matalampaa mattoa tms. mutta tekniikka on sama. Tuohon aikaan Firecatteja sai noilla erikoisteippauksilla, kun kelkan tilasi keväällä ennakkoon. Tehdas teki noita "special" malleja vain sen määrän mitä niitä oli myyty. Sen vuoksi myös myynnissä vähän.
     
  8. AnttiB

    AnttiB Well-Known Member

    Tossa Catiska olit kirjoitellu et sait takuuseen istuimen??? oliko miten soseena? ku ei toi enää ainaskaa mene. takuu umpeutuu 16.12. kuluvaa vuotta... on nimenomaa revenny saumoista ???
     
  9. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Jos kurkkaat catin takuu ehtoja niin siellä lukee ei korvattavissa kulutusosissa että: istuimen päällinen.
     
  10. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Kyllä minä ainakin sain penkin takuuseen. Sain kokonaan uuden jakkaran ja vanhankin sain pitää. Jakkaran päällinen oli mennyt rikki etualakulmista.
     
  11. AnttiB

    AnttiB Well-Known Member

    on sit eri tulkinnat kait eri paikoissa... sieltä etualakulmista se mullakin on revenny, ei kuulemma mee, niinkuin Eemelikin sanoi.
     
  12. Hiekkis

    Hiekkis Active Member

    Itselläni on ollut seuraavat katit ja tässä kulutukset suunnilleen.
    - F5 -03 22L/100km
    - F6 -04 25L/100KM
    - F7 -06 30L/100KM

    Itse pidin ylivoimaisesti eniten tuosta F6:sta!
    Mielestäni F6:sen moottori on onnistuneempi kokonaisuus kuin F7:ssa. F7 oli alakierroksilla jotenkin tukkoinen eikä reagoinut kaasuun kunnolla (kuulemma tyyppivika liian rikkaan seoksen takia jota yritettiin laihentaa bensaletkuun tulevalla kuristimellakin).
     
  13. saukk0

    saukk0 Well-Known Member

    no miten näitä ruuveja kääntelemällä saisko tuota kaasun reagointia vähän nousemaan??
     
  14. saukk0

    saukk0 Well-Known Member

    ja kannattaako ees kokeilla :)
     
    EeroKoo tykkää tästä.
  15. HenkkaM

    HenkkaM tällä nytten....

    Vs: Kokemuksia F 6 tai F 7 -05

    Mites muilla joilla foxin floatit, onkos pysyny ilmat sisällä? Mulla meni eka toisesta ilmat pihalle, nykyään karkailee molemmista. Kiitos edellä mainitusta, nyt on nokkakin paskana kun meni ilmat ekassa patissa ja toisessa sitten..........
     
  16. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Kokemuksia F 6 tai F 7 -05

    Sulle on paketti tulossa, tai ainakin se on mh:n viety.
     
  17. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Vs: Kokemuksia F 6 tai F 7 -05

    F6:sta lähti kerran floateista ilmat pihalle, pakkasta oli tuolloin n. -25...-30, ajettiin varmaan 30 km tasaista järvenselkää ja sitten patikkoon eli lämpötilalla lienee jotain tekemistä asian kanssa. Keula virui alas ja pohjapanssari pamahti lopulta kiveen. Hommasta selvittiin onneksi muutamalla popparilla. Sen jälkeen eivät ilmat karanneet silloisesta kelkasta eikä myöskään nykyisestä. Ja pumppu on ollut aina tuosta lähtien mukana. .
     
  18. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Kokemuksia F 6 tai F 7 -05

    Silloin kun se öljy(float fluid) loppuu sieltä ilmatilasta niin alkaa ilmat karkailla. Se tulee sieltä pikkuhiljaa putkien välistä pihalle.

    Öljyä on helppo sinne itekkin lisäillä jos tuntuu että ilmat karkaa vaikka ei iskarit itessään olis vielä huollon tarpeessa.
     
  19. HenkkaM

    HenkkaM tällä nytten....

    Vs: Kokemuksia F 6 tai F 7 -05

    Aika tutulle kuulostaa... :-* Sai ainaki kunnon saunahien ku repi f7mallista alueauraa kärryyn pöpeliköstä ;D
     
  20. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: Kokemuksia F 6 tai F 7 -05

    paljon on normaali ilma määrä nuissa ilma iskareissa
     

Suosittele tätä sivua