krossitanko?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä mixuman, 29/3/06.

  1. mixuman

    mixuman POLARIS 650 triple SKS / LYNX 5900

    Moro!!

    saako näihin tilattuu jostai valmiita krossitankoja.. ja jotai 4"- 6" korotuspaloja? Mulla on jo 2" korotus, mut ei riitä alkuunkaan kunnon patikossa :p kattelin jotai nettikauppoja, mut siellä oli vaa 2" korotuksia ja skiiduuhun, mut muihin merkkeihin oli 6":siakin

    mzx 500 -02
     
  2. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Noin korkeille korotuksille joutunee jo pidentämään vaijerit, ehkä sähköpiuhatkin sekä mahdollisesti vielä jarruletkunkin eli 6" palikka ei enää kivuttomasti mene niinkuin joku 2" heittämällä.
     
  3. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Mulla tavallinen crossitanko ja 4" korotus. Korotuspalat tilattu Frozenilta ja sieltä saa korkeampaaki. Jarruletkun joutu vaihtamaan pidempään (jos ei kallis teräspunosletku kiinnosta niin vanhan Lynxin tai Winhan letku käy suoraan). Piuhat joutuu pidentämään kaikki, mutta ainakaan tuolla nelituumasella kaasuvaijeria ei tarvitse pidentää. Ja crossitankohan on alkuperäistä leveämpi joten sopivuusongelmia kaasukahvan kanssa saattaa tulla. Ite hoidin tuon hakemalla purkaamosta pienemmän kahvan.
    Suosittelen kuitenkin 6" korotusta sillä nelituumasella ei ihan kestä selkä suorassa seisoa, makuasia kylläkin ja ite 186 pitkä...
    Ja tuossa vielä kuva.
    [​IMG]
     
  4. MrBig

    MrBig Polaris Pro RMK 163" ja Indy xcr 440

    Jos korottaa 500 SS tankoa 2" niin meneekö se liian korkeaksi vakio tangolla.....? Vai pitääkö hankki crossitanko....
    Onhan net crossitangot leviämpiäkin vai...????
    2" korotuspalalla ei tarvitse alkaa jatkamaan esim. jarruletkua, johtoja?????
    Mites jos korottaa tangoa vakiolla niin joutuuko vaihtamaan tuulilasin pienemmäksi?
     
  5. rrock

    rrock Rev 600sdi -05

    Eikös Adrenalinessa ole sama tanko kuin s-ässässä?
    Korotus 2 tuumaa ja kääntää sarvet, niin eteen kuin saa. Johtojen mitta riittää hyvin. Eteenpäin kallistusta rajoittaa hitusen pleksin osuminen kuomuun. Parempi tulis, kun vaihtais x-mallin pleksin tai ottaa koko lirpakkeen pois ja laittaa käsisuojat tankoon.
     
  6. MrBig

    MrBig Polaris Pro RMK 163" ja Indy xcr 440

    Minun ymmärtääkseni niissä on sama tanko ainakin vakiona. En tietenkään varma ole.
    Noh raiseri tilattu on...
    Kaikilla taitaa olla niitä sporttechin(oikeinkokirjoitettu?) käsisuojia...
    Onkhan suomessa muun merkkisiä myytävänä??
     
  7. Tike

    Tike Doo 600 SDI

    Suomesta ainakin löytyy Acerbiksen Flageja ja MX light flageja, jotka ovat uusissa reveissä jo vakiona. Niillä on hintaa ~30€ mutta kiinnityssarja onkin jo 50€.
    http://www.mpt.fi/products_pictures/I_5502.jpg <- Flag
    http://www.mpt.fi/products_pictures/I_5510.jpg <- MX Light Flag

    Sitte esim. Duellilta ja Allrightilta löytyy Polisportin malleja kuten Freeflow ja Defender mallit. Ne kustantaa 57€ ja hintaan sisältyy kiinnityssarjat.
    http://www.duell.fi/medialibrary/data/42-47_muovit_Polisport-{phtzt-rrwzq-8bces}.pdf Sivulta kaks löytyy käsisuojia.

    Sitte on ne Sportechin suojat joista jo mainitsit.

    EDITTIÄ: Suitzamanilta saa nuo Polisportin Freeflowt ilman toimituskuluja.
    http://www.suitzaman.fi/catalog/product_info.php?products_id=832
     
  8. MrBig

    MrBig Polaris Pro RMK 163" ja Indy xcr 440

    Tike!!!

    Suuret kiitokset mahtavista linkeistä.... nyt löyty semmoset vähän erinlaiset(pistin tilaukseen polisportin free flowt) suitzamanilta...
     
  9. Tike

    Tike Doo 600 SDI

    Hyvä juttu, itselläni on myös tollaset Yamahassa ja tämmöseltä ne näyttääpi
    [​IMG]
     
  10. MrBig

    MrBig Polaris Pro RMK 163" ja Indy xcr 440

    Soppii tuohon sun yammuun niinku nyrkki silimään.... ;D ;D
     
  11. Tike

    Tike Doo 600 SDI

    offtopikkia jatkaen, odotahan kun 6" korotuspala tulee + Renthalin Fatbar 8) 8)
     
  12. jpt10

    jpt10 ac crossfire 6

    stormillakin on siistiä ufon käsisuojia. siisti on toi yammu
     
  13. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    mulla on sellaset stormista ostetut ufon käsisuojat.. pitäs vain laittaa ne paikoilleen..
     
  14. jpt10

    jpt10 ac crossfire 6

    paa paikalleen ja sitte kuvaa
     
  15. Sauli P

    Sauli P Active Member

    Mulla 6satasessa -02:ssa paikallaan 440:sen 130 mm koroke
    [​IMG]
     
  16. catcat

    catcat Active Member

    Korotuspalat yleensäki

    Nonii elikä 2" koroon ei tarvi tehä käytännössä mitää muutaku heittää paikallee, ja 4" korkoo joutuu jo pidentää kaikkia johtoja,
    onko siis tietoa miten tommonen 3" korko istuis tuoho, pitääkö alkaa pidentää mitää, vai onko vaa muuten nii hilkulla?

    Ski-doo mxz 550f -03

    On muuten pojat nii ihanat kelkkailuilmat täällä Rovaniemen suunnalla että aivan alkaa naurattamaan.
     
  17. mixuman

    mixuman POLARIS 650 triple SKS / LYNX 5900

    Re: Korotuspalat yleensäki

    2" koroon ei tarvi tehä mitään ja mulla ainaki ois vara vielä tuuma korottaa ilman vaijerien vaihtoa.
    mxz 500 -02
     
  18. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    mulla on 5'' korotus ja ei oo tarvinu tehä muutako vaihtaa jarruletku ja muuttaa kaasuvaijerin reittiä :D
    mxz600-99
     
  19. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Onko sulla tankona suora tanko vai se alkuperäinen mutkatanko?
    Mulla ei riittäis ainankaan alkuperäisen tangon kanssa ku korkeintaan 3" vaikka kui muuttaa vaijereiden reittejä, siis Summitissa, eikä muute menny MXZ:kaan.
    3" korotuksella orkkistangon kanssa tulee suurinpiirtein samaan ku 6"-7" korotuksella suoralla tangolla.
    Toisaalta jos heittää orggistangon kanssa 5" korotuksen tulee tyyliin American chopper ;D ja kestää kainalot kuivana ;D
     
  20. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    mulla on orkkis tanko ja 5 tuuman korotus ja hyvin yltää kaikki..
    tänään vaihdan tosin suorantangon siihen jonka tein koulussa :D
     

Suosittele tätä sivua