KYB iskarin tietoja

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Kontio, 13/1/09.

  1. Kontio

    Kontio Member

    Voisiko joku kertoa KYB:in välimännän paikan.... Siis 08 RE:n iskarit.
     
  2. unppi

    unppi Yamaha

    Lisäsäiliölliset? Mitta kätee ja mittaa sen paikan
     
  3. Kurri

    Kurri Re 600 -11

    Mulla ainakin lisäsäiliöllisissä oli välimäntä pohjalla.. tiiä sitte missä pitäis olla ???
     
  4. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Ei ainakaan siellä. Oletko ihan varma, että se nojaa pohjaa vasten?
     
  5. MikaNO5

    MikaNO5 lynx rs600xc

    Noin puoliväli on mulle muutama ammattikuski/ iskarimies sanonut että olisi hyvä yleis ohje... mulla ainakin toiminut....
     
  6. Kurri

    Kurri Re 600 -11

    Sorry huono esimerkkini :'( Varmaan se siellä puolivälissä majailee ku varsi painettuna sisään ::)
     
  7. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Ei se ole oikeassa paikassa silloinkaan. Varsi ulkona jos välimäntä on "pohjassa", ei homma hoida virkaansa. Välimännän tarkoitus kun on pitää paineistetun kaasun avulla öljy paineenalaisessa tilassa (ettei syntyisi liian helposti kaasukuplia) ja samalla hoitaa homma niin että kaasu ja öljy on eri tiloissaan. Jos varsi ulkona välimäntä on öljytilan puoleisessa pohjassa, ei öljy ole enää paineistettuna koska mäntä nojaa säiliön pohjaan.

    Emulsiovaimentimissa ei tuota välimäntää ole, öljyt ja kaasut suloisesti sekaisin.
     
  8. MikaNO5

    MikaNO5 lynx rs600xc

    juuri näin
     
  9. elpaso

    elpaso Member

    Vs: KYB iskarin tietoja

    Laittasko joku kyseisen kelkan etu ja telaston pumppujen välimännän paikan ja öljymäärän.
    Ja miten helpoin ilmata
     
  10. Soppamies

    Soppamies Xterrain 900 Turbo -20, Lynx RS 600 -18

    Vs: KYB iskarin tietoja

    a) Helpottaisi ehkä jos laittaisit tämän "kyseisen kelkan" tiedot
    b) suosittelen että viet huoltoon ja seuraat itse vierestä...
     
  11. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Re: KYB iskarin tietoja

    Ei se mäntä siellä mahdottoman paljoa liiku.. Mutta missään tilanteessa se ei saa olla kummassakaan päässä.
     
  12. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Vs: KYB iskarin tietoja

    Sen verran on asiantuntijoita liikkeellä, että suosittelen lämpimästi viemään iskarit lähimpään tai jopa kauempaan huoltoon. Saattaa loppupelissä tulla kuitenki halvemmaksi ::)
     
  13. elpaso

    elpaso Member

    Vs: KYB iskarin tietoja

    No "kyseinen kelkka" on -08 RE niinku tuolla jutun alussa on sanottu. Iskarit on purettu ja mittojakin on
    tiedossa, mut arvelin vaan varmistaa jos joku oikeesti tietäs tarkat mitat ja öljymäärän. Miten paras tapa ilmata?
     
  14. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: KYB iskarin tietoja

    Kybeihin en ole koskenutkaan, joten helposta ilmauksesta en sano mitään. Mutta öljyä menee sen mitä menee, välimännän korkeus kun on kohdallaan ja ilmat poissa pumpusta niin öljyä on iskarissa oikea määrä.

    Joskin, ei se nyt mahdottomia maksa käyttää niitä huollossakaan, jossa tulee sitten männän paikkakin oikein ja vieläpä oikeat paineet.. Samalla voi vaihdattaa parit simmit, koska aina on säädöissä jotain parannettavaa :)
     
  15. Jarski#32

    Jarski#32 Active Member

    Vs: KYB iskarin tietoja

    Suosittelen itekki lämpimästi että viet iskarit oikeaan huoltoon. Kaikki tulee kohaleen just eikä melkein. Väärin kasattuna saattaa tulla kallis tikki, koska voi mennä iskarit sekä iskarin korvalliset ym.. Niin ja Kybit on oikeastaan helpoimmat iskarit ilmata koska rakenne on erittäin yksinkertainen ja iskari on myös suunniteltu niin että ilmat kyllä tulee pois jos osaa vähänkin kasata oikein.
     
  16. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Vs: KYB iskarin tietoja

    No pitäähän kaveria auttaa, ku kerran purettukin jo on. Tuo sitten ens kerralla oikeaan huoltoon ;)
    Välimännät sinne lisäsäiliön pohjaan (siis pohjaan, ei kantta vasten). Sitten iso säiliö melkein täyteen öljyä ja turskauttelet varren sisään niin se onmelkein siinä. Tuskin saat edes jäämään sinne niin paljon ilmaa, että siitä olis jotain haittaa. 20bar typpeä sitten lopuksi siitä lisäsäiliön kumireiästä injektioneulalla sisään.
     
  17. dinlimies

    dinlimies BAHABOIKA fourstroke

    Vs: KYB iskarin tietoja

    Lisäsäiliöllä olevahan ei niin hirveän nuuka ole siitä väliemännän paikasta, itse laittaisin puoliväliin, jos se jostain syystä avatessa on saatu väärään paikkaan. Iskari, jossa ei lisäs. siinähän sen paikan voi mitata, jos senkin paikka on karannut. Tarkkana olla ettei jää pohjaamaan, siitä tulee turvonneen olonen iskari, kun varsi pamahtaa välimäntään.
    Joskus olen kysellyt välimäntien paikkoja, ja voin sanoa, että ohjeita tietylle iskarille löytyi puolenkymmentä...vaikka vois kuvitella, että millintarkkuudella se tieto pitäs merkkihuollosta saada. Se on tuo "ammattiylpeys" luultavasti.
    Sitten vielä sellainen työohje, jota itse käytän. Paineilma on hyvä typen korvike, varsinkin kun hakee säätöjä.
     
  18. elpaso

    elpaso Member

    Vs: KYB iskarin tietoja

    laitetaanko öljytila kasatessa täyteen öljyä?
     

Suosittele tätä sivua