lappeenrannan reitit

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä kovalainen, 3/3/22.

  1. kovalainen

    kovalainen Well-Known Member

    ajoin tässä muutama päivä sitten lappeenrannan ohi kelkalla tarkemmin sanottuna imatralta uttiin ja ajattelin laittaa tänne nyt viestiä lappeenrannan reitiltä yhestä paikasta. tankkasin simolantien nesteellä ja lähin siitä sit ajamaan luumäen suuntaan niin pääsin ehkä kilometrin tai pari kun olin paikassa jossa moottoritie oli oikealla puolella ja hirviaita vasemmalla puolella ja edessä n.3m pystysuora tiputus pyörätielle. no koska en voinut tuota paikkaa kiertää mitenkään niin eihän se auttanut kuin ajaa kelkka siihen reunalle ja kaasu pohjaan ja paino taakse ja toivoa parasta. homma meni ihan ok muuten mut lisävalot repes kiinnikkeistä ku täräytin siihen pyörätien vastapenkkaan kun ei ollu oikein vaihtoehtoja. eikä siinä sinänsä mitään mut mietin vain et se joka on tulossa toisesta suunnasta nii sillähän sit vasta onkin mielenkiintoinen tilanne edessä. ei mitään mahollisuutta ajaa siitä toisinpäin joten pyörätietä pitkin sitten johonkin suuntaan. toivottavasti on gps et löytää jonku mutkan kautta takaisin reitille. jos ei ole paikallinen niin kuin minä nii ei voi kyllä tietää mihin siitä pitäisi ajaa kun ei pääse eteenpäin.
     
  2. palkkionmetsästäjä

    palkkionmetsästäjä Rehellinen Rosvo

  3. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Tämä nyt vissiin hoidettu isommal koneella..
     
  4. palkkionmetsästäjä

    palkkionmetsästäjä Rehellinen Rosvo

  5. kovalainen

    kovalainen Well-Known Member

    siis olin varmasti kelkkareitillä
     
  6. kovalainen

    kovalainen Well-Known Member

    ja reitti putosi siis kapealle pyörätielle et ei siinä ollu autotietä alhaalla ollenkaan
     
  7. kovalainen

    kovalainen Well-Known Member

    se oli ennen tuota pilotinkadun paikkaa minkä laitoit kun katoin kartasta
     
  8. palkkionmetsästäjä

    palkkionmetsästäjä Rehellinen Rosvo

    Olisiko sitten ollut tässäkohtaa...https://www.google.com/maps/@61.041...4!1s3MrpWA1-YZSvQ3IvxUGHoA!2e0!7i13312!8i6656
    Eikö reittiä ole merkitty jätkänristein?
    On jokapaikassa erittäinkin tärkeä että reitti on merkitty niin hyvin / tiheässä merkit ettei eksyyn pääse, juurikin ulkopaikkakuntalainen kelkkailija.
    Itse olen "eksynyt" kun huonosti merkitty reitti, tämä ennen kun tuli navit ja kännypaikannus yms,,,toki nyt kun voi kännykällä tarkastaa kelkkareitit.fi reitin kohdan helpompi tarkistaa oikean reitin.
    Aina kannattaisi laittaa reitille nuo jätkäristit, kelkkailijoille helpompaa kuin myös merkit tiedoksi tienhoitajalle/ auraajalle, fiksu auraaja ei tuki kelkkareitin kohtaa korkeilla aurapenkoilla.
    Kannattaa paikallisten kelkkailijoiden tai kelkkakerhon olla näistä kelkkareitin kohdista olla yhteydessä kaupungin/kunnan tekniseen toimeen että huomioivat tienhoidoissa yms. kelkkareitin esteettömän käytön.
    Nyt on lunta jokapaikassa tullut tooosi paljon, nuo aurapenkat ovat olleet monessa paikoissa kelkkareittien tukkona.
    Itse juuri tällä viikolla otin lumenauraus urakoitsijaan(useampaankin) yhteyttä kun täällä Toholammin reitillä oli kunnan keskustassa kelkkauran kohdalle kasattu korkeita lumikasoja, vaikka ko. kohdalla oli jätkänristit... Urakoitsijat kävivät parin tunnin päästä jo poistamassa lumipenkat...
    kelkkakerhon aktiivina (talkoolaisena) tarkistan em. asioita kelkalla tai autosta kun päivittäin pyörin ammattini vu0ksi pitkin maakuntia.
    Noista lumikasaesteistä on vaaraa kokeneemmallekin kelkkailijoille, saati vähemmän kokeneille...
     
  9. kovalainen

    kovalainen Well-Known Member

    mä ajan sellasen 7000km vuodessa keskimäärin kelkalla ympäri suomea ja uskallan sanoa että sen verran huima oli paikka et 9 kaveria 10 ei olisi varmaan ajanut siitä mikä voi olla ihan järjen ääntäkin korvien välissä mutta tulipahan itellä hajotettua lisävalot ja pääsin jatkaa matkaa. kelkkareitit.fi ku zuumaan karttaa nii uskoisin että se oli toi kohta missä lukee mattilan eritasoliittymä niin sen tekstin kohdalla kelkkareitillä kun siinä on pelkkä pyörätie mikä alittaa ton moottoritien niin varmaan oli se 3m pystysuora tiputus tolle kapeelle pyörätielle. sitä en muista oliko siinä kelkkareitin merkkiä mutta varmasti oli reitti siinä ja ei voinu kiertää mitenkään sitä paikkaa.
     
  10. kovalainen

    kovalainen Well-Known Member

    ja siis täysin auramiehen syytä tuo tilanne ettei oo joko tajunnut asiaa tai tiennyt et tukkii kelkkareitin tai välittäny siitä tai sit tehny mielestään hyvän jäynän. oli miten oli nii jos se on nyt hoidettu kuntoon niin hyvä homma koska toiseen suuntaan ei muuten pääse ollenkaan.
     

Suosittele tätä sivua