Lynx 3900/250/360/forest fox /Sivulla 1 Syncron laakerointi

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä -valopää-, 21/1/06.

  1. juhhuu

    juhhuu summit

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Mikä on vikana mulla kakspuokissa kun nykäsee käymään niin pitää piettää kaasulla käynnissä kun pysähdyksissä, putsasin tänään kaasarin eikä se käynti miksikään muuttunu, tyhjäkäynti ruuvi on pohjassa. hyvin se silloin ajaessa käy toimii mutta kun löysää kaasun sammuu ku katkasijasta vääntämällä sitten heti kö nykäsee niin lähtee ekalla käyntiin mutta pitää piettää kaasulla hereillä. oisko pumpussa jokin vika? suodatin pitäisi varmaan vaihtaa ko alakaa olleen aika paskanen. :p
     
  2. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Mikä tyhjäkäyntiruuvi? Tarkoitat vissiin sitä luistiin nojaavaa? Ota kaasari auki ja putsaa tyhjäkäyntisuutin tai vaihda se uuteen.
     
  3. Epi

    Epi Potkukelekka

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Mulla sama ongelma 277 roleksissa, pitää vaan laittaa käyntiin primerillä. Olen uusinut bensalinjan ja filtterin, vaihtanut pumppuun kalvot, kokeillut toisella kaasarilla ja isommilla suuttimilla mutta mikään ei auta. Vasta tehty täys koneremppa. Puristukset oli ysin luokkaa. Alkaa keinot loppua.
     
  4. Patrik

    Patrik xc500sp & lynx 3900 gl finlandia purettuna

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Kannattaa kaasuttimen kurkkua vilkasta.

    Viimetalvena kakspuokilla ajossa niin aina ko alko hiljentään vauhtia(pysähtymään tai ainakin melkeen) niin sammui. Sai ootella tunnin tai pari et lähti uudestaan..ei ollut kaasuttimen kurkku halki vaan se koneen puolen kiinnitys kohta(mihin kurkku tulee kiinni), mut sama vaikutushan sillä on.
     
  5. juhhuu

    juhhuu summit

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Mulla oli tuossa okkelissa ja karibossa 277 rotaxi ja kummassaki sama ongelma. Pitääpä kokeilla tuota kaasarin kurkun vaihtoa.
     
  6. Epi

    Epi Potkukelekka

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Mulla on uus kurkkukin. Pitää vielä tarkistaa alumiinisen kurkun tiivisteet.
     
  7. juhhuu

    juhhuu summit

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    No johan alko käymään ku vaihto kurkun,oli murtunu kaasarin puolelta siitä kiristimen tyvestä ku oli aika lahonnu.
     
  8. Busse-

    Busse- Commander ltd 600R ZR 120 Nordik 377R

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Minkä paksuinen on 250cc rotaxin kampiakseli kytkimen päästä?Mikä on tämän kyseisen moottorin hevosvoima määrä,maksimi vääntö ja millä kierroksilla tämä maksimi vääntö on käytettävissä?Mene aika hifi hommiksi, mutta suunnitteilla on tundra lt:hen uusi moottori pilalle hakkautuneen tilalle ;D
     
  9. sx 700 r

    sx 700 r Active Member

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    mahtava keskuslteluketju.

    haulla löytyy paljon juttua ja tästäkin yli 70 sivua asiaa. Mutta asiaan. Satuin löytämään tästä kotikyliltä lymx 250 gl syncro kelkan ehkä n -88. ajettu ainakin yli 7000km. Kone oli ruostunut jumiin pientä ajan patinaa ja tela tosi huono.
    No liotin konetta löpöllä aikani ja kappas se lähti pyörimään :) No tulpan reijästä bensaa sylinteriin ja muutama nykäisy ni laite oli käynnissä vaikka tankissa oli yli 6v vanhat aineet. Tyhjäkäynti olematonta humpaa kierroksia jne. Lämpimänä vaikea saada käyntiin no mutta kulkee ja vaihteet ym toimii.
    Silmään pisti moottorin pään variaattorin ulomman lautasen lemputus?? Sisempi mielestäni pyörii suorassa mutta miksi ulompi lemputtaa? Onko kampura tiesä päässä vai onko limppu väärä?

    Joka tapauksessa meinasin aloittaa koneen purkamisella. Mäntä, laakerit, kiertokanki, tiivisteet/stefat, imukurkku, tulppa ym. Mistä tämmyiseen kannattaisi ruveta osia tinkaamaan ja mitä kannattaa rempassa huomioida? Juttuahan on ollu tuosta väsyneestä kampurasta mutta hyvin tuo jokatapauksessa toimii sitten kun sille päälle sattuu...

    Ja sitten se tela asia. Siihenkin näköjään löytyy vaihtoehtoja alkuperäisestä hirmu räpylöihin. Mulle kyllä välttäis ihan normaali kunhan olis ehjä. Mistä noita kannattais ruveta kyselemään ja millä hinnalla? Tietenkin käytetty kohtuukuntoinen matta kelpaisi kanssa.


    Mukava laite joka tapuksessa ja mielenkiintoinen rojekti kinhan vainb kerkeisi paneutua.

    Kiitos janoan kokeneiden harrastajien tietoja?
     
  10. juhhuu

    juhhuu summit

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Jos tarkoitat että liikkuva kytkimen lautanen vemputtaa niin siinä kytkimessä on varmaan joku vika ko mulla vemputtaa vähän kans mutta ajan sillä silti,kun ei ole kerrenny vielä korjata. Jos asut Rovaniemellä päin niin kannattee kysyä osia tuosta kelkka purkaamosta sieltä saa kohtuu hyvään hintaan mutta ossaa ne tilaisuuven tullen periä paljonki. :p
     
  11. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    No eipä se muuten lieppaa minnekkään jos on kunnossa, tarkastakaa se liikkuvanlautasen tukirengas ja kiinteän akseli.
     
  12. juhhuu

    juhhuu summit

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Tiiättäkö mistä päin rolloa saa noita kytkimen korjaus-sarjoja ja minkä hintasia ne ruukaa olla?
     
  13. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    No en asu sielläpäin,mutta sanonpahan vaan että voi olla syvällä suossa jo tuon kytkimen osat, tahi sit pitää itetehä.
    Vaihtoehto 867474 on ostaa kokonaan uus kytkin
     
  14. juhhuu

    juhhuu summit

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Mulle tuo setä sano niihin kytkimiin saa sellasia korjaus-sarjoja joissa tulee mukana ne puslat ja jotaki muuta.
     
  15. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    on varmaan joskus saanu, nykyjään ei taida saada kun rullia ja liukupaloja tarvikkeena.
     
  16. Busse-

    Busse- Commander ltd 600R ZR 120 Nordik 377R

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Käyppä kysäsemässä roitemasta lehtorannan ekiltä,vois tietää jotaki :)
     
  17. juhhuu

    juhhuu summit

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Onko täälä kellään sattunu semmosta että tuo 253 latais liikaa niin että käräyttää säätäjän ja polttaa lyhyt?
     
  18. jeffgordon

    jeffgordon Lynx Enduro 600R -22, Skidoo TNT 550F -10

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Kelkkana Winha GL3900 -82 ja matto räpsähti poikki. Konepuolellekin tarkoitus tulla sen verta piristystä että uusi matto saisi olla vähän reilummalla harjalla. Käytettyjä huonosti liikenteessä, mutta muutama 3" jaolla oleva näkynyt, onkohan tuohon mahdoton löytää sopivia vetopyöriä? Tässähän on pyöreä akseli laippamallin pyörän kiinnityksellä, siihen ei taida mitään pyöriä muuta kuin alkuperäisiä 1.97" jakoisia löytää joten ilmeisesti ainakin tuo vetoakseli menisi vaihtoon, mistähän malleista löytyy käypäsiä?
     
  19. marko.m

    marko.m Well-Known Member

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Ei se lataa liikaa vaan jännitteensäätäjä on rikki. Minulla taas tekee semmosta että valot himmenee välillä ja taas kirkastuu. Antaa semmosen 6V valoille kun käy himmeänä, että aivan kuin jännitte puolittuis.
     
  20. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Lynx 3900/250/360/forest fox

    Tuntuu olevan aika mystinen vika,mulla meni jo toinen säädin tälle talvelle ja johdot on ok.
    Joku kertoi että takavalo olisi syy siihen mutta nuinhan se on johdotettu jo tehtaalla.
     

Suosittele tätä sivua