Lynx HO 600 KULUTUS

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä slater, 5/2/07.

  1. slater

    slater pimpattu nytro

    Kirjoottelen aiheesta joka on herättänyt entisessä lynx omistajassa oudoksuntaa. Kaveri hommasi 600 ho enduron joka hörsii pelaruksen tavoin pensaa. Ite olen tapellut jenkkiraudan kanssa kyseisen ongelman kanssa ja saanut sen jotenkin aisoihin. Nyt kaverin kapistus syö enemmän kuin antaa. Miten muut kyseisen tuotteen omistajat olette asian kokeneet? Miten paljon syö ja miten olette saaneet kulutuksen aisoihin jos on ollut ongelmia. Minkälainen kempe muuten?
     
  2. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Tuosta saa todella hyvin kulutuksen selville ;D :eek:.
     
  3. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Kyllähän tuossa bensankulutuksessa on selvä ero entiseen peliin, mutta menkööt bensaa kunhan on muuten soiva peli.. ;D
     
  4. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Itellä oli -04 enska ja siinä kulutus ei ainakaan päätä huimannut, mutta siinä oli tosin DPM. Postauksesta ei selvinnyt kelkan malli?

    Tietysti ajotavalla on myös suuri merkitys. PKE:n kanssa aikoinaan juteltiiin, kun ajettiin porukassa suunnilleen samaa vauhtia, niin joku onnistui samanlaisella kelkalla luluttamaan useita litrioja enemmän kuin toiset. Itse onneksi kuuluimme siihen pihistäjiin ;D
     
  5. Juusokki

    Juusokki Indy 600 129'

    Meinaako Tomlyn Enska hörpätä löpöä? Ainakin sunnuntaina vastaan tullessa menasi et yli 30 litraa hörppää...

    Kelkkihän tais olla -04 HO 600...
     
  6. madmaxx

    madmaxx Active Member

    97 km ja tankki tyhjä. Pakkasta 12 astetta. Ajelin niin lujaa kuin kelkalla reitillä pääsi. Syönti aikalailla samanlaista 440 revin kanssa, mikä mulla oli viime vuonna. VOIMA EI TULE TYHJÄSTÄ!
     
  7. WeePee

    WeePee Lynx Enduro

    Mulla oli viimetalvena kyseinen kelkkamalli ja kulutus alkutalvesta 33l/100km. Syynä oli revenneet imukurkut joitka vaihdettiin takuuseen.
    Sitten kulutus tasaantu johonkin 27litraan. Jossakin makkaranpaistoretkellä hyvällä kelillä saatto päästä jopa alle 25l satkulle.
     
  8. TTM

    TTM Well-Known Member

    Joo. kelkkahan on minun ja syö aika helvetisti, 30-33l/100km. Onko kukaan vaihtanut suuttimia ja onko vakio koot 360 ja 17,5. Entä onko kukaan vaihtanut neuloja( jotka ei ole säädettävät). Voima ei tule tyhjästä, mutta liika on liikaa, ei pääse kauas kotoa tai paremmin huoltoasemalta. Kelkassa on dpm ja en tiedä sen toiminta periaatetta, joten voiko siinä olla vikaa mikä nostaisi kulutusta?
     
  9. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Jep, Tämä tuli huomattua pohjoisen reissulla. 2 samanlaista kelkkaa oli mukana, tankkauksen jälkeen ajettiin joku n.50-60km patikkopätkä takaisin mökin pihaan, ja bensamittareita katsoessa huomattiin että minulla oli mennyt 1/2 tankkia bensaa, kun kaverilla oli mennyt vain vähän päälle 1/4...

    Sitä se pumppaava ajotyyli teettää.. :E Pitäis uskaltaa vetää enemmän hanat kaakossa.. :-\
     
  10. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Vakio pääsuutin on 380 ja tyhjä tuo 17,5
    Itse ajoin vajaa 7000km vastaavalla pelillä ja n.5 kertaa pääsin alle 30l/100km normi oli juurikin tuolla välillä 30-33 ja paras 38. Se todella vie tuon jos sitä vaan käskee.
     
  11. belarus

    belarus On Se

    NO HUH!
    Hurjat on jutut jos tuommoset on luvut. Kulutus on itellä pyörinyt 20-23 litraa,
    aivan sama miten ajaa. Olisko lämppärit päällä kaasarissa, tai dpm letku irti.



    VAAN TURHA laskea elämä on.... 8)
     
  12. Re

    Re Lynx Re 600 H.O -07

    niin kun itekkin on re:ssä kulutus ollu siin 24l kieppeil kovassa ajossa...
     
  13. tek

    tek Lynx RE E-Tec -15

    Pitääkös nuo lämppärit muuten yleensä olla päällä vaiko pois? Miten se vaikuttaa kulutukseen?
     
  14. belarus

    belarus On Se

    Jaa en ole kyllä pitäny ite päällä, kun oikein pakkas pölinässä jos jonkun perässä roikkuu.
    Mutta sen verran olen kyllä sitä kokeillut, että kyllä se kulutusta nostaa. :eek:
     
  15. slater

    slater pimpattu nytro

    Yli kolmekymppiä sataselle. Pahoittelut tiedon puutteesta.
     
  16. xc700

    xc700 600rr

    Kaverilla oli viime talvena enduro 600 ho -04 ja kulutus oli kokoajan yli 30 litraa sadalle. Vehje kävi huollossakin ja asia ei muuttunut miksikään.
     
  17. Enska600

    Enska600 Lynx RE e-tec

    Mulla on toi tavan 600 kone, mut vei sen 35-38 kun oli toi letku irti. Kertaakaan en oo päässy alle 30l/100km (30-35) on normikulutus kun antaa kahvaa. Mitenkäs noi kaasarin lämmitykset vaikuttaa kulutukseen?? Siis miksi ei niinkään että miten paljon?
     
  18. belarus

    belarus On Se

    Jaa Voipi olla, että olen väärässäkin. :-[
    MUTTA.moottorin hyötysuhde paranee 1%, kun imuilman lämpötila putoaa 5°C.
    Eli enemmän happea samassa määrässä seosta, kun se on kylmää.
    Ja miksi se säätö siihen, sitten olis laitettu? Enpä muuta keksi. Ja edelleenkin voin olla väärässäkin.
    SAAB korjata. ::)
     
  19. enska03

    enska03 Kelkaton

    Itsellä kulutus pyörinyt siinä 23-25l paikkeilla. Tälle talvea vaihdoin pääsuttimet 370:si, ei huomattavaa vaikutusta noin litran verran kulutus laskenut, en osaa sanoa uskaltaako vielä pienempiä koitella. Aika kovaa ajua on tuohon kulutkseen saanut ajaa, kunhan ei joka kuopassa paina liipaisinta ihan tankoa vasten.
     
  20. TTM

    TTM Well-Known Member

    Tais löytyä syy kulutukseen. Aamulla alko pakin kans temppuilu ja kun vitutus oli huipussa nostin kannen ylös ja no niin. Männästä sulanut osa, siinä purkaessa huomasin että rengas pyörinyt ympäri ja sorvannut pakoaukon puolelle uutta uraa, renkaan urassa oleva tappi lähtenyt pois tai painunut sisään. No nyt tarttis saada männät ja muutama tiiviste, että näin tänään. Mitkä männät kannattas laittaa kyseiseen rotaxiin, alk.per. vai?
     

Suosittele tätä sivua