Mönkkäri ja kelkkaurat

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hansanen, 28/12/05.

  1. naskali

    naskali Member

    Nii-in.. Heräs kysymys miksi mönkijöiden pitäisi saada ajaa moottorikelkkaurilla? Siksikö kun on valmis ura, vaiko ettei tiedetä miten mönkijöille tarkoitetun uran saisi tehtyä? Ainahan apua saa kun vaan kysyy.. Vai onko siihen jokin muu syy? ???  Minä tykkään ettei kelkkaurilla ajella mönkijöillä, ainakaan pyöräversioilla.
     
  2. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Ei tuo kyllä ihan kelkkauralta näyttäny missä kaivattivat. Tuskin tuollalailla jää kiinni jos kovaa reittiä tai uraa ajavat. Varmasti ne jotain jälkee tekee mut en usko et ihan tuollasta kuitenkaan elleivät sitte poikkea reitiltä.
     
  3. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Itse näin viime vkl. reitillä 600 Raptorin jossa oli edessä sukset renkaiden tilalla ja takarenkaissa lumiketjut, ei se senkummemmin jälkeä jättänyt! Ja mukavasti tuntui menevän patikossa :)
     
  4. antti11

    antti11 Guest

    itse ku ajoin krossarilla tai trialilla oikeastaan ratsiaan nii sanovat vaa et ku ei oo viralliset noi reitit, vaa kelkkauria nii saapi ajella kunhan muistaa kypärän laittaa ja vakuutuksen hommaa, samaa mieltä olivat mönkkäreistä. eli itselle tuli teitysti kypärättä ja vakuutuksetta ajosta sanomista, sakkolappukin tais tulla..
    mutta jos ei oo virallisia kelkkareittejä vaa kelkkauria nii vakuutus mönkkäriin tai monttupyörään ja sitte vaa ajelemaan. mopolla on toi sitte kieletty, pitää olla kuulema maasto-ajoneuvo. mut tollasta ne kytät mulle kerto.
     
  5. antti11

    antti11 Guest

    nii ja on jo kakspyöräisellä ajellu reittejä pitkin toista tuhatta, ei oo tullu vielä mitään valituksia kelkkailijoilta, päinvastoin. kerran loppu bensat nii siinä sitte mukava kelkkailijapariskunta tarjoiutui antamaan muutaman litran tankista jotta pääsisin kotiin.
     
  6. Keke

    Keke Well-Known Member

    Uran haltijalta tai maanomistajalta on kysyttävä lupa saako mönkkärillä/prätkällä ajaa..
     
  7. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member


    Hyviä provoja yrittää heittää ;D ;D
    Onneks sattu olee niiiin tyhmä polliisi, ettei edes kysyny, onko sulla lupaa maanomistajalta ajaa siellä ja sattu vielä mukava pariskunta kelkalla, jolla oli letku varattu mukaa, jos jollai krossarilla tai trialilla ajavalla sattuu bensa loppuu ;D ;D ;D
     
  8. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    tämän päivän reissullahan tuli uraa vastaan joka oli möyritty suoraan sanoen paskaksi..se ku meis etes suoraa vai ku oli kierrelly puolelta toiselle...
     
  9. ilecat

    ilecat cf 8 r 2010/09

    no ja paras tänään oli traktori kelkkauralla. ukko oli lähteny mamman kaas ajelulle.
     
  10. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Pilkkimiehet tuli vastaa Lada nivalla, oli aikas mukavasti ruopinu laidasta laitaa...
     
  11. AAKE

    AAKE F8-09 F 6 -06

    Eivät kuulu kelkka reiteille
     
  12. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    jeah!!!! on se ilo nähä setka reitillä... ja takalasi huurussa tainnu olla hetkeä ennen jotku setka fantasiat sielä"kaksiossa"
     
  13. Kiertokanki

    Kiertokanki Evo 500

    Minä ajoin tänään kalajoelta alavieskaan ja 40 kilometrin matkalla vastaan tuli kaksi traktoria ja yksi kaupunkimaasturi, kaikille annoin tietä ja nostin räpylää koska melko varmasti ne olivat maanomistajia jotka sallivat kelkkauran kulkevan maittensa halki, auton jäljiltä oli kyllä melko inhottavat raiteet. Mönkkärit näkyvät onneksi pysyttelevän jäällä.
     
  14. Vilho

    Vilho freeride

    Rovaniemi
    Rovaniemen poliisi otti sunnuntaina kiinni Alakorkalosta kaksi väärillä reiteillä ajellutta moottoripyöräilijää. Miehet ajelivat pitkin kelkkareittiä motocrossipyörillä. Kummallakaan miehellä ei ollut moottoripyörän kuljettamiseen oikeuttavaa ajokorttia.

    Poliisin mukaan motocrossipyörillä ei ole muutenkaa asiaa kelkkareiteille.


    Mönkiälle taitaa olla sama kohtalo?
     
  15. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Ympärivuotinen käyttö olis suotavaa, jo reittien talvikuntoa ajatellen! Meillä päin on ollu puhetta ainaki että jos maksajia löytyy niin reittejä pohjustettais ja kaupunkia on asiasta yritetty hiillostaa. Jatkuis kausi molemmista päistä eikä tarvis aina oottaa että saa puolimetriä lunta että tamppari pääsee kulkemaan. Eikä se mönkijä nyt niin paha kulkine ole tuolla reitillä. Ehkä jos muutama menee ja vähän ruopii mutta jos niitä sata laitetaan samaa uraa ajamaan niin saattaa olla jo kirjaimellisesti polannetta! Eipä kelkatkaan sitten söis uraa patikolle niin helposti.
     
  16. arskaw

    arskaw Well-Known Member

    ihan hassua,sano joku kaupunkilainen,mun kelkalla pystyy ajelemaan epätasasta maastoa,umpihankea ja vielä sellasissa paikoissa missä mönkijä ei pärjäile alkuunkaan,jopa sellasissa missä mönkijä on ajellu,onko nuo molemmat skidoot ja vaimon lynxsi niin ylivertaisia vai olenko itse niin älyttömän taitava.valitteli tuo naapurin setä että pääsee loistavasti mökilleen vaikka pojat tuolla mönkkärillä lumeen tekivät uria.mitä on TOSI kelkkailijat mieltä,oli minulla tuossa syksyllä ongelmia varpaankynnen kans.ja tuli vielä mieleen,pakko sanoa että valittelivat tuossa lehdistössä nuo hiihtäjät ettei ollu luistelulle ja perinteiselle tarpeeks hyvät ladut eteläsuomessa.

    ostanpa hongkongista ruåtsin armeijan sukset ja käyn kokeilemassa.
     
  17. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Minä ohitin viime reissulla kelkkauralla ensin pyöräkuormaajan ja vähän myöhemmin neliveto lava-auton... Näkyi sillä reissulla yksi kelkkakin ;D
     
  18. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Ja minä tässä pari viikkoa sitten reitillä ohittelin golfin ja avensiksen ja åkermanin ja moton... Ja eilen JCB:n traktorikaivurin... Jotain puuhommia vissiin tuolla reitin varrella menossa ;D Vaikka ei se kyllä kiva oo ku tuo yks parhaista reiteistä täällä (lapintuuli- elski) on pilattu totaalisesti nuilla kaivuu ym. hommilla.
     
  19. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Eihän se mukavaa ole jos reitti on paskana tai ihan möyritty mukkelikoksi, mutta se on voi voi...
     
  20. doth

    doth Pro-X 440F -02

    Oulussa tykkäävät ajella krossilla hiihtoladuilla, ja myös kelkkaurilla, tullee vastaan ni ! pleksi soi  :-X ​
     

Suosittele tätä sivua