Maavaran nosto.

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä mikaa, 4/11/06.

  1. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Kestääkö tuon g-typen takapukin kiinnitystä puottaa alemmas? Tai vaikka puottaa eestä niihin alkuperäisiin alempiin reikiin ja taakse tekee kiinnityksen justiinsa rungon ulkopuolelle. Tuntuu olevan tuo runko aika pehmeä kun osu kantoon astinlauta niin väänsi pikkasen telatunnelin alareunaa 10cm alueelta.
     
  2. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Kaverilla on g-type ja se sano että sitä alustaa ei saa kovin helpolla laskettua.
    Se on kuulemma etupäästä kiinni kolmesta paikasta eli sen alustan etupäänkin kiinnityksiä pitää siirtää jos meinaa saada korotettua perää..

    Mutta eihän se silti ole ku panna tohinaksi! ;D
     
  3. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Ei siinä minusta ole kuin etupukin kiinnitykset, yläkääntöpyörät ja takapukin kiinnitykset, ainakin silloin kun viimeksi sinne vilkuilin.
     
  4. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Jaa, empä ole ite tutkiskellu vaan kaveri se jotain puhuskeli..
    Eiköhän se siitä.
     
  5. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Tämmöinenhän siitä sitten tuli:
    [​IMG]
    Maavaraa tuli 4-5cm lisää.
     
  6. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Sulla on ilmeisesti G-Touring? Siinä on eri alusta mitä noissa G-tyypeissä... Sen G-typen saa kyllä laskettua, mutta vaatii pikkusen enempi töitä, että toimii oikein. Saa sen laskettua sillain helposti laskemalla vain, mutta toiminta ei oo oikea sitte.
     
  7. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    On joo. Jaa niissäkö on erinlainen, olen uskotellut itselle ettei niissä ole pääpiirteittäin eroa paljoa muuta kuin iskarit. En tiedä sitten että miten tuossa tuo toimii. Olen kyllä laskenut ettei vipusuhteet ja sun muut muuttuisi.
     
  8. miika

    miika lynx g-type 670

    missä reijissä teillä on ne etupukin kiinnikkeet? ku itelä on kolmet reijät en tiiä onko alunperin ollu. mut mulla ne on niis ihan ensimmäisissä.
     
  9. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Ei tuossa ole kuin 1 reiät ja toiset olivat semmoisen puoleksi avatut elikkä siinä kohtaa runkoa on 3 peltiä, joista keskimmäiseen piti tehdä läpi asti reikä. Alkuperäiset reiät ovat sinun tapauksessa varmaan ylimmät ja etummaisimmat.
     
  10. miika

    miika lynx g-type 670

    joo otin just irti etupukin kiinnikkeet ja joku oli porannut ite etummaisten etu puolelle vielä yhdet lisä reijät .voiskohan se vaikuttaa ku mulla ei noi taka iskarit jaksanu kantaa perää ja iskarit tuntu ihan ehjiltä ? tuntu muutenkin toimimattomalta toi alusta.
     
  11. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Mulla samaa vikaa, kun istahtaa kelkan päälle niin ei iskarit nosta takaisin perää ylös. Mulla tuntuu myös perä joustamattomalta, en tiä onko mulla sitten iskari mennyt. Tornion K-Raudasta kysyin kerran alkuperäisen iskarin hintaa niin se oli jotain 100€. Taitaa olla nuo heikot iskarit tyyppivika.
     
  12. miika

    miika lynx g-type 670

    multa kyllä tossa on öhlinssit. minkä laiset ehjien iskareiden pitäis olla mulla jaust jaksaa painaa ne alas mut ei ne mitenkään äkkiä ponnahda sieltä takas. ja tuntuu kyllä aika jäykiltä saa tosissaan painaa.
     
  13. bujahasa

    bujahasa Member

    Nehän tuntuu sitten ihan sellaisilta kun pitääkin.

    Jos taas perä nousee pomppaamalla ylös, on syytä viedä iskarit huoltoon.
     
  14. miika

    miika lynx g-type 670

    joo muttakun mulla ei jaksa nostaa ylös asti, jättää noin kymmenen senttiä jousto varaa käyttämättä ylhäältä. ja sen jälkeen se on lähes joustamaton.vissiin turha sit viedä huoltoon noita iskareita täytyy kait ettiä jouset toho.
     
  15. jhir

    jhir Well-Known Member

    jos tuota telaston kiinnitystä muuttaa mihin suuntaan vaan niin pitää koko alustaa muuttaa samaan suuntaan ,mukaanlukien sukset.
    Itse en muuttaisi kiinnitystä kun siitä ei ole mitään hyötyä.
    jos pelkan takapukin nostaa ylemmäs eli pudotaa kiinnityspistettä alaspäin niin perus korkeus muuttuu ylemmäs mutta tällöin takapukki painuu istuessa alemmas ja jo pieni umpinen aiheutaa sen että kelkka kaivaa itsensä hankeen. kokonaissuutena paljon huonompi alusta
     
  16. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Ite olen ainaki puottanut kaikki, kuten kuvassa on. Kyllä siihen vain sen 4-5cm maavaraa tuli lisää, tuo on muutenkin niin matala vakiona.
     
  17. jhir

    jhir Well-Known Member

    maavaraa tulee lisää mutta ei joustomatkaa. Miten nostit keulan??
     
  18. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Onhan noissa g-touringeissa telaston joustot pitemmät kuin endurossa ja  muissa 97-00 kelkeissä lukuunottamatta catteja eli 300mm eli ei ihan pienet kun ottaa huomioon kelkan iän. Toi maavaran nosto on kuitenkin ihan ok jos ajelee paljon umpisessa. Sitä en sitten tiedä miten toimii.
     
  19. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Joo siis olen telastosta puottanut kaikki kiinnityspisteet, keulaa ei ole vielä laskettu mutta eiköhän sekin tule tippumaan.
     
  20. jhir

    jhir Well-Known Member

    niin kaipa ymmärrätte että jos kaikkia osa-alueita ei muuteta samassa suhteessa niin kokonaisuus kärsii. esim. jos telasto on laskettu alaspäin eli maavaraa on tehty lisää ja keulaan ei puututa niin etu pukki joutuu painumaan aika paljon sisään jotta sukset ja telaston taka osa "pysyy" maassa. Jos etu pukin säätää kireelle, kelkasta voi tulla aikamoinen "kiikku" jne. No ymmärtiköhän kukaan mitä tarkoitan :p
     

Suosittele tätä sivua