"Merkin miehet"

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Maunusjokke, 8/9/07.

?

Elikä ketkä on fanaattisimpia kelekkamiehiä, samalla merkille uskoutuneita?

  1. Yamaha-kuskit

    33.0%
  2. Ski-Doo-kuskit

    15.8%
  3. Polaris-kuskit

    16.3%
  4. Lynxi-kuskit

    19.1%
  5. Catti-kuskit

    14.4%
  6. Muu

    1.4%
  1. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Meillä on aika reilusti näitä polle fanaatikoja.. yhen mie oon jo onnistunu käännyttämään ja vielä kun sais nuo muutkin niin maailma olis paljon parempi paikka elää ;D
    Vaan mulle yks **tunhailee mikä siellä alla pärisee kunhan se vaan toimii niinkuin pitää. Mikä ei toimi niin se laitetaan kiertoon ja katellaan jotain muuta.
     
  2. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Jaa, fanaattisimmat taitaa löytyä tuosta pimpparautaleiristä.
    Itse olen ajanut kaikkia merkkejä, omistanut pari Cattia, pari Lynxiä ja yhden Ski-Doon. Seuraava merkki voi olla taas mikä tahansa, mutta näillänäkymin ei koskaan Polaris ;D. Yamaha ei ole vielä koskaan tuntunut hyvältä, mutta eihän sitä taas seuraavalla kerralla tiedä. Eli, itse en ole ollut merkkiuskollinen, kaikkia (paitsi Pollea) olen katsellus sillä silmällä ja testannutkin mutta valinta on merkkien väliltä mennyt sen mukaan mikä itselle parhaiten on käteen käynyt. Joka kerta on kuitenkin merkki vaihtunut, en näet jaksa uskoa että sama merkki voisi tarjota parhaan vaihtoehdon vuodesta toiseen kuten jotkut merkkiuskovaiset tuntuu ajettelevan...
     
  3. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Ainakin tietyn japanilaismerkin miehet ottaa herkiten herneitä nenuun. En tarkota välttämättä täällä mutta noin yleisesti. ;D
     
  4. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Sama täällä..  ;D
     
  5. kole

    kole Mxz x-rs 850

    Ei se yamaha tehny minusta merkkiuskollista kuin kolmeks vuotta. Itellä vaikuttaa aika paljon kauppias ja varaosien saatavuus, kokemukset polariksen ja yamahan kuukauden tilausajoista ei tehnyt hyvää vaikutusta.
     
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Jaa, kyllä ne totisimmat "fanit" taitaa löytyä brp ja Yami puolelta. Itselläkin oli kerran Yami, eka oma kelkka, siinähän sitä oppi sitten "huoltamaan" ;D kelkkaa. Sitten on ollut Catteja ja kun vielä hurahti noihin em merkin aikansa suurimpiin cc/hp niin nyt ei voi vaihtaa kun ei ole vaihtoehtoja. Hei, onhan se vaihtoehto olemassa, kylläkin pajan kautta. Ruisku Yami + mutka ;)
     
  7. Keke

    Keke Well-Known Member

    Pirkka-tuotteiden (Yamaha) omistajat ovat niitä fanaattisempia. Venepuolella olen kova Yammun kannattaja koska ovat ymmärtäneet tehdä kunnon moottoreita.

    Jokaisen veneen peräpeilissä pitäs olla tällane kiinni koska ei voi muuta ku kehua ominaisuuksia 8) :-*
    [​IMG]
     
  8. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Viitsisköhän kokeilla, ei kait se kuitenkaan niin hyvä olisi... Meinaan, näinköhän löytyisi sopivia potkureita yli 8000 kg painavaan veneeseen... Tietty, uistelussa tuo voisi olla hyvä, nyt menee tyhjäkäynnilläkin ihan liian kovaa ;D
     
  9. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Tähän ei voi muuta sanoa, kuin että, Suomi on Corolla kansaa.... ;)
     
  10. Keke

    Keke Well-Known Member

    Catiska: Tästä mallia 8)

    [​IMG]

    Hansanen: taivaspaikka o taattu ku omistaa Corollan ja Yamahan ;D
     
  11. Ike

    Ike RossiMaksi

    I´m there!

    [​IMG]

    Ike
     
  12. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Jaa, eipä oo miusta oo mikään ollut oikeestaan sen kummosempi kuin muutkaan, omat juttunsa jokaisessa. 8)

    Oma "merkkiuskollisuus" johtuu varmaan mon estakin asiasta, kun näitä vähän käytettyjä tulee pääasiassa ostettua muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, niin kukkarolle sopiva hinta lienee yks tekijä. Toinen hyvä syy on oman merkin myyjä jossa saan ainakin itse seudun parasta palvelua ja osaamista. Ja jostain syystä palvelu on cattiliikkeessä ollu minulle parasta vaikka liike onkin vuosien varrella vaihtunut. ???

    Niin ja sitten tietenki se varmaan tärkein, että alkaa nää cattien metkut olla pikkuhiljaa aika tuttuja ja näitä melkein osaa ropailla vaikka silmät kiinni.

    Mutta kyllä joka merkiltä löytyy sellanen laite mitä voisin kokeilla ihan heti, ainakin ens talven mallistosta. ;D
     
  13. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Eikä se merkkiuskollisuus miestä pahenna. Ainakin minä olen löytänyt ihan yhtä hyvät tyypit joka merkin parista.
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Sama täällä.
     
  15. ISÄNTÄ

    ISÄNTÄ AC CrossFire6 -07

    Juu, ei oo kyllä ikinä tarvinnu olla noitten merkkien takia käsirysyssä ;D Ja kun tuossa mietiskelin asiaa enemmälti niin on tainnu tässä muutaman viime vuoden aikana ruveta tämä "merkki-uskollisuus" hiipumaan aika rankasti ja syy lienee siinä jotta nykykelkat alkaa olla aika tasaväkisiä....
     
  16. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Joo, jokasella merkillä omat hyvät ja huonot puolensa. aina on joka merkin kannattajat samaan kahvipöytään mahtunu ;)
     
  17. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    joo ja hyviä väittelyitähän pitää aina olla metässä ja kahavipöyässä :)

    Oman fanaattisuuden sanelee ihan täysin tuo romumäärä varastossa ja se että noitten samojen laitteitten kans on pelattu jo suunnilleen siittä asti ku oppi käynnistään ton peltiläjän. Ja muutenki, kun ajelee käytetyillä vanhoilla kamppeilla, on ihan hyvä ajella samoilla merkeillä että on tuttuja KORJATA ;D
     
  18. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Juu,

    Itellä nyt on ihan yks ja sama millä sitä ajelee, kuhan päsee ajamaan. Mutta minusta on älyttömän hienoa että löytyy tuollaisia oikeita merkkifanaatikkoja. Siis ihan aikusten oikeesti. Näiltä tyypeiltä yleensä löytyy apu teknisiin ongelmiin hyvinkin nopeasti! Ja kaiken lisäksi näiden tyyppien kans saa aikaan loistavia tinkoja iltojen pimetessä... ;D
     
  19. JariTapani

    JariTapani Guest

    kyllä ne nokkahuilumiehet/naiset on niitä kiihkoilijoita, ei toki kaikki mutta suurin osa :D
     
  20. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Sama vika, on tuo käytettyjen osien saatavuus näiläperillä melko hyvä nuihin bompan romuihin, ja uudet osat tulee nopsaan. iltakymmeneltä viimeksiki piti pirauttaa kairasta että ei löytys Lyneen vartsua ni löyty ja sain romun yöksi pajalle :)
     

Suosittele tätä sivua