Mikä käytetty sportti kelkka kannattaa ostaa???

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä pexa, 26/11/08.

  1. pexa

    pexa Ski-Doo Renegade 850 -20

    joo no paljokohan mahtaa olla paino eroa nuilla 500 ja 600 edgeillä?? että onkohan miten paljo raskaampi viedä sitä 600?

    entä umpihanki ominaisuudet nuilla sportti kelkoilla yleensä, että onko suuria eroja?

    entä ratkeileeko nuista rungot mistään yleensä?

    siinä ois taas muutama kysymys ;D
     
  2. Åkerman

    Åkerman Sledless

    600 varmaan vähän kevyemmät sukset ;D
    Melko kankeita nuo umpisella on F-cattiin tai ZR:n verrattuna.
    Ratkeilee rungot, mutta vaatii jo melko kovaa käsittelyä. Omat ainakin kestivät voltteja yllättävän hyvin.
     
  3. vilipertti

    vilipertti lynx rc 800 -06

    painoeroa ei käytännössä oo mitään. 600 tietenkin enemmän vääntöä ja voimaa vastaa paremmin kaasuun ja jos ajat umpia tai vaikka muuten raskas keli niin 600 ei oo niin kovilla ja ei tarvi ajaa koko ajan sormi suorana...
     
  4. Nyytsi-man

    Nyytsi-man Polaris pro-xr 440/600. Polaris RMK144

    Itellä on 600 edge ja omasta mielestä aika kevyt viiä. Eikä toi kauheesti painakaa toi 600 edge  ;)

    Nyytsi-man
     
  5. jamiva

    jamiva Well-Known Member

    Käytännössä 500 ja 600 ei ole painoeroa kuin muutamia kiloja jota ei takuulla huomaa ajossa  :)
     
  6. Anioldur

    Anioldur Polaris xc 600 sp

    Mulla omassa xc:ssä on omamassaksi ilmotettu 344kg ;D Eilenki 2 kertaa tienpenkassa kiinni ;D
     
  7. jamiva

    jamiva Well-Known Member

    Tuo omamassa luku  sisältää kelkan+kuskin+tankilisen bensaa
    Jos oiken muistan niin kuskin paino on 80 kg ja bensa n.45kg ja lopputuloksena on sit pelkän kelkan kuivapaino
    Palttiarallaa 220kg ja rapiat päälle, niin sanottu kuivapaino jonka muutkin valmistajat ilmoittavat kelkan teknisissä tiedoissa  :)
     
  8. Anioldur

    Anioldur Polaris xc 600 sp

    Ahaa. Hyvä että kerroit ;D Aattelinki et miten vitussa voi painaa kelkka nuin saatanasti ja vielä sportti ;D
     
  9. jamiva

    jamiva Well-Known Member

  10. Ilves-kissa

    Ilves-kissa Lynx X-trim Commander 800 E-tec -14

    Ihan noin puhtaasti minun mielipide on LYNX ENDURO 500/600 HO -03. Kunnon pohjoismaisiin patikoihin tehty luottokampe.Lähes kotimainen. Tyylikäs punainen. Alusta ja keula aikansa aatelia.

    KÄYTÄ AIKAA JA ETSI VALIOYKSILÖ.LÖYTYY KYLLÄ AJAN KANSSA.

    JOS KÄYTÄT 3000E NIIN PÄÄSET KÄSIKSI HYVÄÄN KELKKAAN.
     
  11. pexa

    pexa Ski-Doo Renegade 850 -20

    joo, mutta budjetti ei tule tällä hetkellä yltämään siihen, mutta kiitosta hyvistä vinkeistä joita on tullut..


    ja nyt alkaa näyttää siltä, että valinta kallistuu -01 arctic cat zr-600: seen.
    joilla kokemusta on kelkasta niin kertokaas ihmeessä mielipiteenne!

    omasta mielestä kelkassa plussaa on ainakin: ruisku, hinta ja jotenki se tuntuisi omaan käteen sopivalta vaikka en ole koskaan edes istunut kyydissä ;D päässä syntyneitä mielikuvia siis, mutta mitä nyt kävin tuossa moto liikkeessä istuskelemassa tuon ikäluokan kelkkojen kyydissä(ski-doo, polaris, lynx, yamaha) niin ei niistä ilman koe ajoa paljon eroa huomannut.
    (lähes luovuin ajatuksesta, että laittaisin 500:sen. kuitenki kohta pitäs olla isompaa hamuamassa. ja niin kuin alussa totesin 600 pollen olevan mieleisempi ajaa kuin 500 niin ei kait sitä kannata sen kummemmin miettiä..
     
  12. inoj

    inoj ei kelkkaa

    Itse en kyllä tuohon kattiin edes vilkaisisi sen verran olen sivusta katsonut kun tuollaisia kelkkoja on yleensä kärri kyydillä tuotu reitiltä takaisin,mutta oma on valintasi(ja tämä on vain minun mielipide)
     
  13. pexa

    pexa Ski-Doo Renegade 850 -20

    joo ja tämän tyyppisiä mielipiteitä tyyliin ''serkun kaverin miehellä ei vissiin pelannu ollenkaan'' en pidä kovinkaan uskottavina, mutta katotaan nyt vielä..
     
  14. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Ja jos löytyy pro x niin vielä hiukka parempi kuin edge, siis polaris 02-03 ja samoissa hinnoissa. Itse kyllä jättäisin sen katin pois laskuista.
     
  15. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Juu, sanoo mies joka ajaa fusionilla... (ja tämä on vain minun mielipide)

    Polleista tuohon hintaluokkaan xcsp 600 01-02. Varmaan ihan samantasoinen vehe tuohon kattilaan verrattuna. Puuttuu vain se ruisku...
     
  16. PRO XR 440

    PRO XR 440 Storm 819,092

    440:stä PRO X(edge) fööniä suosittelen... ketterä kikkailuun ja tarpeeksi potkua enskertalaiselle... ;)
     
  17. pexa

    pexa Ski-Doo Renegade 850 -20

    ee kyllä minä nyt taidan unohtaa ne alle 600 ihan kokonaan. ja oon kuullu niin paljo huonoja kokemuksia nuista fööneistä varsinkin lämpimällä kevät ilmalla että ne unohdan vielä paremmin. ja kävin tuossa kaverin 600 zr kokeilemassa niin kyllähän se semmonen ois jo ihan kiva.
    mutta hyvä ettätulee eri mielipiteitä niin voi aina eri kantilta ajatella asiaa.
     
  18. polaris edge 500

    polaris edge 500 polaris RMK 550-09 polaris iq 600cfi-07

    Vs: Mikä käytetty sportti kelkka kannattaa ostaa???

    no nitse ottaisin 500-600 edgen on meidän pihassa muutama vehje ollut ja tyytyväisiä ollaan oltu ;D
     
  19. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Vs: Re: Mikä käytetty sportti kelkka kannattaa ostaa???

    Sitä tikulla silmään joka ei vanhoja muistele ;D
    http://kasma-rc.com/galleria/displayimage.php?album=random&cat=11&pos=-950

    Kyllä edelleen edge polle olisi kovilla, tai sitten tuo F-katti ehyellä rungolla.
    Uudemmista sitten RR tai RE, alkaa olemaan hinnat kohdillaan.
     
  20. SnowKing

    SnowKing Well-Known Member

    Vs: Mikä käytetty sportti kelkka kannattaa ostaa???

    No sen verran häätyy sanoa, että laita ehrottomasti Pollen Edge 500 tai 600. Itellä oli -01 500 XC SP edge (pun.) ja ajoin sillä 3 talvea ja jumalauta melkein yötä päivää. Se kelkka sai niin runtua ja kyytiä ettei mikään kelkka meillä ole saanu sellaista haipakkaa. Siinä oli parin tuhannen luokkaa mittarissa ostettaessa, huom. ilmoitan kilometreissä, ja kun se lähti multa, niin mittarissa oli melkein 11 000km. Laitoin aina Pollen omaa VES:sin öljyä, remmin vaihdoin joka talvi uuden, sekä normirasvaukset jne. tein, niin ei koko aikana yhtään mitään. Ei edes yhtään kertaa rikkonut / katkonut remmiä!!! Ai niin joo tosiaan olihan yksi, Telan takarullan laakeri petti, mutta silloinkin oli mittarissa jo melkein 10 000km. Eli koko aikan ainoa pakollinen osa joka piti uusia oli muutaman euron laakeri. Että on sitten ollut huolettomin kelkka mitä minulla ollut. Pakoaukon säätimet kannattaa tosiaan kerran vuoteen käyttää auki ja puhistaa, ja jopa hieman viilata koromaisia kulumia luistimista, ettei niistä irtoa mitään murusia tms...jotteivät pääse rikkomaan pyttyä! Kaveri myöskin laittoi pari talvea myöhemmin tuosta minun edgestäni, Pollen Edgen 500 ja se oli -03. Se kans ajanu sillä tässä viimeisen 3 talven aikana 8000km, eikä ole ollut mitään!

    Tietty ainahan pitää muistaa että kelkka on kelkka, jossa yleensä aina on jotain pientä laittamista jne... Vanha sääntöin pätee joksus, eli aja päivä ja korjaa kaks. ;D

    Ite kattelen myöskin tällä hetkellä emännälle jotain näppärää sporttia, ja enpä ole muita tässä ajatellutkaan kuin tollasta Edge mallin pollea!
     

Suosittele tätä sivua