Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Eikö se kannattais hommata Snow Hawk tai prätkä telasarjalla jos kiinnostaa kaposista rakosista mennä? Molemmat kun ovat paljon viisysiä tai kakspökää kaposempia.
     
  2. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Niin, tai jos lukija viitsisi lukea sen tuotoksen kokonaan, niin varmaan huomaisi, että se pitkä vastaus sisältää vastaukset ja pohdinnat niihin aiemmin esitettyihin väitteisiin... Ja jos ei sitä vastausta "jaksa" tai "viitsi" lukea, niin silloin ei varmaan kannata siihen vastaukseen kommentoida enää mitään.

    Kuten monet täällä ovat kenties huomanneetkin, niin minun vastaukset eivät ole mitään "iteolet" tai "mutsisoli" -tyylistä paskaa, vaan niissä minun vastauksissa on oikeasti perusteluja ja pohdintaa kyseessä olevaan asiaan. Ja mikäli niitä minun komenttejani viitsii lukea, niin huomaa, että minä oikeasti arvostan noita vekottimia. Minä haen ja löydän hyviä piirteitä siitä muumi-Cobrastakin, toisin kuin eräät, joiden mielestä kyseinen tuotos on aivan paska.. Harrastan tätä tyyliä myös tuolla reitilläkin.. Kun tapaan esim. kaverin, jolla on jollain tapaa hieno ja huomiota herättävä kelkka, niin mielelläni siitä laitteesta pyrin keskustelemaan.. Tähän perustuu myös se riettaallinen piirre, että minä olen tarkkana myös kelkan teknisestä kunnosta kun töissä touhuilen. Mm. mökäpöntöllä ei minun juttusille ole kovin suotavaa tulla.. Mutta vastapainona jollain upeakuntoisella GLSsällä tai Exciterilla tai RXLlällä tai Wildcatilla tai millä vaan legendalla liikkuva saa minusta kyllä herkästi juttukaverin.. Sitävastoin, tusinakelkat vain eivät jaksa kiinnostaa, joten heille se todennäköisesti on paperit, puhallus, hyvää matkaa -tyylinen pikastoppi.

    Mutta edelleenkin minulle on jäänyt epäselväksi, että millä ihmeen oikeutuksella täällä tietyt porukat arvostelevat muiden kelkkoja? Mikä on se viisauden taso, jonka saavutettuaan voi haukkua muiden kelkkoja paskoiksi, samalla omiaan kehuen.. Sitä en vain jaksa ymmärtää.

    Ja millä lukutaidolla kyseisillä sankareilla on oikeutus moittia meitä WT miehiä ahdasmielisiksi? Lukekaapa nyt oikein tarkkaan nuo esitetyt väitteet ja kommentit? Missä niissä lukee, että mountaini on paska ja sillä ei pääse mihinkään? Kovasti meinaan sitä väitätte meidän täällä toitottavan.. Minä kyllä pystyn postaamaan lainauksia teidän kommenteistanne jo senkin verran pitkän rimpsun, että itsekään en enää jaksaisi sitä vastausta lukea..

    Joo.. Aika jännää.. Kai se on kiva nimimerkin takaa huutaa ja koittaa olla kätevänä meikäläistä kohtaan.. Suosittelisin tutustumaan Nalleen ihan henkilönä ennenkuin alkaa isommin lyttäämään.. Joidenkin mielestä minä olen kuulemma ihan ihminen.. Tai ainakin melkein ;D
     
  3. Induktanssi

    Induktanssi Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Höpö höpö, vaan Alpina Sherpa 1.4L, niin kaatuu tuollaset energiapuumitoissa olevat havukasvaimet...
     
  4. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Tai Larven.
     
  5. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Jos puita tekee mieli jyrätä niin siinä hommassa telat ei ole enää kumia vaan terästä.
     
  6. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ohan se haukka vissiin 7 senttiä kapeampi ku kakspökä.. Onko se sitte paljon vai vähän. ???

    Tai eihän se ero mounttainimaurien mukaan ole mitään jos se on viisysin ja mounttainin välillä, mutta liekö se sitten iso ero kun puhutaan kakspökäleen ja haukan välisestä erosta..?

    Eikä se snowhawkilla pensikossa pujottelu kuulemma mitään herkkua ole, kun ei tahdo pystyssä pysyä.. ;)
     
  7. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Samaa luokkaa se wuorikelkka on tuota kakspökää leveämpi jos pökötissä ei oo 30cm vuotsoja? Onko se sitte paljo vai vähän?
     
  8. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    112cm vs. 90cm... On se ny vähän enemmän ku 7 senttiä... ::)
    Ja viisysi on 96cm leveä teknisten tietojen mukkaan..,

    (oli siis 2013 800R summasen leveys tuo 1126mm..)
     
  9. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    WT-mafiahan tässä jaksaa jauhaa noista puunrakosista ja perustelee jonku antiikinaikasen lahnan paremmuutta keulan kapeudeella. Eikös tuo nyt toimi sitte myös toiseen suuntaan?

    Lämpimästi suosittelen jokaiselle edelleenkin ajamaan erilaisia vehkeitä niin ei tartte mutuilla. On noita "kuulemma" ja "vissiin" juttuja sen verran paljon liikkeellä.
     
  10. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kyllä se saattaa olla että siellä tosielämässä summasmiestä v*tuttaa pusikossa kun 20 senttiä leveämpänä ei sovi pujahtamaan samasta puunraosta 250:n perässä. Sopivassa paikassa se on joko vesurihommia tai sitte kierretään..

    Harmi on että kaveri ehti haukan myymään ennenkuin koeajolle kerkesin, vaan hänen kertomansa mukaan oli erittäin ikävä vietävä hiljokseen.

    Minulla ei ole tarvetta kyseenalaistaa vannoutuneen prätkä ja kelkkamiehen sanomaa.

    Pitää se uskaltaa luottaa kuultuun tietoon tässäkin asiassa. Saattas tämä ihmiskunta kuolla sukupuuttoon melko äkkiä jos pelkästään omat kokemukset kelpuutettais faktaksi..
    JRT:n vanhemmat: "sähkö tappaa.."
    JRT: "En usko, mun pitää ite kokeilla.. Antakaa naula.."

    Eikä herneitä.. ;D
     
  11. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Onneksi on tämä topik, näin flunssasena pyhiksi ajanvietettä :) Joo kapeisiin rakoihin ja risukoihin Haukka on viimeisin kapine millä lähtisin koittaan, 3 talvea moinen oli tallissa ja väliin ajossakin ;D
     
  12. Rautane

    Rautane Alpha -22, zr -16, summit -11

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Eikö muka kukkaan foorumin paalumies ole vielä laittanu tämmöstä, millä saatas viimistäänki pakka sekasin?

    Rekiähän tuolla ei pysty vettään, ja tehoakkaan ei kyllä kummosemmin ole jyrkempiin mäkkiin, mutta puskassa luulis taittuvan. Tarpeeksi kapian tangon ku laittaa, niin se on kuskin hartiat mikkä alkaa jarraan ekana menoa puitten välissä? ???

    Ei kai tommosta voi saaha nastamatolla kiinnikkään muuten ku pannuttamalla tai haukkauttamalla keulan tankoa myöten tuiskupenkkaan?

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JBEm7AG9ZkA[/youtube]
     
  13. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?


    Yllättävän helpon ajettavan tuntuinen noin , mitä nyt filmistä näkee.
     
  14. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Viikon kun tuolla telamopolla pyörittää niin alkaa pääsemään sinuiksi, mutta kyllä se yhden talven vie että uskaltaa työntää tiheämpään paikkaan.
     
  15. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    On tuolla varmasti ikävä pysähtyä katteleen ajoreittiä.. ::)
     
  16. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Nytkun tätä tinkaa on jo tovi katottu niin oisko mittään pistää koko foorumin tinkaajien megasafari pystyyn ja kahtoo että mihin noista vehkeistä oikein on. Maastohan tulisi olla jotakin yber mäkistä tiukkaa kuusikkoa jossa lunta on se 1,5 m... jatkakaa samaan malliin niin tietää sitten että minkä tässä itekkin ostaa.
    Ps. Yamahan viikinki 3sta on nyt mietitty viimeksi että en tiedä pääseköö sillä mihinkään?
     
  17. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Eipä se ole ku pysähtyä ja kattella, meinaatko ettei pääse enää liikenteeseen?
     
  18. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    En, vaan meinaan sitä että pystyssä pysyminen saattaa tuottaa vaikeuksia, ellei saa puusta tukea...
     
  19. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Eipä se oikeastaan tuota vaikeuksia, sen kun pysähtyy ja ei koitakkaan laittaa jalkoja maahan, siihenpä tuo jää pönöttään aina pystyyn.
     
  20. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Se vois olla semmonen seuraa johtajaa tyyppinen juttu.. Niin näkis kuka löytää eniten paikkoja, joihin muut ei pääse..
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua