Mineraali- ja synteettinen öljy sekaisin?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä jake_soomi, 2/11/07.

  1. jake_soomi

    jake_soomi Ski-Doo Renegade 900 ACE -14

    Voiko mineraaliöljyn ja synteettisen öljyn sekoittaa keskenään? Olisi siis tarkoitus kokeilla tulevana kautena Castrolin synteettistä 2T-öljyä käryävän ja savuttavan (<- yhdyssana noille: halpa  :eek:) mineraaliöljyn tilalla. Säiliössä on vielä jonkin verran vanhaa mineraaliöljypohjaista jäljellä, joten voiko sekaan lorauttaa synteettistä?  ???
     
  2. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Anna mennä vaan
     
  3. Esso

    Esso F5 -06

    Ei välttämättä kannata sekoittaa, kaikki ölpät ei sekoitu kunnolla keskenään.
    Mutta kaikkihan niin tekee.
     
  4. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Mobilin ja Öljysheikin mukaan mineraalia ei kannattais sotkee synteettiseen. Luoja tietää vaan ei kerro!
     
  5. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Anna palaa vaan.. On nuilla joskus sekaisin ajeltu ja etiäpäin päästy.
     
  6. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Jos umpivarman päälle haluaa pelata niin älä sekoita, tosin en ole ikinä kuullut että siitä ongelmia olisi tullut.. Ja itekin olen sekotellut kun ei samaa ole ollut tarjolla :) Useimmat nykyöljyt sekottunee keskenään mainiosti, vaan poikkeuksiakin ilmeisesti on.

    Käytännössä:
    Asiakkaita olen neuvonut ajamaan säiliön mahollisimman tyhjäksi ( ei tietenkään niin että hörppää ilmat  ;D ), jos tosiaan pelkää että tulee ropleemia. Tuon perusteellisemminhan "öljynvaihtoa" ei voi tehä, jollei sitten tyhjennä linjoja ja pumppua :p
     
  7. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Lynxillä sanoivat samoin, säiliö tyhjilleen ja sen jälkeen esin mobilatia sisään!
     
  8. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Parikymmentä vuotta olen kaahaillu polleilla ja rotaxeilla, ja iloisesti on sekaisin menneet öljyjen merkit, mineraalit ja synteettiset.
    Mitään ongelmia ei niiden suhteen ole kyllä ollu.
    Jos ne ei vielä kovin sekaisin ole säiliössä olleet, niin öljyn vaihtumisen on huomannu ajon aikana kivasti pakokaasuhajun muuttumisena.
    Synteettistä olen käyttäny vain kovilla pakkasilla, kun mineraalitönkkiä ei ole enää saanu purkeista ulos ku lusikalla...
     

Suosittele tätä sivua