Mistä crmo putkea?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Yamppa, 3/8/06.

  1. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Tavalliset metallifirmat myy eioota, eli mistä löytyy 4130 cromimoly putkea? :-\ Riittävän pienellä halkaisijalla,jotain tuuman pintaan ehkä, ja sopivan ohuella seinämällä kelkkahommiin? 8)
     
  2. frosty

    frosty Well-Known Member

  3. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Katos katos, mieki oon koittanu löytää ja kerkesin jo tyytyä patarautaan. Mutta ah - maailmani pelastui :p
    Ottaakohan tuo millasta hintaa noista?

    Sitte, mielenkiintosempi kysymys:
    Mitä tuo vaatii hitsaukseen? Veteleekö paljon?
     
  4. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Yleensähän tuota hitsaillaan TIGillä.

    Putkea voi kysellä myös S. Sirniöltä Ruskosta (pienet määrät)

    Edit: Oulu
     
  5. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Onkos tuo Rusko paikkakunta vaiko se Oulun kaupunginosa?
    Ja onko Sirniöllä puhelinta, spostia tms?

    Mulla ei ois pitkää pätkää tarve, tosin nälkä saattaa kasvaa syödessä :p

    Ainiin, onnistuuko tuolla mun halpis-migillä hitsaus?

    Edit:
    Löyty yhteystiedot, Oulussa on :)
     
  6. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Tuosta voi lujeskella hitsauksen lisäainesuosituksia: http://www.esab.fi/ESABHtml/Hitsauslis%C3%A4ainesuosituksia.pdf
     
  7. Jogge

    Jogge REV 440 -03

  8. p00xpat

    p00xpat Tillun Lillun Pillu

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=65314&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=76784439c425c7005a1d49be891efb0a

    Tuolla juttua hitsauksesta.
     
  9. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Mitä se Yamppa nyt virittelee? :D
     
  10. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Hmmm ... hetken noita luettuani ... voihan se olla, että musta rauta riittää mulle.
     
  11. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Kyllä sitä on turvakaaret invertterillä veelty. En muista puikkoa mikä oli, enkä ite kuiten hitsaillu. Eikös niissä käytetä tätä samaa metallia paksumpana vain. Hydrauliikka liikkeistä saa putkea joka on vedettyä sitä jotain terästä.
     
  12. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    tota noin.. nuo "pirkka.kelkat" eli linksit tuttavammin hitsataan kuiten ihan kempin migillä..
    ja duunissa tulee hitsattua rosteria mustaan migillä ja luokka saumoja niittenki pitää olla. hehkutus jutut on vaan jos aine ja saumavahvuudt on jotaki mitä et löydä ku maansiirtovehkeistä yms. .. ja hitsataan sitä pronssia mustaan rautaan migillä myös.

    että ku oikia lanka ja kaasu niin ei muuta ko menoksi ja kestää. eikähän toi mokki eroa kuin siinä normi 52:sta ku et on hiukka kovempaa ja murtolujempaa.. mutta ehkä lähtisin kuitenki tekeen painonki kustannuksella huonekalu putkesta ja vahvistaisin.. toi mokki VOI herkemmin ratketa saumanvierestä.

    UGH ;D ::)
     

Suosittele tätä sivua