MK-Enduro&Sprint keskustelut

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä vanhapee, 12/2/07.

  1. wäinö

    wäinö Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    No tuo on mennyt ohi,hyvä että nyt on nimetkin esillä,lajipäälikköäkö ei ole ollenkaan?
     
  2. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Näissä vaikuttaa myös paikkakuntien kisojen lupatilanne. Jos on joku lupa (esim. ympäristölupa) anottu tietylle päivälle, niin sen muuttaminen voi olla mahdotonta...
     
  3. wäinö

    wäinö Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    jokusen kilpailun järjestelyissä on tullut oltua mukana,esim ympäristöluvan saamisessa EI mene 5kk aikaa saatika sen muuttaminen/uuden luvan hakeminen ei voi olla mahdotonta...
    Nyt tuntuu olevan näytön paikka molemmilla onko sitä halua sopia vai ihmetellä kun ei tule kuskeja ajamaan.. :-\
    Harmittaa ensimmäinen SM-sprint pohjoisessa 25.1 laittakaa nyt ihmeessä seuraavalle päivällekin kisa,turhan pitkä matka meidän etelän vetelien ajaa yhtä kisaa varten(1500km) ;D
     
  4. ahma27

    ahma27 Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Kyllä pyritään järjestämään kaksipäiväinen tapahtuma.
     
  5. wäinö

    wäinö Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    hyvä,hyvä :)
     
  6. jalluallu

    jalluallu Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Maanantain urheiluruudussa ja facebookissa oli tämmöinen juttu. En ole
    varma osuuko tämä juttu nyt oikeaan topicciin mutta jonkin aikaa näitä
    tämän palsta keskusteluita
    seuranneena on tuli mieleen että läheltä kelkkailijoita tämäkin menee.

    http://yle.fi/urheilu/suomalainen_maailmanmestari_vaihtaa_kansalaisuutta__ma_olen_katsonut_pelleilya_tarpeeksi_kauan/6845864

    Mauno oli itse vielä lisännyt juttua aiheeseen liittyen ja se löytyy
    hänen omalta facebook sivulta.

    Ja vielä löytyy yksi juttu lisää mikä mielestäni on parasta mitä
    nykyinen hallitus on esittänyt ja toivottavasti se koskisi
    kilpakelkkailuakin.
    Sen enempää puolueeseen tai persoonaan ottamatta kantaa hallituksen
    ministerin viesti oli hyvä ja oikean suuntainen. Ministeri tittelikin
    on hämärän peitossa mutta urheiluun se liittyi. Viestin sisältö oli että
    urheiluun suuntautuva raha on nyt aivan liian hallintopainotteinen.
    Rahat on suunnattava ruohonjuuritasolle eikä hallinnollisiin kuluihin.
    Siitä se Maunonkin juttu lienee lähtenyt liikkeelle.
     
  7. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Tää on ihan oikee palsta minne juttus tälläsit. Tääl on hyvin vapaata ollut keskustelut ja jotkut jopa kertonut tunteistaan.
    Se on sitä oikeaa pikku amerikkaa. Siellä oikees kun vähän joka live lähetyksessä joku kosii mimmiä ja sitte vähä itketään.
    Täällä vasta miehet kertovat tunteistaan anonyymi palstalla. Ruohonjuuri tasolta siinäkin lähetään. Saiskohan Paavolta tukea?
    No nyt taas karkas...

    Oikeesti hyvät ja mielenkiintoiset urheiluruudut, harvoin YLE:llä pääsee moottoriurheilija esiin ja käsittääkseni vielä harvemmin heiltä rahaa luvataan.
    Eikös se ole ollut enämpi toistapäin?

    Laita viimestään vuodenpäästä uutista minne- ja minkäverran sitä rahulia tuli? T,
    -tikkis-
     
  8. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

  9. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    hieno homma !

    ;D <------------ tuo naamari oli viimeksi liikaa motulaattoreille ::)
     
  10. ahma27

    ahma27 Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Tuo hermusen juttu nyt on taas ihan väärällä topiikilla. Ajaa käsittääkseni sellaisella kaksipyöräisellä. Asia sinänsä on hauska koska koskaan ei ole liitto tässä tapauksessa SML maksanut mitään kuluja suuremmin. Ja mielestäni ei kuulu maksaakkaan kun ollaan tuolla tasolla. Totta on, että liitto saa kunniaa asiasta ja mitalleista. Liiton tehtävä ei mielestäni ole edistää huippu urheilua enään tuolla tasolla vaan pyrittävä järjestämään mahdollisuudet nousta huipulle. Onko siinä kehitettävää varmasti on, mutta miesten jotka ovat jo huipulla ei pitäisi ruikuttaa enään tuohon suuntaan.
    Olen tehnyt paljon ko. Liittoon talkoita ja menestynyt kisauralla ja en ole koskaan ollut liitolta vailla vaan on ollut kunnia asia edustaa Suomea ja SML:lää joka on kansainvälisesti ainut virallinen liitto.

    Tomi Ahmasalo

    Ps. Onnittelut Manulle hienosta suorituksesta ja tsemppiä jatkoon. Ja eiköhän hoideta noi mitallit jatkossakin Suomeen.
     
  11. jalluallu

    jalluallu Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Juu, niin arvelinkin että väärä topicci, sorry. Vaikka en sitä Maunon
    lajia tarkoittanut esitellä, vaan vain sitä käytyä keskustelua.
    Olen tätä kelkkailusivua lueskellessa saanut käsityksen että täällä on
    myös ollut talous asiat esillä, niin kuin nyt on tuolla vakuutus jutuissa.
    Olen kelkkaillut vain vasta parisen vuotta, enkä ahma27 saavutuksia
    tunne, mutta onnittelut kuitenkin saavutuksista. Ilmeisesti menestys
    on tullut kuitenkin kelkkailun parissa? Itse olen vähävarainen
    opiskelija, ja mikäli opiskelu kiireiltä ehtisi, niin haaveena on päästä
    kisaamaan
    ja varmaankin helpointa on aloittaa sprinteistä? Huolissani olen siitä
    kun Mauno ei saa tukea, niin miten voisin itse sitä saada.
    Onko joku kaavake millä voi SML:tä hakea tukea vai tuleeko tuki sitten
    ensin kerhoille? Itse en ole vielä minkään kerhon jäsen.
     
  12. vipe

    vipe Polaris 600R & Lynx 600Etec

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Mä luulen, että sun kannattaa tukea hakea sponsoreiden ja yhteistyökumppaneiden muodossa (ainakin jos rahallista tukea meinaat). Kai liitoltakin saa tukea, mutta ei rahana. Esim. valmennusohjelmat, leirit jne.

    En ole ainakaan törmännyt mihinkään kaavakkeeseen, millä sml:tä voisi tukea hakea.. Jos semmonen on, niin linkatkaa mullekkin. ;)

    Ja jos haluat lisää tietoa Ahma27 :n saavutuksista kelkkailun saralla, niin googleta: Tomi Ahmasalo.
     
  13. palde

    palde Hii-HOO

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    ;D ;D ;D
     
  14. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Hieman laajensin keskustelu kenttää reittimerkkauksesta, että se olisi kaikkien luettavissa. Toivottavasti en satuttanut ketään.
    Tuossa hespe pudottelee ihan asiaa mutta on se vaikea laji tuo reittien merkkaus. Vaikka sinne saatais aine joku entinen kisakuskikin merkkaamaan, niin käsiala olis varmaankin erilainen Legenda ja Pro kuskilla.
    Merkkaus parani huomattavasti viime vuosikymmenen puolenvälin jälkeen, sen aikaisen sml lajiryhmän ansiosta. Silloin panostettiin nimenomaan siihen, että kaikki kisat olisi samalla "nuottivihkolla" tehty. Ja kohtuullisen hyvin siinä onnistuttiin.
    SMK jatkaa sitä merkkausten tasapainon pitämistä yllä koulutuksin sekä sillä, että merkkaukset tarkistaa kauden aikana yksi työryhmä.
    Onhan se aikalailla veteenpiirretty viiva tuo merkkaus. Mennäänkö varmasti turvallisella polulla vai yritetäänkö pitää enduron yhdestä perusajatuksesta, luotettavuusajosta kiinni.
    Ilman yllätyksiä ei varmaan ole koskaan kisaa tehty, mutta ainakaan minä en ole koskaan kohdannut kaasupohjassa ajettavalla metsä-autotiellä todella vaarallista merkitsemätöntä paikkaa. Yllätyksiä niilläkin tuli, mutta yleensä siten, että reitin tieltä poistuminen meni pitkäksi. Ts. turvallinen ylläri. Enkä muista (eihän se muisti enää hääppönen ole) että olisi aikanani tapahtunut metsäautotiellä täydestä laukasta vakavaa onnettomuutta. Toivottavasti muistan oikein.
    -tikkis-
     
  15. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    ottakaa naru käyttöön niin on merkit aina samoilla kohin mutkassa . MADE BY SM - SPRINT SODANKYLÄ ;D

    entäs mutkaan ulkoreunaan se lumiaidan reikätekele , näkee kaukaa ettei kannata tuohon säkkiin ajaa saattaapi olla kunnolla kiinni
     
  16. Hespe

    Hespe #103

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Juu, eihän se tuo merkkaus helppoa ole ja se muuttuu aika paljon se reitti parinsadan kelkan mennessä. Sille viimiselle vois lähtöviivalla näyttää punasta ja toivottaa turvallista matkaa...

    Tärkeintä minusta tuossa käsialan kopioinnissa olisi, että saataisiin jatkuuvuutta merkkaukselle, eli samat miehet merkkaisi reitit ja purkaisi ne myös useampana vuionna peräkkäin. Ja kun päävastuussa oleva vaihtuu, olisi uusi tulokas ainakin yhden vuoden ns harjoitelijana mukana merkkauksessa. Ja sitten se vaikein osuus - vaihtarit. Eli eri järjestäjän kisoihin "ratamestariharjoittelijoita" muualta. Tämä voi olla utopiaa, mutta sillä saataisiin sitä käsiäalaeroa vähennettyä. Koskaanhan sitä ei saada kokonaan pois, eikä ole tarviskaan - Onhan kisoissakin aivan eri luonne monesti.
     
  17. TT 5900

    TT 5900 Ei menny niinku suunnittelin...

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Olen samaa mieltä että reitti muuttuu oleellisesti että ekoille kymmenelle mutka saattaa olla vaarallinen ja 150. kelkan jälkeen ihmetellään että onko ratamestarilta pudonnu merkit tähän kohtaan. Sama toisinpäin alkuun vaaraa ei ole ja sadanneella rytisee.
    Pitäisin hyvänä ajatuksena että ratamestarit kiertäisi tuomarina / reittivastaavan apumiehenä muuallakin kuin omalla paikkakunnalla. No aika on varmaan yks rajoittava tekiä mutta itse yritän käydä ainakin yhdessä ulkopaikkakunnan kisassa jos ottavat mukaa :)
     
  18. Zammy

    Zammy Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    ##ttu minäki ehin kirota tätä päällekäisyyttä tonne kisatopikkiin... Hyvä, että päivämäärät saatiin muutettua. Näitä topikkeja on liikaa tai sitte sitä on vaan liian nopeet sormet tai pitkät johot... ;)
     
  19. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    Tervetuloa, hyvä idea. Varmasti järjestyy. Ilmoittele vaikka yv:llä, mikä paikkakunta, niin aletaan sovittelemaan.
    -tikkis-
     
  20. wäinö

    wäinö Well-Known Member

    Vs: MK-Enduro&Sprint keskustelut

    8-9.2 virrat/kuru+kauhajoki/karvia SM-sprintit olisko mitenkään mahdollista siirtää jommatkummat kinkerit 25.1? joo tiedetään siikalatva kansallinen silloin mutta taitaisi olla pienempi paha jos se jää pois.
    jos haluaa molemmat sarjat ajaa niin nyt se ei onnistu,toivottavasti halua löytyy tehdä pieni säätö kalenteriin :D
     

Suosittele tätä sivua