Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä juhispahis, 17/5/08.

  1. willevil

    willevil Lynx Boostdocker

    Mulla oli aikanaan sama juttu 250 Hondassa. Yhen männän ajoin niin että hioin siistiksi ja jouheeksi ton kohdan missä tuli rengas takaisin pinnoitteelle. Eli toimi täysin männän vaihtovälin. Sitten putkitin pytyn niin kuinka ollakaan leipas kiinni samasta kohdasta. Silloin tuntu että olis pitäny ajaa menemään sillä hiotulla pytyllä. Toki putkitetusta hioin myös kannaksen pari kymppiä alemmas ja toimi sen ajan kun pyörä mulla oli.

    Ville
     
  2. Könyäjä

    Könyäjä Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Jooveli kirjotappa vaikka googleen "honda cr250 2003 exhaust bridge" niin löytyy jotain juttua tuosta, jos kiinnostaa.

    Mikä mäntiäinen sulla muuten oli siinä?
     
  3. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Oliko männässä reikiä tuon pakoportin kohdalla? Jos ei ollut niin sellaiset pitää ehdottomasti olla, hajoaa satavarmasti mäntä tai sylkky ilman reikiä.

    Voihan tuossa olla myös liian tiukka välys tuosta kannaksen kohdalta jo lähtiessään.
     
  4. Jooveli

    Jooveli Ski doo 550f

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Näyttäis olevan melko saman hintaiset tuo pinnoitus ja uusi sylinteri jenkeistä. Tosin postikulut sitten erikseen.

    Männästä ei ole varmuutta, kun ensimmäistä kertaa tuo on nyt siis purettuna kun se meillä on ollu. Olen nyt muualla mutta pitänee tutkia asiaa. Hyvä tuo haku ohje kiitos siitä.

    En muista ainakaan että semmosia ois ollu. Näköjään tuolla thumpertalkissa on myös mainittu että tommoset reiät pitäisi porata ainakin wisecon kanssa. Tuntuu vain näin noviisina vähän oudolta touhulta. Mutta pitänee tutkia viellä lisää asiaa.

    Edit. Näköjään näitä samantapaisia vahinkoja on ollu aika paljon noissa 03 malleissa.
     
  5. WINHA PRO

    WINHA PRO Honda cr 250 -07

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Tuolta pikkasen edullisemmin sylinteri. Kannataa kahtoa tarkasti onko kannas murtunu poikki. Jos on ni sit hitsaus ennen pinnoitusta ettei mene heti uudestaan.

    http://www.partzilla.com/parts/search/Honda/Motorcycle/2003/CR250R+A/CYLINDER+HEAD+%2802-04%29/parts.html
     
  6. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Kyllä siellä ehottomasti pitää reiät olla männässä, teet ite jos ei vaalmiiksi ole.
     
  7. Könyäjä

    Könyäjä Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    [​IMG]
    Tuleeko tämä naarmu aiheuttamaan ongelmia? Kaks-kolme senttiä pitkä, yltää tuohon mistä tuo ite sylinteriputki alkaa. Tuntuu vähän kun kynnelläkin rappaa, mutta ei tuosta saa selvää onko nikasilpinnotteen läpi asti.

    Uus tehtaalta tilattu 300 sx-sylinteri.

    Tilasin ton 300sx kitin kansineen ja kaikkine romuineen tohon mun 300 exc:hen Ensinnäkin syttyboksi on 300 exc eli mun pitää vielä erikseen tilata 250sx syttyboksi tohon. Ja nyt hokasin tämän naarmun, tämä alkaa saamaan vit-tumaisia piirteitä koko homma... :-[
     
  8. kuusto

    kuusto Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Kyllä ehdottomasti haluaisin virheettömän sylinterin jos sellaisen olen tilannutkin. Yritettiin mulle männät kelkkaan myydä pientän kuljetuvaurioiden kanssa, mutta tein asian selväksi, että en niitä laita ja haluan sellaisen tuotteen mitä olin tilannutkin.
     
  9. Könyäjä

    Könyäjä Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Jos jollakin on tarvetta uudelle ja käyttämättömälle -13 250/300 eXC syttyboksille niin heittää viestiä. Menee kait paikalleen 07 ja siitä eteenpäin. Halavalla lähtee melkein ilmatteeksi. ;) ;D
     
  10. aksuboy

    aksuboy rmk

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Mikähän mahtaa olla rossipyörässä vikana kun ei ole vetoja mutta kierroksia kyllä ottaa? Olisko kytkimessä jotain häikkää?
     
  11. Könyäjä

    Könyäjä Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    [​IMG]
    Tuli ktm nordikilta paketti.
    Kuha vähän lämpenee ilimat niin vaihan nappulat piikkien alle. Samalla laitan tän kauan odotetun 300sx-kitin paikalleen.

    Muuten meni pa-säätimen kasaus hyvin, mutta kerran se piti kuitenkin purkaa, kun huomasin että ois muutama aluslevykin paikkaansa vailla ja ne loktitetkin jäi laittamatta. ;D

    Tuo kuvassa näkyvän vasemman puoleisen pa-säätimen osista meinasin jo ton päällimmäisen metalliläpyskän jättää laittamatta. ;D Piti paikallaan olevasta sylinteristä aukaista poski ja kattoa ja todeta että kyllä se sinne kuuluu. En kyllä keksinyt muuta virkaa tuolle kuin joku "ajoitus" pa-säätimen toiminalle.
     
  12. Könyäjä

    Könyäjä Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Onko kellään heittää mitään linkkiä tms. josta pääsis katteleen kaasarin säädöt 250/300SX 2012? ???
    Meinaan nyt vain jotain oletusarvoja suuttimille ja neulalle joilla lähtä kokeileen miten pyörä käy ja kukkuu.

    Suuttimia on tällä hetkellä, pääsuutin 170, 175, ja 180. Tks 42. Neulat N0ZE, N2ZW.

    Siis eikö oletuksena ole, että crossikoneen säätöihin tarvii isommat suuttimet ja neula rikkaammalle? Meinasin, kun yks kotarin jälleenmyyjä sano, että menee exc:n kaasarin säädöillä ja toinen sano, että nakkaa isompaa pääsuutinta ja neulaa rikkaammaksi. Ei jumalauta menee nuppi sekasin noitten kanssa. ;D

    Ajelen siis merentasolla ja sanotaan nyt, että säädöt tulis kesäkeleille.
     
  13. cz85b

    cz85b Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Ohjekirja antaa aika hyvät säädöt. Niistä voi lähteä sitten hienosäätämään.
    Itse olen sitä mieltä, että moni 2-t ajaja ajaa liian rikkaalla seoksella. Jos pakoputken päästä valuu mustaa mönjää, ei pyörä varmasti ihan säädöissän ole...
     
  14. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    300 sylkkä vaatii yleensä laihemmat säädöt kuin 250 noin nyrkkisääntönä.

    Sent from Razr MAXX
     
  15. Lynx 530

    Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Tulpasta mä oon kyllä tavannut seoksen laatua väijyä, öljykuraa on vaimentimen päästä valunut kyllä vaikka tulppa on ollut vitivalkoinen eli pahasti laihalla. Musta jos on ollut niin rikkaalla on menty. Se tummanruskea olisi se ihanne. On kyllä sen verran paljon ja kauan tullut hinkattua noilla erilaisilla tahtareilla, että koneen käynnistä pystyn päättelemään, onko kaasari edes hehtaarilla säädöissä.

    Eikö noissa KTM:n sylkissä ole imuhelmaa ollenkaan, vai hämääkö tuo Könyäjän kuva meikäläistä?
     
  16. cz85b

    cz85b Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Tiedän, että perimätiedon mukaan tulpan pitäisi olla kauniin ruskea, mutta itse en ole sellaiseen tulppaan vielä törmänyyt, johtuisiko näistä uusista bensoista. Yleensä tulpat ovat olleet mustahkoja ja vaimentimen päästä ei tule mitään muuta kuin kaasuja. Jos sitä mönjää tulee vaimentimen päästä, niin todennäköisesti sitä on kaikkialla muuallakin ja kaasujen virtauksen kannalta sen ei pitäisi olla hyvä asia.

    Ja olen aika paljon kokeillut erilaisia säätöjä, pääsäntöisesti KTM:n enskaversioilla....
     
  17. Könyäjä

    Könyäjä Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Joo ei siinä oo ku semmoset pienet lipareet

    Niistä kasarin säädöistä vielä... Eli ne on tällä hetkellä siis tolle 300 exc:lle. Eli 175, 42 ja n2zw. Nyt siis vaihtuu exc moottori sx moottoriksi, sillä siis utelen noita jonkunlaisia lähtöarvoja.. Mun manuaalihan on tolle endurokoneelle.
     
  18. cz85b

    cz85b Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Itse ajelin 09 ja 12 exc malleilla ps 165, tk 35 ja neula N0ZH #2. Nyt oli 14-mallin exc, johon vaihdoin crossin kannen ja meni rikkaamalle (3 kg lisää puristusta). Eli näyttää jo lähtökohtaisesti minun silmään rikkailta säädöiltä ja luulen, että crossiversiolla on vielä rikkaamalla.
    Onko siinä setissä mitkä osat crossin osia? Kansi ja boxi ainakin, mutta ovatko sylinteri ja mäntä?
     
  19. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Onko kellään kokemusta kotarin 350 sx-f? 2011 mallista nimenomaan.
     
  20. Könyäjä

    Könyäjä Well-Known Member

    Vs: Moniko kelkkamies ajaa kesät crossipyörällä? +jutustelua lajista

    Siis uusissa kotarin crossissa ja endurossa sama mäntiäinen ja sylinteri. Osanumerot täsmäävät ja sylinterin paketissakin on merkintä SX/XC.

    Ei kait se auta kuin lähtä kokeilemaan, että mitä se sanoo. Ihmettelen vain kun toi motokeitaan Mikki myöskin sano, että ainakin pääsuuttimessa isompaan kuin enskassa ja yleensä ottaen ehkä vähän rikkaammat säädöt! :-\ Pitää vissiin lähtä suutinkaupoille tästä ja sitten pääsee harrastamaan suutinjumppaa. ;D
     

Suosittele tätä sivua