MX Z X-RS E-Tec 2012

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Nenone, 11/11/11.

  1. Morris

    Morris Lynx Rave Enduro 600R

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Mänttiremmiä löytyy vakiona 1kpl ja toisen saa ostettua.. ;D
    Eka huollossa ajavat uuden moottorinohjaus -softan, eli saa seossuhdetta laihemmalle, päivityssofta ollut jo 3 vko olemassa..
     
  2. vipezu

    vipezu Ski-Doo Freeride 146” 2019

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    No sittenhän ne on puhunu mulle puutaheinää siellä ;D
     
  3. Morris

    Morris Lynx Rave Enduro 600R

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Sillä tiiän ku oma kävi ensihuollossa 5.1 8)
     
  4. HeikkiK

    HeikkiK RE 600 -16

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    :mad: :mad: :mad:...TANA jo minä ihmettelinki miten ne läpilyöntikumit on iskemättömät, näkyykin sitten olevan tuo etummainen akseli jo banaanilla. Aivan käsittämätöntä että tällainen suunnitteluvika on mahdollista sarjatuotannossa olevassa kamppeessa, eikös ne BRPllä käytä muuallakin kuin messuilla samaa CADia kuin Airbus lentsikan suunnittelussa (siinä ja monessa halvemmassakin softassa pystyy simuloimaan telaston liikeradat)!

    Minä en kyllä ala itse siirtämään tuota akselia, sen jälkeen ei varmasti mene mikään vika takuuseen (toivottavasti huollossa löytyy tähän joku lääke, todennäköisesti paksummat läppärikumit).
     
  5. Morris

    Morris Lynx Rave Enduro 600R

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Ei pidä paikkaansa ettei muut viat menis "takuuseen" jos siirtää akselia taaksepäin, se on tietenki toinen juttu jos ei pysy pora kädessä ja porailee liukurungot entisiksi.. ;D Ei kulutus osat mene "takuuseen", se on tosi asia et jos näillä haluaa vähänkään ajaa niin pitää pystyy itellä jotain tekeen asian hyväksi.. ;)
     
  6. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    No kyllä tuollainen suunnittelumoka ja sen korjaaminen on tehtaan huolia. Eli, jos akseli on jo kiero, on se takuuhommia muutenkin, niin itse käskisin huollon laittamaan asian kerralla kuntoon...
     
  7. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Joo heti huollon kautta viestii tehtaalle! Takuuhommia...
     
  8. Morris

    Morris Lynx Rave Enduro 600R

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Hieno homma jos saatte takuuseen sen akselin, saa myös myös prässissä suoraksi.. ;) tarkoitin noita pohjurikumia et ne on kulutusosia (muutaman euron maksaa).. ::)
     
  9. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    No kait se kulutusosissakin riippuu kuinka nopeasti kuluvat. Yleensä pohjurikumit kestää likimain kelkan iän, ainakaan minulla ei ole ollut kkoskaan tarvetta uusia niitä.
     
  10. Morris

    Morris Lynx Rave Enduro 600R

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    No materiaalivian varmasti korvaavat jne..
    Eihän pohjurikumet mene miksikään jos alusta ei pohjaa.. ::)
    Ja jos saattuu et on pohjaillu (kerran tai pari ;D) niin kannattaa tarkastaa myös takapukin pohjurikumet, ne on Rmotionissa haperona hetkessä.. :eek:
     
  11. EeTekki

    EeTekki Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Onko tuota karttaa missään suuren yleisön nähtävillä?
     
  12. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    En tiedä!

    Mutta eipäs mulle tulekaan tuollainen kartta, vaan tehdään -11 malliin hierotut simmit, koska iskarien liikeradat on kuulemma tietokonemallinnuksissa vastanneet toisiaan -11 ja -12 mallien välillä eri alustoista huolimatta.
     
  13. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    varmaan käytetty samaa mallinnusta millä on kuutioitu tuo rajotinremmiakselin paikka ;D

    Morris on kyllä aivan oikeessa siitä että sama siirrellä akseli itse jos vähääkään pysyy kalut käsissä. Etenkin jos se on vielä ehjä. Monesti se on sen viikon jono kuitenkin huoltoon ja keliä menee sivu suun. Ei oo paskan merkitystä mihinkään takuisiin, kun tuollanen moka kuitenkin kyseessä.
     
  14. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Suattaapi olla jooo ;D
    ...mut ei ne simmit ainakaa huonommaks voi mennä ;D
     
  15. Jukka

    Jukka Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Niinhän toi akseli mutkalla oli mullakin. Aika kovilla on myös iskarin varren pohjaanlyöntikumi ennen kuin etupukki tavoittaa liukurungon pohjaanlyöntikumit, ettei vaan rupeisi iskarin ala-akselikin taipuun sen vuoksi.
     
  16. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Perhana, täälähän näyttää pahemmalta kun yammuforumilla, alustajuttua piisaa, ;D sanoo entinen jammumies.
    Hommaa Jukka rene niin menee ilman ongelmia...
     
  17. FU

    FU Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Pääseekö iskunvaimennin osumaan akseliin, kun sitä siirtää taaksepäin??
     
  18. YT

    YT Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Youtubessa olevassa viime talvena kuvatussa demovideossa se akseli on pohjaanlyöntikumien takapuolella. Onkohan ne sitten muuttaneet designia vai onko vietnamilainen alihankkija kasannut alustan väärin? Ottako se etupukki kumeihin ylipäätään kiinni, jos iskarin ottaa irti?
     
  19. 1tas

    1tas Lynx RS 600 -14

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Onkos näistä kukaan vielä keskustellut huollon kanssa, että onko siihen tullut mitään päivitystä vielä? Ilmeisesti noita alustoja tulee paukkumaan enemmänkin.
     
  20. Jukka

    Jukka Well-Known Member

    Vs: MX Z X-RS E-Tec 2012

    Iskari ei ota kiinni jos akselin laittaa pohjanlyötikumien takapuolelle kuten edellisen sivun kuvassa on tehty.
    Kyllä etupukki tapaa pohjaanlyöntikumit vaikka iskarikin on paikoillaan, mutta aika littanen on iskrin varsikumi
     

Suosittele tätä sivua